To receive consultations, people who call the Single Call Center will navigate the following menu:
Button 1 - Consultations in the field of tax legislation Which will have the following compartments:
Information on income tax;
Information on value added tax and excise duties;
Information on taxes, local fees and the entrepreneurial patent;
Other questions.
Button 2 - Technical Assistance
Button 3 - Report cases of non-compliance with the tax legislation
Button 4 - Report conflict situations or corruption by tax officials
Button 5 - Check excise stamps
News
În atenția contribuabililor și a Inspectoratelor fiscale teritoriale
23/03/2015
Drept rezultat al discuțiilor conducerii Serviciului Fiscal de Stat cu reprezentanții mediului de afaceri din Republica Moldova, au fost identificate unele probleme ce țin de păstrarea și arhivarea documentelor aferente activității economice a contribuabililor. Actualmente agenții economici se conduc de regulile de întocmire a documentelor organizatorice și de dispoziție potrivit Instrucțiunii-tip cu privire la ținerea lucrărilor de secretariat în organele administrației publice centrale de specialitate și ale autoadministrării locale ale Republicii Moldova, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 618 din 05 octombrie 1993 și de prevederile ,,Indicatorul documentelor-tip și al termenelor lor de păstrare pentru organele administrației publice, pentru instituțiile, organizațiile și întreprinderile Republicii Moldova”, publicat în anul 1998. Termenul de păstrare a unor documente conform indicatorului sus numit este condiționat de ,,încheierea reviziei”. În prezent, întru sporirea eficienței administrării fiscale Serviciul Fiscal de Stat își orientează activitatea spre conformarea voluntară a contribuabililor, verificării fiind supuși doar contribuabilii ce nu se conformează și doar în baza evaluării riscurilor. În acest context, autoritatea națională fiscală își elaborează planuri de activitate accentuat doar pe contribuabilii cu un risc sporit de neconformare. Dat fiind că unul din obiectivele asumate de SFS este micșorarea presiunii asupra contribuabililor onești, care execută la timp și în volum deplin obligațiile fiscale, activitatea unor agenți economici care în viziunea SFS nu prezintă risc nu este supusă controlului fiscal. Respectiv, documentele acestor entități nu vor fi supuse verificării o perioadă îndelungată. Prin urmare, Serviciul Fiscal de Stat în cadrul controalelor fiscale nu va înainta cerințe de păstrare a documentelor de evidență și dărilor de seamă contabile pentru o perioadă mai mare de 6 ani.Foto: casahelios.ro
Similar news
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent