Conducerea Serviciului Fiscal de Stat, a prezentat în cadrul Comisiei economie, buget și finanțe a Parlamentului RM rezultatele activității axate pe modernizarea autorității fiscale naționale.
Raportul prezentat săptămâna trecută, a constat dintr-o sinteză amplă a reformei realizate într-un termen record. Pentru a vizualiza Raportul, click aici.
În discursul său, directorul instituției a făcut o trecere în revistă a celor mai relevante rezultate, menționând că reformarea instituției a asigurat o creștere vizibilă a veniturilor acumulate la Bugetul public național, administrate de către Serviciul Fiscal de Stat, în condițiile politicii fiscale fără schimbări majore.
Interesul parlamentarilor în cadrul dezbaterilor pe marginea raportului prezentat s-a manifestat față de impedimentele apărute în calea reorganizării, față de unele nuanțe legate de TVA și accize, față de beneficiile de care se bucură imediat agenții economici.
Directorul SFS a răspuns la multiplele întrebări adresate de către deputați, remarcând noile mecanisme de administrare, instituția concentrându-și activitățile pe standardizarea procesului de deservire. Raportul și remarcile făcute publice în cadrul Comisiei economie, buget și finanțe au scos în evidență o arie largă de activități care cuprind acțiuni complexe ce vizează modernizarea SFS.
Reforma, a mai subliniat conducerea Serviciului Fiscal de Stat, a adus rezultate tangibile întregii societăți într-o perioadă de timp destul de scurtă, efectul urmând să fie așteptat și pe parcursul anilor următori.
La finele raportului, membrii Comisiei au remarcat importanța restructurării SFS, menționând că ea este una substanțială și printre primele în cadrul autorităților statului, ceea ce ar servi ca model și pentru alte instituții.
NOTĂ: La data de 16 decembrie 2016, prin Legea nr.181 cu privire la modificarea și completarea unor acte legislative, Parlamentul Republicii Moldova a aprobat amendamente la Codul fiscal, prin care s-a dispus revizuirea statutului juridic al organelor fiscale prin reorganizarea din 36 persoane juridice existente (35 inspectorate fiscale de stat teritoriale și Inspectoratul Fiscal Principal de Stat) și crearea unei singure persoane juridice responsabile de asigurarea procesului de administrare fiscală pe întreg teritoriul Republicii Moldova – Serviciul Fiscal de Stat.