Serviciul Fiscal de Stat se conduce în activitatea sa de motto-ul „Funcționarul fiscal – în serviciul contribuabilului”. Astfel, în perioada septembrie-octombrie anul curent, autoritatea fiscală a realizat 2 sondaje de opinie, privind integritatea angajaților autorității fiscale, precum și referitor la utilizarea serviciilor fiscale electronice, prin intermediul Sistemului Informațional Automatizat „Evaluarea gradului de satisfacție a contribuabililor”, lansat recent în exploatare industrială. Chestionarele au fost completate de peste 300 de contribuabili.
Urmare a analizei datelor, menționăm că, circa 70% din respondenți s-au declarat mulțumiți de interacțiunea cu angajații Serviciului Fiscal de Stat. Alte 7% s-au declarat nici mulțumiți, nici nemulțumiți de interacțiunea cu SFS, în timp ce 11% din respondenți s-au declarat nemulțumiți și foarte nemulțumiți.
De asemenea, peste 80% din contribuabilii care au participat la sondaj au menționat că, nu s-au confruntat cu vreun caz de corupție din partea angajaților autorității fiscale naționale. În acest context, peste 60% din respondenți au declarat că niciodată nu au oferit bani, cadouri și alte bunuri angajaților Serviciului Fiscal de Stat și/sau membrilor familiilor acestora pentru a soluționa situații problematice, precum și nu au recurs la relații personale pentru a soluționa unele situații în raport cu Serviciul Fiscal de Stat. La fel, 67% din respondenți au menționat că nu au recurs la acțiuni de ocolire a căilor oficiale şi soluţionarea problemelor prin „căi neoficiale”.
Referitor la utilizarea serviciilor fiscale electronice, precizăm că, peste 71% din respondenți utilizează serviciile fiscale electronice de mai bine de 3 ani, 12% - între 1 și 3 ani, iar ponderea celor care le utilizează de mai puțin de un an sau chiar deloc constituie 6%. Cât privește frecvența utilizării serviciilor fiscale electronice, 45% din respondenți utilizează serviciile respective zilnic, iar 17% - săptămânal. Alte 14% din respondenți au menționat că folosesc serviciile fiscale electronice lunar sau anual.
De asemenea, respondenții au menționat că, serviciile fiscale electronice au facilitat procesul de declarare/achitare a obligațiilor fiscale, ponderea acestora constituind 80%, iar 8% - s-au expus contra. Referitor la numărul de servicii fiscale electronice puse la dispoziție, 42% din respondenți consideră că sunt suficiente servicii, iar 35% consideră că sunt disponibile toate serviciile de care au nevoie.
Serviciile electronice puse la dispoziție de către Serviciul Fiscal de Stat sunt eficiente, consideră 73% din respondenți, iar 8 la sută – că sunt indispensabile. Totodată, 16% consideră că serviciile fiscale electronice sunt puțin eficiente sau ineficiente. În acest context, 92% din respondenți au menționat că vor recomanda utilizarea serviciilor fiscale electronice și altor contribuabili.