IFS pe raionul Orhei a continuat activitatea întru prevenirea şi recuperarea restanţelor la BPN, în perioada 01.12.2015 – 11.12.2015 fiind întreprinse mai multe acțiuni: - au fost remise 29 de scrisori potenţialilor restanţieri; - s-au încasat bani din casieriile a 54 de contribuabili, în sumă de 168,6 mii lei; - au fost înaintate 68 de ordine incaso, în sumă de 423,8 mii lei, s-au executat total şi/sau parţial 68 de dispoziţii, în sumă de 323,6 mii lei; - au fost suspendate conturile bancare la 23 de contribuabili ce au admis restanţe; - au fost încasate datorii debitare de la trei agenţi economici, în contul stingerii restanţelor la un agent economic, în sumă de 135,9 mii lei; - s-au desfăşurat două şedinţe de lucru, în cadrul cărora au fost audiaţi 15 contribuabili ce au admis restanţe considerabile la BPN, din restanţă fiind achitată suma de 305,2 mii lei. Plus de aceasta, din suma restanţei la BPN s-au încasat 933,3 mii lei. În scopul prevenirii evaziunii fiscale, contracarării activităţii ilicite de întreprinzător, în perioada nominalizată au fost efectuate 30 de controale prin metoda verificării operative, dintre care: - trei controale fiscale operative la producătorii de producție alcoolică, încălcări nefiind atestate; - 27 de controale fiscale, prin metoda verificării operative, a persoanelor fizice ce practică activitate de antreprenoriat în pieţele din oraşul Orhei, frizerii, comerţ cu citrice, flori și peşte. Aici s-a constatat încălcarea prevederilor art. 8(2), lit.a) a Codului Fiscal, prin practicarea activităţii de antreprenoriat fără înregistrare (activitate ilicită). Controalele s-au soldat cu aplicarea sancțiunilor corespunzătoare. La 11.12.2015, în sala festivă a primăriei Orhei s-a desfăşurat un seminar de informare şi instruire a contribuabililor. În cadrul seminarului au fost discutate mai multe subiecte, precum modificările şi completările operate în legislaţia fiscală, modalitatea declarării şi/sau lichidării subdiviziunilor, ținând cont de serviciul electronic ,,e- Cerere”, monitorizarea bunurilor imobile, utilizarea MCC la efectuarea decontărilor în numerar, conformarea benevolă la declararea şi achitarea obligaţiilor fiscale şi altele. În scopul monitorizării activităţii contribuabililor, inclusiv a restanțierilor, în perioada nominalizată au fost efectuate patru vizite fiscale: - la modificarea fondatorilor şi/sau conducătorilor – 1; - înregistrarea plătitorilor TVA – 1; - la conformare – 2. De asemenea, în perioada de raportare au fost luate la evidenţă/scoase 18 subdiviziuni și, în perioada 01.12.2015 – 11.12.2015, au fost eliberate/prelungite 46 de patente de întreprinzător, în sumă de 16,9 mii lei. Foto: computerweekly.com