6.16.7.1
6.4.1.7
Întrebare transmisă în arhivă.6.4.1.3
Ce se subînţelege prin ”mesaj de interes public”? Mesajul de interes public este publicitatea ce are ca obiect promovarea unor valori, idei şi/sau scopuri de interes public ori comunitar, difuzată în vederea creşterii gradului de conştientizare, schimbării atitudinii şi a comportamentului social, prevenirii şi contracarării viciilor sociale.
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării în art. 288 alin. 9) din Codul fiscal prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212 din 20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]
6.4.1.4
Cine este producătorul de publicitate?Producătorul de publicitate este persoana care conferă publicităţii, în totalitate sau în parte, forma finală necesară pentru difuzare.
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării în art. 288 alin. 6) din Codul fiscal prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212 din 20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]
6.4.1.5
Cine este difuzorul de publicitate?Difuzorul de publicitate este orice persoană, inclusiv mass-media, care difuzează publicitate către consumatorii de publicitate.
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării în art. 288 alin. 7) din Codul fiscal prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212 din 20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]
6.4.1.2
Ce se subînţelege prin "publicitate exterioară"? Publicitatea exterioară (outdoor) este publicitatea difuzată pe dispozitive publicitare amplasate în spaţiile publice din exteriorul imobilelor şi care este vizibilă în exteriorul imobilelor. Aceasta include şi publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport.
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul art. 3 al Legii cu privire la publicitate nr. 62/2022 (publicată în Monitorul Oficial, 2022, nr. 98-105/171, în vigoare din 08.01.2023)]
6.4.1.1
Ce este publicitatea? Publicitatea este informaţia difuzată în orice mod şi utilizând orice mijloace, adresată unui număr nedeterminat de persoane, în vederea generării şi/sau susţinerii interesului public faţă de un obiect al publicităţii. (art. 3 Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul art. 3 al Legii cu privire la publicitate nr. 62/2022 (publicată în Monitorul Oficial, 2022, nr. 98-105/171, în vigoare din 08.01.2023)]
6.4.8.1
Cine este scutit de plata taxei de plasare (amplasare) a publicității (reclamei)?Potrivit prevederilor art. 295 din Codul fiscal, de plata taxei de plasare (amplasare) a publicității (reclamei), sunt scutite:
– autorităţile publice şi instituţiile finanţate de la bugetele de toate nivelurile;
– misiunile diplomatice şi oficiile consulare acreditate în Republica Moldova, precum şi reprezentanţele organizaţiilor internaţionale acreditate în Republica Moldova, în baza principiului reciprocităţii, în conformitate cu tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte;
– Banca Naţională a Moldovei;
– difuzorii de mesaje de interes public;
– proprietarii sau deţinătorii bunurilor rechiziţionate în interes public, pe perioada rechiziţiei, conform legislaţiei;
– subiecţii care desfăşoară activităţi conform cap. 103 din titlul II al Codului fiscal (persoane fizice care desfășoară activități în domeniul achizițiilor de produse de fitotehnie și/sau horticultură, și/sau de obiecte al regnului vegetal).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării efectuate în titlul VII al Codului fiscal prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212 din 20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]
6.16.1.3
Ce se subînţelege prin dispozitiv publicitar fix?
Dispozitivul publicitar fix este parte a mobilierului urban, reprezentând o construcţie fixă, edificată în spaţii publice, care serveşte drept suport pentru imaginea publicitară în publicitatea exterioară (art. 3 Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”).
6.16.1.4
Ce se subînţelege prin dispozitiv publicitar mobil?
Dispozitivul publicitar mobil constituie elementele de decor mobil, uşor demontabile, amplasate în spaţii publice, destinate publicităţii interioare sau publicităţii exterioare, după caz (art. 3 Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”).
6.16.1.5
Ce se subînţelege prin firmă?
6.16.1.6
Ce se subînţelege prin publicitatea pe vehicule?
6.16.1.7
În ce cazuri este necesară deţinerea autorizaţiei de amplasare a publicităţii exterioare, eliberată de autoritatea administraţiei publice locale?