SFS de comun cu perceptorii fiscali vor intensifica acțiunile privind reducerea restanței la impozitul pe bunurile imobiliare

16/11/2021
Serviciul Fiscal de Stat a organizat astăzi, 16 noiembrie 2021, o ședință de lucru la care au participat circa 150 de perceptori fiscali. În cadrul întrevederii au fost discutate o gamă largă de subiecte, precum: recuperarea creanțelor la impozitul pe bunurile imobiliare/impozitul funciar de la contribuabilii persoane fizice-cetățeni, problemele pe care le întâmpină în procesul de lucru, dar și soluțiile de îmbunătățire.

Directoarea Serviciului Fiscal de Stat, doamna Rozalina Albu, a mulțumit perceptorilor fiscali pentru receptivitate și implicare în procesul de recuperare a creanțelor la impozitul pe bunurile imobiliare/impozitul funciar de la contribuabilii persoane fizice-cetățeni: „Ne dorim ca prin intermediul Dumneavoastră să ajungem la cât mai mulți contribuabili, să-i informăm despre restanța înregistrată, astfel evitând situația când se va ajunge la executarea silită a acestor obligații”.

La rândul său, directorul executiv al Congresului Autorităților Locale din Moldova, domnul Viorel Furdui a reiterat importanța acestei întruniri, reieșind din faptul că impozitul pe bunurile imobiliare/impozitul funciar constituie un impozit local, iar autoritățile publice locale doresc să ofere tot suportul necesar în procesul de recuperare a creanțelor persoanelor fizice.

La fel, perceptorii fiscali au mulțumit conducerii SFS pentru atenția acordată și au manifestat deschidere pentru o cooperare de durată cu autoritatea fiscală întru realizarea tuturor obiectivelor stabilite.

Astfel, în următoarele 2 săptămâni, perceptorii fiscali vor contacta contribuabilii care înregistrează restanță la impoziul pe bunurile imobiliare/impozitul funciar și îi vor informa despre acest fapt, precum și despre modalitățile de stingere a acestor obligații. Totodată, perceptorii fiscali vor oferi suportul necesar în vederea verificării corectitudinii tuturor calculelor premergător inițierii procedurii de executare silită a obligațiilor fiscale respective.

De asemenea, în cadrul ședinței au fost discutate și dificultățile pe care le întâmpină perceptorii fiscali în activitatea zilnică, menționând în acest sens necesitatea actualizării/îmbunătățirii serviciilor electronice cu care lucrează, astfel încât să aibă disponibilă toată informația necesară realizării sarcinilor.

În context, Directorul adjunct al SFS, domnul Igor Țurcanu a menționat că, în vederea asigurării unui sistem de administrare fiscală modern, autoritatea fiscală depune eforturi conjugate întru dezvoltarea și actualizarea în permanență a serviciilor electronice prestate.

Participanții la ședință au convenit să se întrunească cu regularitate, pentru a discuta despre rezultatele obținute, precum și dificultățile întâmpinate care necesită a fi soluționate.

Similar news

Mai multe servicii fiscale electronice vor fi suspendate de pe portalul www.servicii.fisc.md
15/11/2021
Mai multe servicii fiscale electronice vor fi suspendate de pe portalul www.servicii.fisc.md
Eficientizarea procesului de recuperare a creanțelor persoanelor fizice la impozitul pe bunurile imobiliare, discutată în cadrul unei ședințe SFS-CALM
12/11/2021
Eficientizarea procesului de recuperare a creanțelor persoanelor fizice la impozitul pe bunurile imobiliare, discutată în cadrul unei ședințe SFS-CALM
14 318 contracte de locațiune, înregistrate la SFS în perioada ianuarie-octombrie 2021, în creștere cu 24,81% față de anul 2020
11/11/2021
14 318 contracte de locațiune, înregistrate la SFS în perioada ianuarie-octombrie 2021, în creștere cu 24,81% față de anul 2020
SFS organizează sesiuni de instruire gratuite privind modul de utilizare a unor sisteme informaționale
11/11/2021
SFS organizează sesiuni de instruire gratuite privind modul de utilizare a unor sisteme informaționale
news-events