To receive consultations, people who call the Single Call Center will navigate the following menu:
Button 1 - Consultations in the field of tax legislation Which will have the following compartments:
Information on income tax;
Information on value added tax and excise duties;
Information on taxes, local fees and the entrepreneurial patent;
Other questions.
Button 2 - Technical Assistance
Button 3 - Report cases of non-compliance with the tax legislation
Button 4 - Report conflict situations or corruption by tax officials
Button 5 - Check excise stamps
News
Hincești - popularizarea legislației fiscale
04/11/2015
Inspectoratul Fiscal de Stat pe raionul Hînceşti, în perioada de 26-30 octombrie anului în curs, în scopul popularizării legislaţiei fiscale ce ţine de taxele locale care este o activitate continuă, a expediat scrisori la toate primăriile din raion. Scopul este de a conforma APL de a adopta corect deciziile privind stabilirea taxelor locale şi cotelor concrete de impozitare a bunurilor imobiliare. Atenţie deosebită a fost atrasă pe modificările efectuate prin Legea nr.47 din 27.03.2014, Legea nr.71 din 12.04.2015, cît şi Legea nr.231 din 23.09.2010 privind comertul interior, art 293 alin.5 a Titlului VII al Codului Fiscal. Ţinînd cont de faptul că unul din obectivele principale este majorarea bazei impozabile, au fost supuse verificării dările de seamă prezentate de agenţii economici prin contrapunere cu deciziile adoptate de consiliile APL. În perioada susmenţionată au fost monitorizate organizaţii obşteşti şi culte religioase, care n-au respectat obligaţia privind declararea veniturilor obţinute pe parcursul anului precedent de către entităţi , cît şi salariilor achitate la personalul angajat în instituţiile menţionate. Totodată, în scopul majorării gradului de transparenţa şi asigurării permanente a informării publicului larg privind activitatea Serviciului Fiscal de Stat, informarea contribuabililor cu legislaţia fiscală, la data de 30.10.2015 a desfăşurat o instruire a agenţilor economici nou-înregistraţi. La această instruire au fost invitati contribuabili, care au înregistrat activitatea de întreprinzator sub forma de “Întreprinzător individual”. Invitaţii au fost familiarizaţi cu toate aspectele încluse în „Ghidul asistenţă în lansarea afacerii”, şi anume: privind iniţierea şi gestionarea afacerii, reglementarea raporturilor de muncă, aspecte privitor la ţinerea evidenței contabile, regimul fiscal şi plăţile obligatorii. Formatorii au adus la cunoştinţa entităţilor înregistrate recent informaţia prevăzută de planul desfăşurării seminarului şi înmînat cîte un set de formulare a dării de seamă UNIF15, care urmează să fie prezentate de fie care entitate. Întreprinzatorii au fost atenţionaţi privind condiţiile de declarare a veniturilor prin prezentarea dării de seamă unificată şi modul de prezentare a dărilor de seamă în cazul de obţinere a statutului de plătitor a TVA sau majorarea numărului de personal angajat. În final contribuabililor instruiţi li s-au înmânat “Certificatele de atestare a instruirii antreprenorului”. Dar, agenţii economici – participanţi la seminarul desfăşurat au completat chestionarele de satisfacţie. Totodată, secţia urmărirea plăţilor a desfăşurat un seminar cu perceptorii fiscali din cadrul primăriilor, unde a fost abordată tema de aplicarea măsurilor de achitarea sîlită a restanţelor la impozitele pe proprietate. În perioada menţionată activitatea funcţionarilor fiscali sub aspectul majorării bazei impozabile prin excluderea activităţii ilicite a continuat. În urmă verificărilor operative au fost întocmite 9 procese verbale cu privire la contravenţie.Foto: booklogix.wordpress.com
Similar news
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent