Guvernul Republicii Moldova începe implementarea unui Proiect complex de Modernizare a Administrării Fiscale (TAMP) care își propune realizarea unei reforme cuprinzătoare a Serviciului Fiscal de Stat al Republicii Moldova (SFS, Beneficiar) în ceea ce privește aspectele organizatorice și de resurse umane, politica fiscală și procedurile operaționale, precum și modernizarea amplă a tehnologiilor informaționale. Obiectivele de dezvoltare ale TAMP sunt consolidarea capacităților SFS prin sporirea eficienței și eficacității
Inițiativa TAMP include cinci componente principale, și anume:
Inspectoratul Fiscal Principal de Stat (IFPS), ca parte a SFS, este autoritatea implementatoare a proiectului. IFPS a desemnat un Coordonator de Proiect și a creat o Unitate de Management a Proiectului (UMP) pentru a asigura managementul activităților din cadrul proiectului. UMP va fi condusă de un Manager de Proiect și va avea o echipă mică compusă din: (i) Asistentul Managerului de Proiect, (ii) Specialistul în Management Financiar; (iii) Specialistul în Achiziții; și (iv) Managerul Proiectului IT (implementarea componentei 4).
Pentru a putea beneficia de sprijin profesionist în managementul achizițiilor, IFPS a decis să angajeze un specialist calificat și experimentat pentru funcția de Specialist în achiziții. Principalele obiective ale funcției sunt:
Domeniul de activitate și activitățile SA vor include următoarele:
Specialistul în Achiziții se va subordona direct Managerului de proiect TAMP pentru toate activitățile de achiziții din cadrul TAMP și va prezenta rapoarte lunare de progres în domeniul achizițiilor, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la sfârșitul fiecărei luni. Raportul trebuie să conțină cel puțin: (i) stadiul progresului în domeniul achizițiilor, problemele întâmpinate, acțiunile corective necesare, justificarea acțiunilor; și (ii) cheltuielile curente pentru fiecare componentă a TAMP și cheltuielile estimate pentru finalizare.
Specialistul în Achiziții va întocmi rapoarte speciale cu privire la orice probleme majore legate de achiziții, la solicitarea managerului de proiect, coordonatorului de proiect al IFPS sau la cererea Băncii Mondiale.
Activitățile Specialistului în Achiziții se vor desfășura în limba engleză și româna. Comunicarea scrisă și rapoartele se vor întocmi într-una sau în ambele limbi, engleză și română.
Candidatul cel mai potrivit la funcția de Specialist în achiziții al UMP trebuie să demonstreze cunoștințe și abilități specifice în următoarele domenii:
Cunoștințe:
a) Administrare și management;
b) Dreptul contractual – Aspecte internaționale și cerințele cadrului legislativ al Republicii Moldova;
c) Liniile directoare ale Băncii Mondiale, cum ar fi:
• Ghidul Băncii Mondiale "Achiziția de bunuri, lucrări și servicii altele decât cele de consultanță în cadrul împrumuturilor IBRD și al creditelor și granturilor IDA", publicat în ianuarie 2011, revizuit în iulie 2014 (Ghidul privind achizițiile);
• Ghidul Băncii Mondiale "Selectarea și angajarea consultanților în cadrul împrumuturilor IBRD și al creditelor și granturilor IDA, efectuate de către împrumutații Băncii Mondiale", publicat în ianuarie 2011, revizuit în iulie 2014 (Ghidul privind serviciile de consultanță);
• "Ghidul privind prevenirea și combaterea fraudei și corupției în proiectele finanțate în cadrul împrumuturilor IBRD și al creditelor și granturilor IDA", publicat în 15 octombrie 2006 și revizuit în ianuarie 2011.
d) Prevederile acordurilor juridice "Acordul de Finanțare între Republica Moldova și Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și Acordul de împrumut între Republica Moldova și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (IBRD), ambele din data de 28 iunie 2016;
e) "Condițiile generale pentru credite și granturi ale Asociației Internaționale pentru Dezvoltare", din 31 iulie 2010, cu modificările prevăzute în secțiunea II din apendice;
f) "Condițiile generale pentru împrumuturi ale Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare", din data de 12 martie 2012, cu modificările prevăzute în secțiunea II din apendice;
g) Cadrul legal aplicabil achizițiilor pentru autoritățile publice din Republica Moldova.
h) Procesele și documentele de bază privind managementul proiectelor;
i) Cunoașterea procedurilor administrative și de birou.
Abilități specifice:
a) Integritate – calitatea de a fi onest și etic;
b) Analiza datelor sau a informațiilor;
c) Atenție la detalii;
d) Stabilirea priorităților și ordonarea informațiilor;
e) Sensibilitate la probleme și soluționarea problemelor complexe;
f) Abilități de negociere;
g) Toleranță la stres și abilitatea de a lucra sub presiune;
h) Insistență;
i) Managementul timpului;
j) Abilitatea de a lucra în mod independent;
k) Abilitatea de a instrui alte persoane.
Candidații pentru funcția de Specialist în achiziții vor fi evaluați în raport cu următoarele cerințe:
Calificări:
Specialistul în achiziții trebuie să posede următoarele calificări minime:
a) Diplomă în administrarea afacerilor, achiziții, marketing și/sau macroeconomie;
b) Diploma sau calificarea în domeniul dreptului și/sau managementului contractelor va constitui un avantaj;
c) Calificarea sau certificarea profesională în domeniul achizițiilor recunoscută la nivel internațional va constitui un avantaj.
d) Instruirile și cursurile în managementul achizițiilor, conform procedurilor Băncii Mondiale, vor constitui un avantaj;
e) Certificarea profesională sau certificatul de instruire în domeniul managementului proiectelor va constitui un avantaj;
f) Abilități de comunicare în scris și oral în limbile engleză și română, inclusiv abilitatea de a elabora memo-uri, scrisori și regulamentele interne, documente de licitație și rapoarte;
g) Abilități excelente de utilizare a aplicațiilor din pachetul Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint), a Microsoft Outlook și a Internetului. Competențele de utilizare a Microsoft Project vor constitui un avantaj;
Experiență:
Specialistul în achiziții trebuie să posede dovezi de experiență, după cum urmează:
a) Cel puțin 5 ani de experiență în managementul achizițiilor (procese de planificare, administrare, monitorizare, control și finalizare), în proiectele Băncii Mondiale sau organizațiilor donatoare similare de aceeași anvergură și complexitate în Republica Moldova sau în țările din regiune;
b) Experiența în managementul achizițiilor (inclusiv elaborarea documentelor de licitație, organizarea conferințelor de licitare) pe baza procedurii Băncii Mondiale pentru licitații competitive internaționale (ICB) (experiența în achiziții ICB pentru sisteme de TI vor constitui un avantaj);
c) Experiența și cunoașterea tendințelor de pe piețele locale, regionale și internaționale pentru servicii de consultanță și servicii de elaborare a TI;
d) Experiența în organizarea instruirilor, îndrumarea altor persoane în managementul achizițiilor;
e) Experiența de participare în cadrul echipelor de management a proiectelor va constitui un avantaj.
Astfel, SFS invită persoanele eligibile să aplice la poziția de Specialis în achiziți și să prezinte informații confirmative (CV, copia diplomei, copia certificatelor, confirmări de participare la training-uri, etc.). Pentru evaluarea expresiilor de interes se vor aplica următoarele criterii:
Se estimează că proiectul TAMP va fi implementat în perioada februarie 2017 - decembrie 2021. Durata inițială a contractului va fi de 12 luni, cu posibilitatea de a prelungi ulterior termenul pentru următorii ani, în funcție de rezultatele evaluării performanței și necesitățile proiectului. Locul de muncă respectiv presupune o activitate cu normă întreagă timp de 8 ore în fiecare zi, de luni până vineri, 40 de ore pe săptămână. Începutul activității este prevăzut în luna martie 2017.
Exprimarea de interes urmează a fi prezentată în termen de până la 3 Martie, 2017 ora 17-00 pe suport de hârtie la adresa: Chişinău, 9, str. Constantin Tănase, biroul 226, sau în format electronic la adresa: anastasia.movila@fisc.md.
Inspectoratul Fiscal Principal de Stat
Persoana de contact: Anastasia Movilă
Str. Constantin Tănase nr.9, Chișinău, Republica Moldova
anastasia.movila@fisc.md, tel: + 373 22 82 34 39