Directorul SFS la Conferința MoldTax: Împreună vom reuși să asigurăm un viitor mai bun și să ne adaptăm la provocările de mâine  

15/11/2024
Directorul Serviciului Fiscal de Stat, doamna Olga Golban a participat astăzi la Conferința Națională a Contabililor și Administratorilor MoldTax 6.0 „Viitorul contabilității, fiscalității și al finanțelor”.

Cu ocazia celei de-a 6-a ediții, doamna Golban a felicitat organizatorii pentru această performanță, menționând importanța comunicării și conlucrării între specialiștii practicieni, instituțiile statului și alte părți interesate în contextul perfecționării cadrului legal și necesității de adaptare la noile provocări, survenite inclusiv datorită procesului de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană.

Referindu-se la prioritățile Serviciului Fiscal de Stat, directorul Olga Golban a reiterat angajamentul pentru promovarea conformării voluntare a contribuabililor și crearea tuturor condițiilor în acest sens prin punerea accentului pe activitățile de educare a plătitorilor de impozite și taxe: „Dorim să fim cei mai buni în ceea ce facem și sunt sigură că ne va reuși acest lucru având o comunicare bună cu contribuabilii, cei care au dreptul și obligația să monitorizeze cum sunt gestionate veniturile la formarea cărora contribuie în vederea făuririi un viitor mai bun acasă”.

De asemenea, directorul SFS a menționat despre faptul că autoritatea fiscală depune eforturi consolidate pentru optimizarea procesului de administrare fiscală prin reducerea numărului dărilor de seamă, precum și prin digitalizarea interacțiunii dintre SFS și contribuabili urmare a dezvoltării și perfecționării serviciilor prestate, conform necesităților exprimate de contribuabili.

„O parte din dările de seamă au fost optimizate pentru anul viitor, iar asta vine să aducă în concordanță acel principiu de transparentă și colaborare dintre Serviciul Fiscal de Stat și contribuabil. De asemenea, am implementat un instrument de notificare automatizată a contribuabililor în cazul neprezentării dărilor de seamă în termen, ceea ce ne permite să alocăm resursele noastre interne în alte segmente mai prioritate, iar contribuabilul este notificat de către sistem despre situația creată. În cazul în care acesta nu reacționează într-un termen rezonabil, în regim automatizat sunt suspendate operațiunile la conturile bancare. Dacă contribuabilul a înțeles circumstanța care l-a adus la această situație și a depus darea de seamă, în aceeași zi se anulează suspendarea operațiunilor la conturile bancare. Anterior, această procedură dura între 3 și 5 zile și necesita o serie de acțiuni întreprinse de către contribuabil”, a adăugat doamna Olga Golban.

Referitor la modificările legislative din ultima perioadă, directorul autorității fiscale a subliniat faptul că au fost introduse mai multe concepte noi care vin să faciliteze activitatea de afaceri. „În anul curent am implementat principiul prețurilor de transfer. Odată cu avansarea noastră pe parcursul european și intensificarea relațiilor internaționale în care participați, apare necesitatea de a avea acest instrument pentru a respecta principiul de transparență și concurență corectă, la nivel național și internațional”, a mai declarat directorul SFS.

În context, a fost menționat și faptul că Republica Moldova, la data de 27 mai 2024 a devenit oficial membră a Cadrului Incluziv al BEPS (Erodarea Bazei și Transferul Profitului), o structură importantă la nivel internațional pe domeniul fiscal, care înglobează peste 140 țări membre și are ca scop dezvoltarea mecanismelor de combatere a evaziunii fiscale, îmbunătățirea normelor fiscale și asigurarea unui mediu fiscal transparent.

„Ne aliniem celor mai bune practici în partea ce ține de aplicarea principiilor de concurență corectă în raport cu veniturile și profiturile antreprenorilor. BEPS include un set de instrumente care vine să asigure acest principiu de transparență și comunicare între administrațiile fiscale. Urmează să implementăm un set larg de acțiuni, care sunt corelate cu o serie de directive ale Uniunii Europene. Toate aceste modificări vor fi discutate și comunicate cu societatea la etapa de proiect. Împreună vom reuși să realizăm aceste modificări, să asigurăm un viitor mai bun și să ne adaptăm la provocările de mâine”, a conchis directorul SFS, doamna Olga Golban.

Похожие новости

Lucrări de mentenanță în cadrul SIA „Contul curent al contribuabilului” și SIA „Declarația electronică - persoane juridice”
13/11/2024
Lucrări de mentenanță în cadrul SIA „Contul curent al contribuabilului” și SIA „Declarația electronică - persoane juridice”
Schimb de bune practici în domeniul protecției interne și anticorupție între SFS, SPIA și Departamentul Trezoreriei SUA
13/11/2024
Schimb de bune practici în domeniul protecției interne și anticorupție între SFS, SPIA și Departamentul Trezoreriei SUA
Serviciul Fiscal de Stat anunță concurs privind selectarea persoanelor pentru efectuarea evaluării bunurilor sechestrate
13/11/2024
Serviciul Fiscal de Stat anunță concurs privind selectarea persoanelor pentru efectuarea evaluării bunurilor sechestrate
Angajații SFS - instruiți în domeniul protecției datelor cu caracter personal și asigurării integrității instituționale
12/11/2024
Angajații SFS - instruiți în domeniul protecției datelor cu caracter personal și asigurării integrității instituționale
news-events