Serviciul Fiscal de Stat informează contribuabilii subiecți ai impunerii cu TVA că pot solicita emiterea Certificatului de atestare în calitate de plătitor TVA prin intermediul sistemelor informaționale guvernamentale, în regim online.
În acest sens, se va accesa link-ul
https://mcabinet.gov.md, rubrica
Detalii persoană juridică, secțiunea
Activități economice. Sistemul va verifica dacă contribuabilul este sau nu plătitor de TVA, iar în caz afirmativ, în drept cu activitatea selectată va deveni disponibil butonul
Solicită Certificat de atestare în calitate de plătitor TVA. Ulterior, documentul va fi afișat în compartimentul
Fișierele mele de pe MCabinet.
Certificatul va conține informația despre autoritatea emitentă, numărul și data eliberării, precum și date despre contribuabil. Acesta va fi eliberat pe un termen de un an calendaristic din data emiterii.
Autenticitatea Certificatului generat în format electronic poate fi verificată prin scanarea codului QR de pe document.
Contribuabilii pot solicita la necesitate, autentificarea pe suport de hârtie de către Serviciul Fiscal de Stat a Certificatului emis în format electronic, care se va efectua prin aplicarea ștampilei SFS „CORESPUNDE ORIGINALULUI” cu completarea funcției, numelui, prenumelui și semnăturii olografe a persoanei care autentifică Certificatul.
Suplimentar, informăm că, odată cu intrarea în vigoare la data de 12 septembrie 2024 a
Ordinului Serviciului Fiscal de Stat nr.358 din 30.07.2024 cu privire la aprobarea formularului Certificatului de atestare în calitate de plătitor TVA, a fost abrogat Ordinul Inspectoratului Fiscal Principal de Stat nr.1176 din 07.08.2014 „Cu privire la aprobarea certificatelor de atestare în calitate de plătitor de TVA în conformitate cu standardele Uniunii Europene”.