Primele rapoarte în format electronic prezentate obligatoriu de agenţii economici din republică, plătitori ai T.V.A.!

30/01/2013
Rapoartele fiscale, pentru luna ianuarie, ale agenţilor economici din republică, plătitori ai T.V.A., sunt primele dări de seamă pe care această categorie de contribuabili le expediază, în mod obligatoriu, doar prin internet, cu ajutorul serviciului „Declaraţie electronică”. După ce agenţii economici din republică, plătitori ai T.V.A., au fost conectaţi la serviciul „Declaraţie electronică” (conform art. 187, alin. (21) din Codul Fiscal), rapoartele lunii ianuarie sunt primele pe care această categorie de contribuabili le expediază în mod obligatoriu către organul fiscal, prin intermediul serviciului nominalizat. De acum încolo, toţi plătitorii de T.V.A. din republică, expediază dările de seamă doar în format electronic! În anul 2011, la serviciul menţionat au fost conectaţi subiecţii impunerii cu T.V.A. din mun. Chişinău, Bălţi, Comrat şi cei care se deservesc la Direcţia Generală a Marilor Contribuabili (DGMC). Respectiv, din anul 2012, aceşti contribuabili prezintă rapoartele către Serviciul Fiscal de Stat doar prin intermediul serviciului „Declaraţie electronică”. La momentul actual, absolut toţi agenţii economici plătitori ai T.V.A. din Republica Moldova sunt deţinătorii semnăturii electronice de autentificare şi nici un raport nu mai este prezentat de ei pe suport de hîrtie, ci doar în format electronic, prin intermediul serviciului „Declaraţie electronică”! Varianta clasică, de prezentare a dărilor de seamă pe suport de hîrtie, nu mai este acceptată! Pe tot parcursul anului, agenţii economici pot apela Secţia de Asistenţă a Clienţilor, unde obţin consultaţiile necesare în procesul de utilizare a serviciilor electronice fiscale. De obicei, în ultimele zile ale lunii, cînd agenţii economici expediază rapoartele către Serviciul Fiscal de Stat, această secţie activează după un program de muncă extins, astfel încît să se asigure comoditatea tuturor contribuabililor. Pentru informaţii suplimentare, contactaţi Secţia de Asistenţă a Clienţilor din cadrul Î.S.”Fiscservinform”, la numărul de telefon (022) 822-222. sup { vertical-align: baseline; position: relative; top: -0.4em; } Foto: govuadocs.com.ua

Похожие новости

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events