Inspectoratul Fiscal de Stat pe mun. Chișinău conlucrează cu contribuabilii pe aspecte de administrare fiscală

11/06/2014
Inspectoratul Fiscal de Stat mun. Chişinău, în perioada 02 – 06 iunie 2014 a întreprins următoarele acțiuni: Au fost organizate şi desfăşurate 5 seminare cu contribuabilii din raza teritoriului administrat la temele: Particularităţile calculării şi achitării impozitului pe bunurile imobiliare; Determinarea obligaţiunilor la impozitul pe bunurile imobiliare pentru persoane fizice-cetăţeni; Responsabilitatea contribuabililor pentru încălcarea termenelor de achitare a obligaţiei fiscale; Aspecte ce ţin de conformarea benevolă; Principiile de determinare a obligaţiilor fiscale; Repartizarea şi contabilizarea profitului net anual al societăţilor pe acţiuni cu cota de participare a statului şi întreprinderilor de stat; Impozitarea creşterii de capital în cazul vânzării de către persoanele fizice; Posibilitatea aplicării serviciilor fiscale electronice în procesul de raportare fiscală – „E-Declaraţie”, „E-Factura”; Monitoringul noutăţilor actelor legislative şi normative; Completări în baza generalizată a practicii fiscale; Au fost organizate şi desfăşurate 2 şedinţe cu reprezentanţii entităţilor care au depus cereri de înregistrare în calitate de contribuabili ai TVA, în cadrul cărora aceştia au fost informaţi despre aspectele conformării benevole; prevederile Ordinului nr.698 din 22.08.2011 pentru semnarea Acordului de conectare la serviciul “Declaraţia electronică” şi obţinerea semnăturilor electronice de autentificare; Asigurarea transparenţei în activitate; Asigurarea aplicării MCC în cazul efectuării tranzacţiilor în numerar; Sancţiunile prevăzute în cazul neutilizării MCC pentru  tranzacţiile în numerar; Au fost organizate şi desfăşurate 3 şedinţe ale comisiei de examinare a contribuabililor pentru conformarea benevolă privind achitarea salariului şi impozitului pe venit din salariu. Deasemenea, s-a reiterar necesitatea conlucrării Serviciului fiscal şi a contribuabililor cu scopul acumulării resurselor la BPN, informând audienţa că inspectorii SFS sunt disponibili să acorde suportul informaţional necesar. S-a accentuat problema eradicării flagelului fenomenului plăţii salariului achitat „în plic” şi consecinţele acestuia asupra  BPN, cît şi a angajatorului şi angajatului; Au fost organizate şi desfăşurate 7 seminare  de instruire internă a funcţionarilor fiscali, în cadrul cărora au fost abordate diferite teme: Aspecte fiscale în cadrul efectuării vizitei fiscale; Particularităţile impozitării bunurilor imobiliare în anul 2014; Modalitatea stingerii obligaţiei fiscale prin compensare la persoane fizice; Restituirea mijloacelor din buget, inclusiv prin cesiunea creanţelor; Prezentarea dărilor de seamă corectate; Impozitarea veniturilor obţinute de către nerezidenţii RM; Monitoringul noutăţilor actelor legislative şi normative; Completări în baza generalizată a practicii fiscale; Studierea recomandărilor metodologice, instructive, scrisorilor Ministerului Finanţelor, IFPS; Au fost organizate şi desfăşurate 4 şedinţe privind audierea restanţierilor de comun cu CNAS, CNAM, Preturile din sector cu participarea a 35 agenţi economici restanţieri, în urma cărora, de către 6 agenţi economici, au fost achitate la buget 315,2 mii lei; Au fost organizate 3 raiduri în pieţele comerciale, în scopul depistării persoanelor care desfăşoară activitate de antreprenoriat fără înregistrare de Stat, cu care s-a discutat pentru a se conforma benevol privitor la genurile de activitate ce pot fi desfăşurate în baza patentei de întreprinzător şi despre categoriile de mărfuri permise de a fi comercializate în baza acesteia.  S-au întocmit 21 procese-verbale cu privire la contravenţie în temeiul art.263 alin.(1) din Codul Contravenţional al RM. Ca urmare, 3 cetăţeni s-au conformat, devenind deţinători de patentă de întreprinzător; Au fost efectuate 135 vizite fiscale, inclusiv 65 vizite fiscale consultative la agenţii economici noi înregistraţi, în cadrul cărora li s-au adus la cunoştinţă prevederile actelelor normative, termenele de prezentare a dărilor de seamă fiscale şi termenele de achitare a impozitelor şi taxelor, tipurile de încălcări fiscale şi mărimea sancţiunilor fiscale, declararea subdiviziunilor, aplicarea MCC, luarea la evidenţă a conturilor bancare, înregistrarea contribuabililor în calitate de plătitor a TVA ş.a.; Au fost întreprinse un şir de măsuri legate de efectuarea controalelor prin metoda verificării operative, inclusiv la comercianţii din incinta centrelor comerciale, pieţelor, la agenţii economici care prestează servicii de transport, servicii în domeniul alimentaţiei publice, servicii de parcare a unităţilor de transport auto, la cooperativele de construcţie a garajelor. Astfel, au fost efectuate 71 controale fiscale, încălcări fiind stabilite în cadrul a 54 controale, respectiv, vor fi aplicate sancţiuni fiscale în sumă de 220,0 mii lei şi sancţiuni contravenţionale în sumă de 24,5 mii lei, inclusiv:   8 controale la comercianţii din incinta centrelor comerciale, din care la 5 controale s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni fiscale în sumă de 56,0 mii lei şi sancţiuni contravenţionale în sumă de 4,0 mii lei; 12 controale la agenţii economici care prestează servicii de transport, din ele 11 de comun cu Inspectoratul Naţional de Poliţie;  la 11 controale s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni contravenţionale în sumă de 0,7 mii lei, 11 – procese verbale au fost remise la organele de drept după competenţă pentru adoptarea deciziilor ; 13 controale la agenţii economici care activează în pieţile din mun.Chişinău, din ele la 12 controale s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni fiscale în sumă de 49,0 mii lei şi sancţiuni contravenţionale în sumă de 4,5 mii lei; 3 controale la agenţii economici care prestează servicii în domeniul alimentaţiei publice, din care la 2 controale s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni fiscale în sumă de 15,0 mii lei; 4 controale la agenţii economici care prestează servicii de parcare a unităţilor de transport auto, din care la 3 controale s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni contravenţionale în sumă de 3,5 mii lei; 4 controale la cooperativele de construcţie a garajelor, din care la 1 control s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni contravenţionale în sumă de 0,4 mii lei; 27 controale efectuate în baza petiţiilor parvenite în adresa Serviciului Fiscal de Stat, din care la 20 controale s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni fiscale în sumă de 100,0 mii lei şi sancţiuni contravenţionale în sumă de 11,4 mii lei. Foto: finantistii.ro

Similar news

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events