Cu scopul popularizării legislaţiei fiscale şi intensificării acţiunilor de conformare benevolă a contribuabililor, la 16 decembrie 2014 a fost desfășurat un seminar cu contribuabilii nou-înregistraţi, care au fost familiarizaţi cu obligaţiile şi drepturile contribuabililor, tipurile de impozite, modalitatea de prezentare a dărilor de seamă etc. De asemenea, a fost realizată instruirea a patru antreprenori începători pe aspectele incluse în “Ghidul asistenţă în lansarea afacerilor”, cu înmânarea, la final, a certificatelor de atestare. La data de 19 decembrie curent a mai fost organizat un seminar de instruire a contribuabililor, fiind abordate subiecte ce țin de promovarea serviciilor electronice ale Fiscului - „SIA e-Factura”, ”Modalitatea de întocmire şi de prezentare a Notelor de informare IALS14; INR14”. În cadrul seminarului organizat întru realizarea planului de acţiuni de comunicare, aferent lansării modulului ”Abonare” din SIA ”Diseminarea mesajelor”, au fost repartizate diferite materiale informaționale privind abonarea la notificări prin e-mail. De asemenea, au fost puse în discuţie efectele negative pentru întreaga societate, şi nemijlocit dezavantajele pentru angajaţi, a salariilor în plic şi a muncii la negru. O atenţie deosebită a fost acordată temelor ce țin de onorarea benevolă a obligaţiilor fiscale privind calcularea corectă şi achitarea deplină la BPN a impozitelor, taxelor şi plăţilor aferente. La seminarul au participat şi colaboratori ai CTAS, care au familiarizat contribuabilii cu modalităţile şi paricularităţile de raportare electronică a plăţilor aferente BASS. Cu scopul combaterii salariilor în plic şi a muncii la negru şi conformării benevole a contribuabililor, în ziarele locale “Curierul de Edinet” şi „Nord-Info” a fost publicat un articol ce elucidează dezavantajele pentru persoana care acceptă să muncească fără a-și legaliza activitatea. În perioada 15-29 decembrie curent, au fost selectaţi agenţii economici care nu s-au conformat la cerinţele art. 84 Titlul II Codul Fiscal de achitare a impozitului pe venit în rate, la adresa acestora fiind expediate avizuri de înştiinţare privind obligaţiunea şi termenul-limită de achitare a impozitului pe venit în rate aferent anului 2014. Pentru realizarea acţiunilor de conformare benevolă a contribuabililor și de sporire a eficienţei administrării fiscale au fost efectuate vizite fiscale la 8 agenţi economici, în cadrul cărora au fost înmânate scrisori de conformare. În baza solicitării calităţii de plătitor al TVA a fost efectuată o vizită fiscală, în cadrul căreia conducătorului entității economice i-a fost înmânată o scrisoare de conformare. În perioada de referință, Direcţia Control Fiscal a efectuat trei controale fiscale prin verificare faptică, fiind depistate următoarele încălcări: Contrar prevederilor art.13 (2) lit.e) şi art.24(1) din Legea Contabilităţii nr.113-XVI din 27.04.2007, de către entitate nu a fost efectuată inventarierea generală a proprietăţii sale, inclusiv a mărfurilor, cel puţin o dată pe an pe parcursul desfăşurării activităţii. Pe acest caz a fost întocmit proces-verbal cu privire la contravenţia prevăzută de art.295 al.9 din Codul Contravenţional; împiedicarea controlului prin neprezentarea documentelor de provenienţă la mărfurile supuse comercializării, contrar prevederilor art.8(2) lit.f) din Codul Fiscal, urmând a fi aplicate amenzi fiscale, conform art.253(1) din Codul Fiscal, în sumă de 10,0 mii lei; neprezentarea informației solicitată de autoritatea fiscală cu privire la sistarea activității subdiviziunii, contrar prevederilor art.161(8) din Codul Fiscal. Pentru această încălcare va fi aplicată amendă, conform art.255 din Codul Fiscal, în sumă de 4,0 mii lei. Foto: andreeavass.ro