To receive consultations, people who call the Single Call Center will navigate the following menu:
Button 1 - Consultations in the field of tax legislation Which will have the following compartments:
Information on income tax;
Information on value added tax and excise duties;
Information on taxes, local fees and the entrepreneurial patent;
Other questions.
Button 2 - Technical Assistance
Button 3 - Report cases of non-compliance with the tax legislation
Button 4 - Report conflict situations or corruption by tax officials
Button 5 - Check excise stamps
News
Procedura de anulare a înregistrării ca contribuabil al T.V.A
21/08/2012
Inspectoratul Fiscal Principal de Stat cu referire la procedura de anulare a înregistrării ca contribuabil al T.V.A. şi întru aplicarea univocă a legislaţiei fiscale, comunică următoarele. Conform art. 113 alin. (2) din Codul fiscal nr. 1163-XIII din 24 aprilie 1997, Serviciul Fiscal de Stat este în drept să anuleze de sine stătător înregistrarea contribuabilului T.V.A. în cazul în care: a) valoarea totală a livrărilor impozabile ale subiectului impunerii într-o oricare perioadă de 12 luni consecutive nu a depăşit plafonul de 100000 lei; b) subiectul impunerii nu a prezentat declaraţie privind T.V.A. pentru fiecare perioadă fiscală; c) informaţia prezentată, în conformitate cu art.8 alin.(2) lit. b), de către subiectul impunerii este neveridică. Concomitent, conform art. 113 alin. (4) din Codul fiscal, data anulării înregistrării ca contribuabil al TVA se consideră data întocmirii actului de control în a cărui bază este emisă decizia şefului (şefului adjunct) al organului fiscal privind anularea înregistrării. Astfel, în cazul în care agentul economic nu a respectat prevederile art. 8 alin.(2) lit. b) din Codul fiscal, decizia privind anularea statutului de contribuabil al T.V.A. urmează a fi emisă în ziua întocmirii actului de control, în baza art. 113 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal, ţinînd cont de criteriile de risc bine determinate şi încălcările care întrunesc elemente de fraudă fiscală. Responsabilitatea pentru emiterea Deciziei date o poartă şeful IFS teritorial şi inspectorul fiscal care a întocmit actul de control. În contextul celor expuse, din data emiterii acestei circulare, explicaţiile Inspectoratului Fiscal Principal de Stat din scrisoarea nr. 26-11/3-12-161/610 din 2 februarie 2012 se abrogă.
Similar news
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent