Serviciul Fiscal de Stat a organizat astăzi, 16 noiembrie 2021, o ședință de lucru la care au participat circa 150 de perceptori fiscali. În cadrul întrevederii au fost discutate o gamă largă de subiecte, precum: recuperarea creanțelor la impozitul pe bunurile imobiliare/impozitul funciar de la contribuabilii persoane fizice-cetățeni, problemele pe care le întâmpină în procesul de lucru, dar și soluțiile de îmbunătățire.
Directoarea Serviciului Fiscal de Stat, doamna Rozalina Albu, a mulțumit perceptorilor fiscali pentru receptivitate și implicare în procesul de recuperare a creanțelor la impozitul pe bunurile imobiliare/impozitul funciar de la contribuabilii persoane fizice-cetățeni: „Ne dorim ca prin intermediul Dumneavoastră să ajungem la cât mai mulți contribuabili, să-i informăm despre restanța înregistrată, astfel evitând situația când se va ajunge la executarea silită a acestor obligații”.
La rândul său, directorul executiv al Congresului Autorităților Locale din Moldova, domnul Viorel Furdui a reiterat importanța acestei întruniri, reieșind din faptul că impozitul pe bunurile imobiliare/impozitul funciar constituie un impozit local, iar autoritățile publice locale doresc să ofere tot suportul necesar în procesul de recuperare a creanțelor persoanelor fizice.
La fel, perceptorii fiscali au mulțumit conducerii SFS pentru atenția acordată și au manifestat deschidere pentru o cooperare de durată cu autoritatea fiscală întru realizarea tuturor obiectivelor stabilite.
Astfel, în următoarele 2 săptămâni, perceptorii fiscali vor contacta contribuabilii care înregistrează restanță la impoziul pe bunurile imobiliare/impozitul funciar și îi vor informa despre acest fapt, precum și despre modalitățile de stingere a acestor obligații. Totodată, perceptorii fiscali vor oferi suportul necesar în vederea verificării corectitudinii tuturor calculelor premergător inițierii procedurii de executare silită a obligațiilor fiscale respective.
De asemenea, în cadrul ședinței au fost discutate și dificultățile pe care le întâmpină perceptorii fiscali în activitatea zilnică, menționând în acest sens necesitatea actualizării/îmbunătățirii serviciilor electronice cu care lucrează, astfel încât să aibă disponibilă toată informația necesară realizării sarcinilor.
În context, Directorul adjunct al SFS, domnul Igor Țurcanu a menționat că, în vederea asigurării unui sistem de administrare fiscală modern, autoritatea fiscală depune eforturi conjugate întru dezvoltarea și actualizarea în permanență a serviciilor electronice prestate.
Participanții la ședință au convenit să se întrunească cu regularitate, pentru a discuta despre rezultatele obținute, precum și dificultățile întâmpinate care necesită a fi soluționate.