IFS pe mun. Chișinău desfășoară seminare de instruire pentru agenții economici

14/08/2014
Inspectoratul Fiscal de Stat mun. Chişinău, în perioada 04 – 08 august 2014, a desfăşurat cinci seminare, inclusiv un seminar destinat contribuabililor nou-înregistraţi din raza teritoriului administrat, la temele: Aspecte ale legislaţiei fiscale, juridice, precum şi aspecte din legislaţia muncii; Principiile şi particularităţile de apreciere a regimului fiscal privind TVA; Aspecte ce ţin de conformarea voluntară; Utilizarea serviciilor electronice pentru diferite categorii de contribuabili; Modalitatea depunerii Declaraţiei cu privire la impozitul pe venit corectate şi modalitatea restituirii impozitului pe venit pentru persoane fizice-cetăţeni; Aplicarea gajului (legal) convenţional; Regulamentul cu privire la cuantumul şi criteriile de stabilire a cheltuielilor suportate şi determinate de angajator pentru transportul, hrana şi studiile profesionale ale angajatului; Tipuri de încălcări fiscale şi răspunderea pentru ele; Monitorizarea conţinutului calendarului fiscal, Buletinul informativ; Completări în Baza generalizată a practicii fiscale; Monitoring-ul conţinutului ultimei ediţii a revistei Monitorul fiscal fisc.md; Studierea recomandărilor metodice şi a scrisorilor parvenite din partea MF, IFPS; În aceeași perioadă, au fost organizate două şedinţe cu reprezentanții entităţilor care au depus cereri de înregistrare în calitate de contribuabili ai TVA, în cadrul cărora au fost supuse analizei cifrele de afaceri ale entităţilor aspirante; s-a reiterat necesitatea conformării benevole la cadrul legislativ care reglementează activitatea de întreprinzător, au fost desfăşurate două şedinţe de conformare benevolă a Comisiei de examinare a contribuabililor din domeniul de deservire, pe diferite genuri de activitate referitor la declararea, achitarea salariului şi a impozitelor la BPN. Plus de aceasta, au fost organizate şi desfăşurate 14 seminare de instruire internă a funcţionarilor fiscali, în cadrul cărora au fost abordate diferite teme: Înregistrarea, anularea şi suspendarea înregistrării subiecţilor impunerii cu accize; Înregistrarea / scoaterea de la evidenţă a MCC; Aplicarea gajului (legal) convenţional; Prevederile Legii nr. 158-XVI din 04.07.08. privind funcţia publică şi statutul funcţionarului public; Modul automat de anulare a dărilor de seamă fiscale, care urmează a fi corectate şi pentru care deja au fost prezentate dări de seamă corectate de către contribuabil în conformitate cu prevederile art. 188 al CF; Studierea Ordinului nr. 671 din 22.05.2014 „cu privire lametodologia şi etapele exercitării controlului fiscal efectuat prin metoda operativă la persoanele ce practică activitate ilicită de întreprinzător”; Modificările operate în Legea cu privire la patenta de întreprinzător; Probleme/soluţii în aplicarea Codului de executare; Particularităţile Legii nr. 289 din 22.07.2004 privind indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă şi alte prestaţii de asigurări sociale; Legea privind reglementarea prin licenţiere a activităţii de întreprinzător; Contabilizarea cheltuielilor conform noilor SNC şi Planului general de conturi contabile; Regulamentul – cadru privind principiile generale de instituire şi funcţionare a posturilor fiscale; Studierea recomandărilor metodice şi a scrisorilor parvenite din partea MF, IFPS; În perioada de referință, IFS pe mun. Chișinău a efectuat 124 de vizite fiscale, inclusiv 42 de vizite fiscale consultative la agenţii economici nou-înregistraţi, în cadrul cărora li s-au adus la cunoştinţă prevederile actelelor normative, termenele de prezentare a dărilor de seamă fiscale şi termenele de achitare a impozitelor şi taxelor, tipurile de încălcări fiscale şi mărimea sancţiunilor fiscale, declararea subdiviziunilor, aplicarea MCC, luarea la evidenţă a conturilor bancare, înregistrarea contribuabililor în calitate de plătitor al TVA ş.a. De asemenea, au fost organizate trei şedinţe privind audierea restanţierilor, de comun cu CNAS, CNAM, Preturile din sector, cu participarea a 18 agenţi economici restanţieri, în urma cărora 7 agenţi economici au achitat la buget 267,4 mii lei. Cu scopul eficientizării administrării fiscale, în perioada menționată au mai fost întreprinse un şir de măsuri legate de efectuarea controalelor prin metoda verificării operative, inclusiv la comercianţii ce desfăşoară comerţ stradal, în incinta pieţelor, centrelor comerciale, la agenţii economici care prestează servicii în domeniul alimentaţiei publice, turismului, servicii medicale, farmacii, servicii de reparaţie a tehnicii, reparaţie auto, frizerii, schimb valutar, jocuri de noroc, etc. Astfel, au fost efectuate 216 controale fiscale, la care s-au stabilit 10 încălcări fiscale, cu aplicarea sancţiunilor în sumă de 66,0 mii lei şi 85 de încălcări contravenţionale, cu aplicarea sancţiunilor în sumă de 61,3 mii lei, inclusiv: 28 de controale la agenţii economici care prestează servicii în domeniul alimentaţiei publice, la care s-au stabilit 6 încălcări fiscale, cu aplicarea sancţiunilor în sumă de 39,0 mii lei şi 7 încălcări contravenţionale, cu aplicarea sancţiunilor în sumă de 5,8 mii lei. Totodată, pentru 1 agent economic a fost propusă instituirea postului fiscal; 49 de controale la comercianţii din incinta centrelor comerciale, la care s-a stabilit 1 încălcare fiscală, cu aplicarea sancţiunii în mărime de 5,0 mii lei şi 7 încălcări contravenţionale, cu aplicarea sancţiunilor în sumă de 5,2 mii lei; 30 de controale la comercianţii din incinta pieţelor, la care s-au stabilit 2 încălcări fiscale, cu aplicarea sancţiunilor în sumă de 17,0 mii lei şi 28 încălcări contravenţionale, cu aplicarea sancţiunilor în sumă de 19,6 mii lei; 64 de controale la comercianţii stradali, la care s-a stabilit 1 încălcare fiscală, cu aplicarea sancţiunii în mărime de 5,0 mii lei şi 38 încălcări contravenţionale, cu aplicarea sancţiunilor în sumă de 27,2 mii lei; 5 controale la agenţii economici care prestează servicii de reparaţie auto, la care s-au stabilit încălcări contravenţionale şi urmează a fi aplicate sancţiuni în sumă de 3,5 mii lei. 10 - la agenţii economici care prestează servicii medicale, 2 - la farmacii, 2 – la agenţii economici care prestează servicii de reparaţie a tehnicii, 6 – la frizerii, 7 – la agenţii economici din domeniul turismului, 7 – în domeniul schimbului valutar, 2 – în domeniul jocurilor de noroc, 3 – alte servicii, la care încălcări nu s-au stabilit. 1 control efectuat în baza petiţiilor parvenite în adresa Serviciului Fiscal de Stat, la care încălcări nu s-au stabilit. Foto: www.fisc.md

Similar news

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events