Ședință de totalizare a activității Serviciului Fiscal de Stat pentru 2017 și prioritățile pentru 2018

26/02/2018

Peste 90 de angajați ai Serviciului Fiscal de Stat (șefi de direcții și de direcții generale din cadrul SFS) de pe întreg teritoriul țării s-au întrunit  într-o ședință de totalizare a activității lor pentru anul 2017. Ședința a fost prezidată de conducerea Ministerului Finanțelor și cea a SFS care au audiat raportul SFS privind rezultatele de totalizare a activității Serviciului Fiscal de Stat pentru 2017 și prioritățile pentru 2018.


Ședința, care a avut loc la finele săptămâinii trecute, a demarat cu discursul directorului SFS, Serghei Pușcuța, care a menționat cele mai relevante activități realizate de echipa SFS, printre acestea: reforma SFS, desemnarea procentuală, activitatea independentă, taxa pentru poluarea mediului, impozitul pe venit, serviciile fiscale electronice, îmbunătățirea activității de conformare fiscală, gestionarea restanțelor la BPN, executarea  părții de venituri (încasări) la buget, evaluarea angajaților și creșterea nivelului de profesionalism,  factura comasată și altele.  


În cadrul întrunirii, șefii de direcții regionale au prezentat rapoarte de activitate pe diverse segmente, cum ar fi: administrarea fiscală privind deservirea persoanelor fizice, precum și celor juridice, controlul fiscal și gestionarea arieratelor.


La finele reuniunii participanții au trasat prioritățile de activitate pentru anul 2018. Astfel, pentru anul 2018 Serviciul Fiscal de Stat își propune axarea eforturilor pe dezvoltarea sistemului informațional în vederea optimizării proceselor de administrare fiscală și oferirii contribuabililor a serviciilor de calitate, cu accent pe următoarele priorități:


1.Îmbunătățirea procesului de deservire și conformare fiscală

2.Dezvoltarea și modernizarea sistemului informațional fiscal

3.Îmbunătățirea proceselor de control fiscal și creșterea eficienței acestora

4.Consolidarea managementului arieratelor prin îmbunătățirea proceselor aferente

5.Dezvoltarea resurselor umane și consolidarea capacităților instituționale 6.Extinderea căilor de cooperare internațională

La compartimentul dezvoltării sistemului informațional, SFS a planificat implementarea mai multor proiecte ce țin de prestarea serviciilor electronice destinate contribuabililor, printre care:  

•Dezvoltarea modulului „Contul unic” din cadrul SIA „Contul curent al contribuabilului”;


•Elaborarea și implementarea serviciului online de achitare a impozitelor și taxelor pentru persoane fizice cetățeni;


•Dezvoltarea SIA ,,e-Cerere” prin implementarea a 3 module noi:


- modulul ,,Contracte de locațiune – persoane fizice”; - modulul ,,Gestionarea patentei de întreprinzător”; - modulul „Înregistrarea activității independente”.


•Automatizarea procesului de eliberare a certificatului de autorizare a centrului de asistență tehnică a mașii de casă și control

Galeria foto a noutății:

Similar news

Serviciul Fiscal de Stat anunță scutiri pentru agenții economici!
19/02/2018
Serviciul Fiscal de Stat anunță scutiri pentru agenții economici!
Ore de instruire la Serviciul Fiscal de Stat cu privire la aspectele ce țin de completarea și raportarea formularului tipizat (Forma IPC18)
14/02/2018
Ore de instruire la Serviciul Fiscal de Stat cu privire la aspectele ce țin de completarea și raportarea formularului tipizat (Forma IPC18)
Serviciul Fiscal de Stat într-o discuție cu membrii Camerei de Comerț Americane din Moldova ,,AmCham Moldova”
13/02/2018
Serviciul Fiscal de Stat într-o discuție cu membrii Camerei de Comerț Americane din Moldova ,,AmCham Moldova”
Fii onest – transportă legal!
07/02/2018
Fii onest – transportă legal!
news-events