Preponderent pentru ultima perioadă de activitate a IFS Anenii Noi a însemnat intensificarea popularizării legislației fiscale, în acest sens fiind organizat un seminar cu agenți economici din raion privind particularitățile aplicării prevederilor Titlului VI din Codul Fiscal, determinarea obligațiilor aferente impozitelor pe proprietate, completarea și prezentarea dărilor de seamă. Agenților economici le-a fost adusă la cunoștință informația referitoare la subiecții impunerii, obiectele impunerii, baza impozabilă, cotele, modul de calculare și termenele de achitare a impozitului pe bunurile imobiliare, înlesnirile și scutirile acordate de APL, reducerea de 15% în cazul achitării preventive a impozitului pe bunurile imobiliare, completarea și prezentarea calculului impozitului pe bunurile imobiliare (Forma BIJ15). De asemenea, participanții au fost informați despre beneficiile utilizării serviciilor fiscale electronice, procedura de conectare și raportare prin intermediul serviciilor fiscale electronice, modul de comandă on-line a formularelor tipizate de documente primare cu regim special, inclusiv și acordarea diapazonului de serii și numere prin intermediul serviciului electronic ,,Comanda on-line a formularelor tipizate”, beneficiile abonării la ,,Monitorul Fiscal”, depunerea cererilor de înregistrare sau anulare a subdiviziunilor, cererilor privind înregistrarea sau anularea ca plătitor al TVA prin SIA ,,e-Cerere” .
În același timp, a avut loc un seminar cu perceptorii fiscali din cadrul SCITL a primăriilor raionului Anenii Noi privind buna desfășurare a campaniei de informare a contribuabililor cu privire la termenele de achitare a impozitului pe bunurile imobiliar și beneficierea de dreptul la o reducere de 15 la sută a sumei impozitului ce urmează a fi achitat. Perceptorii fiscali au fost instruiți privind implicarea în acțiunile de informare a cetățenilor, plasarea afișelor informative, repartizarea pliantelor etc. În contextul asigurării plenitudinii calculării impozitului pe bunurile imobiliare prin SIA Cadastrul fiscal, perceptorii fiscali au fost informați referitor la necesitatea asigurării bunurilor remise de organul cadastral și efectuarea calculării impozitului cu înmânarea avizelor de plată în termen, realizarea în termene proxime a acțiunilor de identificare a subiecților impunerii.
În afară de aceasta, au mai fost întreprinse măsuri de sporire a încasărilor și micșorare a restanțelor față de bugetul public național. Au fost desfășurate ședințe de conformare cu 8 agenți economici, care au admis restanțe la buget. Drept rezultat al aplicării măsurilor de executare silită, în scopul reducerii restanței, au fost încasate 1289.7 mii lei.
Foto: www.fisc.md