Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică vă informează că, astăzi, cu începere de la ora 10:30, serviciul semnătura mobilă, înregistrează deficiențe de performanță cu o rată înaltă de erori generate de depășirea timpului de răspuns.
În context, STISC de comun cu AGE continuă să monitorizeze îndeaproape situația serviciilor MPass și MSing fiind pregătită să reacționeze prompt în cazul în care se va impune, pentru a asigura securitatea serviciului.
Totodată, precizăm că acest serviciu nu este prestat de către SFS, iar responsabilitatea asigurării funcționării conforme a acestuia aparține prestatorului.
Reieșind din situația creată, Serviciul Fiscal de Stat informează că, contribuabilii nu vor fi sancționați pentru situațiile în care nu și-au onorat obligațiile fiscale din motive de întrerupere a posibilității accesării serviciilor fiscale electronice determinate de o defecțiune tehnică sau de altă natură, ce nu depind de utilizatori.
Potrivit prevederilor art. 240 lit. d) din Codul fiscal, în această situație procedura de examinare a cazului de încălcare fiscală nu poate fi inițiată, iar în cazul inițierii aceasta urmează a fi încheiată.
Totodată, absolvirea de răspundere pentru situațiile în care nu și-au onorat obligațiile fiscale din motive de întrerupere a posibilității accesării serviciilor fiscale electronice urmează a fi verificată în cadrul eventualelor controale fiscale pentru fiecare situație în parte.
În context, reamintim că, utilizatorii serviciilor electronice sunt obligați să asigure onorarea obligațiilor corespunzătoare în termen de până la finele zilei următoare celei în care a fost restabilită funcționalitatea serviciilor electronice.
Pentru informații suplimentare, contribuabilii pot accesa pagina www.sfs.md sau telefona Centrul Unic de Apel al Serviciului Fiscal de Stat 0 8000 1525.
Vă mulțumim pentru înțelegere!