To receive consultations, people who call the Single Call Center will navigate the following menu:
Button 1 - Consultations in the field of tax legislation Which will have the following compartments:
Information on income tax;
Information on value added tax and excise duties;
Information on taxes, local fees and the entrepreneurial patent;
Other questions.
Button 2 - Technical Assistance
Button 3 - Report cases of non-compliance with the tax legislation
Button 4 - Report conflict situations or corruption by tax officials
Button 5 - Check excise stamps
News
Despre validările aplicate în cadrul SIA „Declarație electronică”
02/09/2025
Serviciul Fiscal de Stat informează contribuabilii că, în procesul de completare și prezentare a dărilor de seamă fiscale prin intermediul Sistemului Informațional Automatizat „Declarație electronică”, sunt implementate două tipuri de validări automate, menite să sprijine contribuabilul în completarea formularelor:
🔶Validări informative (culoare galbenă)
Acestea au scopul de a atrage atenția asupra unor posibile neconcordanțe în datele completate. Ele nu blochează semnarea și transmiterea declarației, însă se recomandă verificarea și, dacă este cazul, corectarea informațiilor semnalate.
🔴 Validări critice (culoare roșie)
Acestea semnalează erori esențiale în completarea datelor, care contravin structurii, regulilor de calcul sau conținutului formularului. În cazul în care apar validări critice, semnarea și transmiterea declarației sunt blocate până la înlăturarea acestora.
Aceste mecanisme de validare contribuie la îmbunătățirea calității datelor raportate.
În cazul în care datele sunt importate în declarația TVA12 direct din sistemul contabil al contribuabilului, este necesar să fie verificat cu atenție modul de export. S-au înregistrat situații în care, la câmpul „Numărul facturii”, sistemele contabile au inclus anumite simboluri invizibile.
Acestea nu se afișează la vizualizarea în interfața SIA „Declarație electronică”, însă rămân în structura XML și, din acest motiv, declarația nu poate fi semnată și expediată.
👉 Recomandăm contribuabililor să verifice corectitudinea datelor exportate din sistemele contabile și să elimine eventualele simboluri nepermise pentru a evita blocajele la transmiterea declarației.
📌 Pentru suport suplimentar, contribuabilii pot contacta Centrul Unic de Apel al Serviciului Fiscal de Stat la numărul 0 8000 1525.
Similar news
01/09/2025
Încasările la BPN administrate de SFS, în creștere cu circa 13,9% în 8 luni ale anului 2025