Pe 30 aprilie curent, Secţia Administrarea Contribuabililor din cadrul IFS Hâncești a desfăşurat un seminar de instruire pentru contribuabilii nou–înregistraţi din teritoriul administrat, cu scopul popularizării legislaţiei fiscale. La şedinţă au participat 11 contribuabili din diferite ramuri de activitate – comerţ, servicii de transport, servicii de consultanţă, producerea şi reparaţia obiectelor din metal etc. În corespundere cu planul seminarului, funcţionarii fiscali au adus la cunoştinţă contribuabililor cele mai importante momente din actele normative ce reglementează activitatea de antreprenoriat. Astfel, a fost studiat Ghidul asistenţă în lansarea afacerilor, aprobat prin Ordinul IFPS nr.868 din 06.06.2014, la studierea compartimentului “Ţinerea evidenţei contabile” participând specialistul principal pe metodologia evidenţei contabile din Direcţia financiară a raionului Hâncești. Participanții la seminar au fost informaţi despre drepturile şi obligaţiunile expuse în art. 8 al Codului fiscal Titlul I, cu accente despre obligațiunea ce tine de evidenţa la organul fiscal teritorial, de prezentarea informației cu privire la sediul său, sediul subdiviziunilor sale etc. Reprezentanții agenţilor economici au fost informați despre avantajele și necesitatea de conectare la serviciile fiscale electronice, elaborate de către SFS tocmai pentru a le facilita activitatea. De asemenea, în cadrul seminarului a fost abordată tema aferentă programului lansat de Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, ce ţine de conformarea benevolă a contribuabililor, întru calcularea pe deplin a impozitelor şi taxelor, contracararea achitării salariului în plic etc. În acest context, s-a menționat că Serviciul Fiscal de Stat nu are drept scop sancționarea contribuabililor, ci educarea lor în spiritul conformării benevole la declararea şi plata obligațiunilor fiscale. Totodată, contribuabililor noi li s-au înmânat Certificate de atestare a instruirii antreprenorului. În lunii aprilie, funcţionarii fiscali ai IFS Hâncești au organizat trei seminare, în primăriile subordonate, cu participarea persoanelor fizice care practică acordarea de servicii de prelucrare a pământului, cu mijloacele tehnice, şi păstoritul. Totodată, au fost efectuate verificări operative în domeniul dat în primăriile în care, anterior, au fost desfășurate seminare similare. Ca rezultat, au fost întocmite 14 procese-verbale administrative, conform art.263 alin.1 Codului contraventional al Republicii Moldova, fiind aplicate sancţiuni în sumă de 5600 lei. În perioada menționată au mai fost efectuate două acţiuni comune, cu colaboratorii Inspectoratului de stat al Muncii, 11 controale operative a contribuabililor ce desfăşoară activitate în domeniul transportului de pasageri în regim de taxi, 9 controale la contribuabili ce desfăşoară activitate ilicită şi 7 controale întru verificarea corectitudinii formării prețurilor la mărfurile social -importante. Aceste controale au dus la depistarea mai multor încălcări, pe cazurile respective fiind calculate sancţiuni financiare, în sumă de 74.000 lei, şi sancţiuni administrative, în sumă de 9000 lei.Foto: roportal.ro