A fost lansat Sistemul informaţional automatizat „Colectarea informaţiilor din surse indirecte”

22/02/2013
SIA „Colectarea informaţiilor din surse indirecte” (în continuare „CISI”) reprezintă parte componentă a Sistemului informaţional integrat al Serviciului Fiscal de Stat, menită să asigure circulaţia informaţiei de la sursele indirecte către SFS. Specificăm că în categoria „surse indirecte” se includ următoarele instituţii: Banca Naţională a Moldovei; Instituţii financiare; Companii de asigurare; Companii turistice; Deţinătorii de registre ale deţinătorilor de valori mobiliare; Notarii, care în conformitate cu Ordinul nr.16 din 14 ianuarie 2013  „Cu privire la stabilirea modului, structurii şi termenelor de prezentare a informaţiei de către subiecţii nominalizaţi în art. 22611 din Codul fiscal” - creează şi expediază în adresa organului fiscal informaţiile ce ulterior pot fi  utilizate în estimarea, prin metode indirecte, a venitului impozabil al persoanelor fizice. Prin implementarea sistemului menţionat se urmăreşte asigurarea operativă a SFS cu informaţiile privind persoanele fizice rezidente, cetăţeni ai Republicii Moldova, ce nu desfăşoară activitate de întreprinzător şi care: în perioada unui an fiscal, începînd cu 1 ianuarie 2012, obţin proprietăţi (bunuri imobiliare, valori mobiliare, mijloace de transport, mijloace băneşti) ce depăşesc cumulativ suma de un milion de lei, cu excepţia persoanelor fizice proprietari ai bunurilor imobiliare care au început construcţia pînă la 1 ianuarie 2012, iar înregistrarea la organul cadastral au efectuat-o după aceasta dată; efectuează pe parcursul unui an fiscal, începînd cu 1 ianuarie 2012, cheltuieli individuale, altele decît cele specificate mai sus, ce depăşesc suma de 500 mii lei. În contextul celor relatate, specificăm că serviciul electronic „CISI” va fi disponibil pentru inspectorul fiscal şi sursa indirectă de informaţie. Respectiv, pentru îndeplinirea obligaţiilor în cadrul sistemului, sursa indirectă de informaţie trebuie să efectueze procedura de înregistrare, autentificare şi autorizare pe portalul servicii.fisc.md. Funcţionarea SIA „Colectarea informaţiilor din surse indirecte” se bazează pe realizările contemporane ale tehnologiilor informaţionale şi comunicaţiilor, astfel încît prin intermediul serviciului dat este posibil: raportarea cu privire la mijloacele băneşti ale persoanelor fizice; transmiterea datelor conform normelor de securitate cu utilizarea semnăturilor electronice, fiind în concordanţă deplină cu actele normative în domeniu; întocmirea rapoartelor cu privire la mijloacele băneşti deţinute de persoanele fizice. Astfel în cadrul procesului de completare şi expediere a documentului, utilizatorii care fac parte din categoria „surse indirecte”, pot crea şi expedia formulare ce conţin informaţia despre persoanele fizice. Aceasta este posibil prin completarea formularelor în browser sau prin încărcarea unui fişier în format XML și Excel, cu expedierea ulterioară cu ajutorul sistemului. Orice utilizator al acestui serviciului poate primi informaţii despre starea documentelor sale accesînd portalul servicii.fisc.mdla panoul cu servicii oferite „Colectarea informaţiilor din surse indirecte”. Sistemul permite vizualizarea în browser a documentelor expediate de utilizator anterior, copierea acestora pe suporţi proprii de informaţii şi/sau imprimarea lor. „Lansarea SIA „Colectarea informaţiilor din surse indirecte” va consolida capacitatea administrativă a surselor indirecte de informaţie de a-şi îndeplini rolul în asigurarea furnizării către organul fiscal a informaţiilor vizate. În acest mod, serviciul dat va contribui la optimizarea sistemului de colectare, stocare, şi procesare a datelor aferente metodelor indirecte de estimare a venitului impozabil al persoanelor fizice, determinînd îmbunătăţirea procesului decizional din cadrul SFS.”, menţionează Vladimir Radionov, şeful Secţiei gestionare proiecte al Î.S. „Fiscservinform”. Specificăm că toate activităţile de întreţinere şi administrare a SIA „CISI” vor fi asigurate de Întreprinderea de Stat „Fiscservinform” – administratorul tehnico-tehnologic al Serviciului Fiscal de Stat. Pentru informaţii suplimentare privind utilizarea sistemului informaţional nominalizat, apelaţi cu încredere Centrul de Asistenţă şi Contact al Î.S. „Fiscservinform” la numărul de telefon: (022) 822222.Foto: immortal-rs.com

Similar news

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events