Activitatea funcționarilor fiscali, apreciată de către contribuabili

10/09/2021
Serviciul Fiscal de Stat a lansat în perioada 21 iunie-23 iulie 2021, în regim de pilotare, Sistemul Informațional Automatizat „Evaluarea gradului de satisfacție a contribuabililor”, soluție informațională destinată pentru a determina nivelul de satisfacție al contribuabililor în raport cu serviciile prestate de către autoritatea fiscală națională.

În perioada menționată supra, au fost propuse contribuabililor spre completare 4 chestionare cu genericul: „Înregistrarea contractelor de locațiune”, „Prezentarea Declarației cu privire la venit, „Opinia contribuabililor aferent vizitei la SFSși „Solicitarea formularelor tipizate”, acestea fiind completate de către 3775 respondenți.

Aprecierea vizavi de serviciile prestate de către SFS, contribuabilii au manifestat-o prin comentariile pozitive lăsate: „sunt foarte mulțumit”, „mi-a plăcut totul”, „totul a fost adus clar la cunoștință”, „inspectorii din cadrul DDF sunt foarte amabili și receptivi cu cetățenii,  acordă sprijin și consultații la nivel”, „totul se execută rapid”.

De asemenea, 84,25% au apreciat la un nivel foarte înalt calitatea și acuratețea informațiilor furnizate de către SFS, 14,57 % au fost „mulțumiți” de asistența acordată, 0,26 % au rămas „nici/nici” sau „nemulțumiți” de calitatea și acuratețea informațiilor furnizate de către funcționarii fiscali, iar 0,92 % au fost „foarte nemulțumiți” de informațiile furnizate de SFS.

Referitor la timpul petrecut la SFS, 84,56% dintre respondenți s-au declarat foarte mulțumiți, iar 92,99% și-au atins obiectivul în urma vizitei la Serviciul Fiscal de Stat.

Totodată, remarcăm un decalaj mare între persoanele care utilizează serviciile electronice și cele prestate în cadrul Direcțiilor deservire fiscală.

Principalele impedimente pentru accesarea serviciilor electronice pe care le-au invocat respondenții sunt:  lipsa semnăturii electronice, lipsa unui calculator funcțional sau a conexiunii Internet, încrederea că e mai sigură prezentarea documentelor pe hârtie. Prin urmare, promovarea serviciilor fiscale electronice va deveni un vector aparte în comunicarea SFS cu contribuabilii.

Reamintim că, obiectivele de bază ale noului Sistem Informațional Automatizat „Evaluarea gradului de satisfacție a contribuabililor”sunt:
  • determinarea opiniilor contribuabililor pentru a oferi posibilitatea de a analiza și modifica procedurile/metodologiile;
  • optimizarea și/sau ajustarea proceselor Serviciului Fiscal de Stat în baza feedback-ului contribuabililor;
  • determinarea nivelului de satisfacție al contribuabililor.
Implementarea SIA „Evaluarea gradului de satisfacție a contribuabililor” a fost realizată cu suportul Băncii Mondiale, în cadrul Proiectului de Modernizare a administraţiei fiscale (TAMP).

Similar news

Actualizări în cadrul Sistemului Informațional Automatizat „Cabinetul personal al contribuabilului”
06/09/2021
Actualizări în cadrul Sistemului Informațional Automatizat „Cabinetul personal al contribuabilului”
30,0 miliarde lei încasate de Serviciul Fiscal de Stat în 8 luni ale anului 2021
01/09/2021
30,0 miliarde lei încasate de Serviciul Fiscal de Stat în 8 luni ale anului 2021
SFS va monitoriza timp de 2 zile comercianții de flori din municipiile Chișinău și Bălți
30/08/2021
SFS va monitoriza timp de 2 zile comercianții de flori din municipiile Chișinău și Bălți
Modificări operate în cadrul Regulamentului cu privire la Sistemul Informațional Automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice „e-Factura”
26/08/2021
Modificări operate în cadrul Regulamentului cu privire la Sistemul Informațional Automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice „e-Factura”
news-events