Sequence 170 from 16-04-2024

  • 29 Impozitul pe venit
  • 29.1 Persoane juridice şi fizice ce practică activitate de întreprinzător
  • 29.1.16

    Regimul fiscal al persoanelor fizice ce desfășoară activități independente

29.1.16.3

Care este modul și documentele necesare pentru înregistrarea activității independente de către persoanele fizice?

     În conformitate cu prevederile art.697 alin. (2) din Codul fiscal, dreptul la aplicarea regimului fiscal al persoanelor fizice ce desfășoară activitate independentă se realizează prin cererea depusă de către contribuabil la subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat.
      Astfel, persoanele fizice pentru a-și înregistra activitatea independentă urmează să se deplaseze la subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat în a cărui rază teritorială de deservire își au adresa de domiciliu (conform datelor din Registrul populaţiei), pentru depunerea Cererii de înregistrare/actualizare a datelor/încetare a activității independente, conform anexei nr.1 la Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 2 din 9 ianuarie 2017, cu anexarea următoarelor documente:
- copia buletinului de identitate (la depunerea Cererii pe suport de hîrtie);
- documentul ce atestă procurarea echipamentului de casă și control de pe piața internă (factura fiscală).
      În cazul în care contribuabilul dispune de semnătură electronică, acesta are posibilitatea să înregistreze Cererea on-line, prin accesarea portalului www.sfs.md, în cadrul SIA “Cabinetul personal al contribuabilului” serviciul SIA “e-Cerere”.
    Astfel, la înregistrarea electronică a Cererii, identificarea contribuabilului şi veridicitatea datelor personale se vor efectua automat la aplicarea semnăturii electronice, în procesul de autentificare în cadrul SIA "Cabinetul personal al contribuabilului" prin MPass.
news-events