Educarea agenților economici în spiritul conformării benevole - o prioritate a Inspectoratului Fiscal de Stat pe Raionul Ungheni

23/10/2014
Având ca scop implementarea Programului de conformare fiscală voluntară a contribuabililor, IFS Ungheni a convocat, la data de 17 octombrie, o şedinţă a Consiliului de Conformare, la care au participat antreprenori din domeniul alimentației publice din raionul Ungheni. In cadrul acestei şedinţe s-a menţionat faptul că conformarea reprezintă procesul de adaptare şi supunere unor reglementări, iar scopul final al conformării benevole a contribuabililor poate şi urmează a fi resimţit prin creşterea nivelului de viaţă a cetăţenilor Republicii Moldova.   Totodată, a fost pus în discuție Regulamentul cu privire la prestarea serviciilor de alimentație public, inclusiv s-a pus accent pe regulile de prestare a serviciilor de alimentație publică, pe documentele de proveniență a mărfurilor, pe deservirea muzicală a localului. La şedinţă a participat președintele raionului, Iurie Toma, care a menționat că trebuie să tindem spre un nivel mai înalt al deservirii populației, să facem astfel ca oamenii să rămână mulțumiți de ceea ce le oferim și, respectiv, onorarea obligațiunilor fiscale să fie în capul mesei. Cu referință la agenţii economici care prestează servicii în alimentația publică s-a menţionat că contribuabilii din domeniu, care își ascund veniturile reale şi se eschivează de la onorarea deplină a obligațiunilor fiscale faţă de buget, duc la creșterea evaziunii fiscale şi fac concurenţă neloială agenților economici onești. A fost pusă în discuţie și problema calculării sumelor neînsemnate a impozitelor, taxelor şi altor plăţi în raport cu preţurile reale ale acestor servicii, în raport cu declararea cifrelor de afaceri neînsemnate, cu acceptarea conformării benevole în termeni cât mai restrânși. Totodată a fost pus în discuție Regulamentul cu privire la prestarea serviciilor în domeniul alimentației publice, inclusiv s-a pus accent pe regulile de prestare a serviciilor de alimentație publică, pe documentele de proveniență a mărfurilor, pe deservirea muzicală a localului. La fel, s-a menționat că Serviciul Fiscal de Stat este mai aproape de contribuabili, prin serviciile fiscale moderne, procedurile simplificate, de aceea conectarea și utilizarea serviciilor electronice eficientizează fluxul informațional și optimizează cheltuielile și timpul contribuabilului. În cadrul ședinței s-a discutat și o componentă a Strategiei de comunicare a Serviciului Fiscal - comunicarea directă personalizată cu contribuabilii, prin e-mail. Agenților economici li s-a adus la cunoștință că ar putea fi informați într-un timp mai scurt despre unele erori comise în declarațiile prezentate și, evident, să le repare. Galeria foto a noutatii: Foto: news.tpu.ru

Similar news

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events