Retrospectiva săptămînii 12 -18 august 2013: „Activitatea în echipă - factorul succesului”

19/08/2013
Ziua de luni, 12 august 2013, a început cu  participarea șefului IFPS, Ion Prisăcaru, la lansarea ciclului de cursuri „Controlul fiscal – element al administrării fiscale moderne”, organizat la Centrul de instruire din cadrul IFPS. Primul curs a fost destinat funcţionarilor antrenaţi în activităţile de control fiscal. La ceremonie, dl Ion Prisăcaru a menţionat că acest eveniment este un element al politicilor de reformare şi modernizare a SFS, eficientizarea activităţii căruia şi-o doresc funcţionarii fiscali. Pe simplu motiv că avem o sarcină extrem de importantă în faţă – să asigurăm creşterea veniturilor la Bugetul Public Naţional, în baza cărora autorităţile statului să implementeze politici sociale, să fie construite noi şcoli, spitale, reţele de apeducte etc. De aici, abnegaţia şi eficienţa activităţii SFS  vin să ofere un suport direct progresului ţării noastre, să asigure îmbunătăţirea condiţiilor de trai ale cetăţenilor.  În continuarea agendei de lucru,șeful Inspectoratului Fiscal Principal de Stat a convocat o şedință de lucru cu funcționarii de conducere din subordine, la care s-au prezentat rezultatele studiului efectuat, în perioada mai-iunie 2013, de reprezentanții Proiectului BRITE referitor la nivelul de satisfacţie al contribuabililor față de activitatea SFS. În cadrul ședinței, dl Ion Prisăcaru a menţionat că schimbările şi reformele fiscale au la bază recomandările partenerilor de dezvoltare, inclusiv Proiectul BRITE și, desigur, se observă unele schimbări pozitive în activitatea Serviciului Fiscal de Stat, în beneficiul cetăţenilor. Ziua a continuat cu  desfășurarea ședinţei operative ordinară, în cadrul căreia şeful IFPS a punctat priorităţile în activitatea curentă a instituţiei, şefii de subdiviziuni primind indicaţii concrete pe domeniile lor de responsabilitate, fiind menţionate anumite lacune în activităţile de încasare forţată a restanţelor, cât şi în practica de activitate a posturilor fiscale. Marți, 13 august 2013, Dl Ion Prisăcaru a participat la conferinţa de presă cu ocazia lansării Sistemului Informațional Automatizat „Registrul electronic al cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA”.A urmat ședința de lucru cu funcționarii din subordine, reprezentanți ai Proiectului USAID (BRITE) și “Fiscservinform”,vizînd aspecte ale Sistemului Informațional „Contul curent” și soluționarea problemelor apărute în procedura de inițiere a implementării acestui serviciu. Programul a continuat cu ședința de lucru referitor la aspectele metodologice privind perfecționarea cadrului legal. Ziua de mați s-a finalizat cu întrevederi cu agenţii economici din diferite localităţi ale Republicii Moldova, subiectele abordate vizând îmbunătăţirea parteneriatului contribuabili – administraţia fiscală şi aplicarea corectă a prevederilor legislaţiei fiscale privind impozitele şi taxele datorate bugetului de stat.  Miercuri, 14 august 2013, șeful IFPS dl Ion Prisăcaru a convocat ședința de lucru cu funcționarii din subordine privind unele reglementări ale procedurii de restituire a impozitului pe venit a persoanelor fizice. A urmat întrevederea cu grupul de lucru responsabil de implementarea Serviciului Informațional Contul Curent pentru depășirea situației dificile create la elaborarea acestuia și propunerea unor acțiuni concrete ce ar asigura lansarea în termenele planificate. Ziua de muncă a continuat cu programul de audienţe a agenţilor economici și Ședința de lucru cu funcționarii fiscali de conducere referitor la aspectele metodologice privind perfecționarea legislației fiscale. Joi, 15august 2013, Şeful IFPS, Dl Ion Prisăcaru a avut o întrevedere cu reprezentanții companiilor Erns& Young şi SA „Efes Vitanta” vizând consolidarea schimbului de experienţă şi coordonarea în comun a aspectelor concrete care afectează climatul investiţional din Moldova. A urmat ședința Grupului de lucru implicat în implementarea Strategiei de Comunicare a Serviciului Fiscal de Stat cu reprezentanții Proiectului Comerţ, Investiţii şi Reglementarea Activităţii de Întreprinzător (BRITE). În aceiași zi, Dl Ion Prisăcaru a avut o întrevedere cu veteranii muncii ai SFS, prilejuită de sărbătorirea Zilei profesionale a lucrătorului financiar. La finalul zilei de joi dl Ion Prisăcaru a convocat o ședință de lucru cu agenții economici care desfășoară activități de achiziție și export de produse agricole,  principalele subiecte abordate au vizat impedimentele create de către autoritățile de stat pentru o mai bună desfășurare a campaniilor de achiziționare a producției agricole, precum și măsuri pentru eradicarea erorilor admise la perfectarea documentelor de proveniență. Vineri, 16 august 2013, șeful IFPS dl Ion Prisăcaru a participat la  ședința de lucru convocată la  Guvern pe tema “Problemele legate de achizițiile de produse agricole de la persoanele fizice în scopul exportului în Uniunea Europeană”. A urmat întrevederea cu managerii de top ai Asociației Obștești „Colaborare economică moldo-germană”, părţile abordând tematica restituirii taxei pe valoarea adăugată (TVA), managerii germani apreciind înalt deschiderea spre dialog a conducerii IFPS. De asemenea, a fost exprimat interesul agenţilor economici germani pentru noile oportunităţi de dialog, părţile convenind ca, pe 24 septembrie curent, să fie organizat, în comun, un seminar, la care reprezentanţii IFPS să disemineze informaţii despre procedura de restituire a TVA, despre noul produs electronic lansat de IFPS - „Registrul electronic al cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA” -, cât şi despre alte servicii şi oportunităţi de dialog. Ziua s-a finalizat cu o ședință de lucru cu reprezentanții Companiei "TRANSGRUPSERVICE" SRL, la care au fost abordate aspectele metodologice privind restituirea taxei pe valoarea adăugată. Ziua de sâmbătă, 17august 2013, a  început cu audierea agenților economici având ca subiecte explicaţii directe din domeniul fiscal la cererea contribuabililor. În a doua jumătate a zilei, șeful IFPS a convocat  ședința de lucru cu genericul „Activitatea în echipă - factorul succesului”, la care au  participat întreaga echipă managerială a IFPS, precum și conducătorii inspectoratelor fiscale teritoriale, având ca subiecte discutarea în ateliere de lucru a subiectelor care au impact asupra activităţii în echipă şi formularea măsurilor ce se impun. La şedinţa de lucru a fost prezent şi ministrul Finanţelor, Anatol Arapu, care a avut o alocuţiune pe marginea subiectelor discutate. La finalul ședinței fiecare participant urma să facă concluzii privitor la capacitatea și dorința lor de a lucra în echipă și de a depune eforturi întru consolidarea echipei SFS.  Serviciul de presă al IFPS Foto: business24.ro

Похожие новости

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events