Pentru a primi consultații, persoanele care vor apela la Centrul unic de apel vor naviga prin următorul meniu:
Butonul 1 - Consultații în domeniul legislației fiscale. Care va avea următoarele compartimente:
Informații privind impozitul pe venit;
Informații privind taxa pe valoare adăugată și accize;
Informații privind impozite, taxe locale și patenta de întreprinzător;
Alte întrebări.
Butonul 2 - Asistența Tehnică
Butonul 3 - Semnalarea cazurilor de nerespectare a legislației fiscale
Butonul 4 - Semnalarea situațiilor de conflict, corupție din partea funcționarilor fiscali
Butonul 5 - Verificarea timbrelor de acciz
Noutăţi
Procedura de anulare a înregistrării ca contribuabil al T.V.A
21/08/2012
Inspectoratul Fiscal Principal de Stat cu referire la procedura de anulare a înregistrării ca contribuabil al T.V.A. şi întru aplicarea univocă a legislaţiei fiscale, comunică următoarele. Conform art. 113 alin. (2) din Codul fiscal nr. 1163-XIII din 24 aprilie 1997, Serviciul Fiscal de Stat este în drept să anuleze de sine stătător înregistrarea contribuabilului T.V.A. în cazul în care: a) valoarea totală a livrărilor impozabile ale subiectului impunerii într-o oricare perioadă de 12 luni consecutive nu a depăşit plafonul de 100000 lei; b) subiectul impunerii nu a prezentat declaraţie privind T.V.A. pentru fiecare perioadă fiscală; c) informaţia prezentată, în conformitate cu art.8 alin.(2) lit. b), de către subiectul impunerii este neveridică. Concomitent, conform art. 113 alin. (4) din Codul fiscal, data anulării înregistrării ca contribuabil al TVA se consideră data întocmirii actului de control în a cărui bază este emisă decizia şefului (şefului adjunct) al organului fiscal privind anularea înregistrării. Astfel, în cazul în care agentul economic nu a respectat prevederile art. 8 alin.(2) lit. b) din Codul fiscal, decizia privind anularea statutului de contribuabil al T.V.A. urmează a fi emisă în ziua întocmirii actului de control, în baza art. 113 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal, ţinînd cont de criteriile de risc bine determinate şi încălcările care întrunesc elemente de fraudă fiscală. Responsabilitatea pentru emiterea Deciziei date o poartă şeful IFS teritorial şi inspectorul fiscal care a întocmit actul de control. În contextul celor expuse, din data emiterii acestei circulare, explicaţiile Inspectoratului Fiscal Principal de Stat din scrisoarea nr. 26-11/3-12-161/610 din 2 februarie 2012 se abrogă.
Noutăți asemănătoare
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent