Pentru dezvoltarea relaţiilor de colaborare și comunicare cu primăriile din teritoriu, precum şi a informării la timp despre modificările parvenite în legislaţia fiscală, Inspectoratul Fiscal de Stat pe raionul Rezina a desfășurat, la 25 septembrie 2014, un seminarul informativ-consultativ, cu participarea specialiștilor Serviciilor de Colectare a Impozitelor și Taxelor din cadrul primăriilor din raion, la care au participat reprezentanții din 17 primării. Seminarul a fost desfășurat în colaborare cu Casa Teritorială de Asigurări Sociale Rezina. La seminar s-au discutat următoarele întrebări: Monitorizarea deciziilor consiliilor locale, care țin de vânzarea și/sau transmiterea în locațiune sau arendă a bunurilor, proprietate publică, cu scopul calculării în termen și încasării impozitelor la buget; Modalitatea de completare și prezentare a Dării de seamă privind sumele impozitului funciar și pe bunurile imobiliare încasate de la persoane fizice (cetățeni) și gospodării țărănești (de fermier), forma SI- SCITL și a Dării de seamă privind taxa pentru amenajarea teritoriului de la GȚ (de fermier), forma TL-APL 13; Particularitățile calculării impozitului la cap. 114/14, reieșind din valoarea estimată a bunurilor imobile, prin intermediul SIA „Cadastru fiscal”; Măsurile ce urmează a fi întreprinse de SCITL întru lichidarea restanțelor la plățile administrate. Totodată, în perioada 22.09.2014- 26.09.2014 s-a efectuat o vizită fiscală la un agent economic nou-înregistrat, în cadrul căreia persoanele responsabile au fost familiarizate cu aspectele fiscale, juridice, precum și cu aspectele legislației muncii. Li s-au adus la cunoștință drepturile și obligațiile contribuabilului; modalitatea de prezentare a dărilor de seamă; modalitatea de înregistrare a subdiviziunilor; înregistrarea ca subiect al impunerii cu TVA; utilizarea serviciilor electronice fiscale în procesul de raportare fiscală, posibilitatea de accesare și consultare a bazei generalizate a practicii fiscale ș.a. În partea ce ține de controale fiscale, în perioada sus-numită s-au efectuat 9 controale fiscale la faţa locului, prin verificare operativă, inclusiv la contribuabilii ce activează în comerţ, a titularilor de patente de întreprinzător şi a persoanelor fizice ce activează în piaţa din oraş, în urma cărora s-au stabilit următoarele încălcări: două cazuri de comercializare a țigaretelor cu filtru la un preț mai mare decât prețul maxim de vânzare declarat, urmând să se aplice amendă fiscală în sumă a câte 1000 lei; un caz de neînregistrare cronologică a datelor fiscale stocate în memoria MCC, cu întocmirea unui proces verbal cu privire la contravenție, conform art. 293/1 alin.(3) din Codul Contravenţional al Republicii Moldova, cu aplicarea amenzii în sumă de 1000 lei; cinci cazuri de desfășurare a activităţii de antreprenoriat, de către persoane fizice-cetățeni, fără înregistrarea în modul stabilit, în urma cărora s-au întocmit 6 procese verbale cu privire la contravenţie, în baza art. 263 alin.(1) din CC al RM; două cazuri de realizare a mărfurilor, de către titularii de patentă, fără documente de proveniență a mărfurilor puse în vânzare, pe aceste cazuri fiind întocmite două procese-verbale cu privire la contravenție, conform prevederilor art. 265 din CC al RM, care prevede aplicarea amenzii în sumă a câte 2000 lei. Foto: shchiolkov.narod.ru