Retrospectiva săptămănii 09 – 13 septembrie 2013: Eficienţa activităţii de administrare fiscală, atât în relaţia cu contribuabilii, cât şi în activitatea internă, transparenţa şi respectul faţă de contribuabili

17/09/2013
În cadrul şedinţei operative ordinare desfăşurată luni, 09 septembrie 2013, şeful IFPS a punctat priorităţile în activitatea curentă a instituţiei, şefii de subdiviziuni primind indicaţii concrete pe domeniile lor de responsabilitate referitor la completarea cu succes a Bugetului de stat. În continuarea agendei de luni, Şeful Inspectoratului Fiscal Principal de Stat, Ion PRISĂCARU, a avut o întrevedere cu consilierul regional al Fondului Monetar Internațional în administrare fiscală,  Norman Gillanders. În cadrul întrevederii părţile au purtat discuții pe marginea subiectelor ce vizează agenda de reformare şi modernizare a autorităţii fiscale, precum şi actualizarea proiectelor MRC, actualizarea analizei riscurilor și promovarea reformelor de regionalizare a Serviciului Fiscal de Stat. A urmat întrevederea cu grupul de lucru responsabil de implementarea Serviciului Informațional Contul Curent pentru depășirea situației dificile create la elaborarea acestuia și propunerea unor acțiuni concrete ce ar asigura lansarea în termenele planificate. Ziua a continuat cu audierea agenților economici din diferite localităţi ale Republicii Moldova, subiectele abordate vizând îmbunătăţirea parteneriatului contribuabili – administraţia fiscală şi aplicarea corectă a prevederilor legislaţiei fiscale privind impozitele şi taxele datorate bugetului de stat. Marți, 10 septembrie 2013, Şeful Inspectoratului Fiscal Principal de Stat, Ion PRISĂCARU, a participat la deschiderea cursului de instruire a colaboratorilor fiscali pe aspecte de administrare fiscală a organizațiilor necomerciale. Programul cursului a inclus atât norme de administrare fiscală în dependenţă de tipul de impozite şi taxe datorate de organizaţiile necomerciale (impozitul pe venit, TVA, impozitul pe bunuri imobiliare şi taxele locale), cât şi unele aspecte juridice şi contabile de funcţionare a acestora, totodată, punându-se accent şi pe evidenţa primară a tranzacţiilor efectuate de aceştia, prin intermediul maşinilor de casă şi control cu memorie fiscală. În aceiași zi dl Ion PRISĂCARU a convocat o ședință de lucru cu conducerea IFS Nisporeni privitor la eficienţa activităţii de administrare fiscală, atât în relaţia cu contribuabilii, cât şi în activitatea internă, transparenţa şi respectul faţă de contribuabili. Apoi a urmat întrevederea cu grupul de lucru responsabil de implementarea Serviciului Informațional Contul Curent pentru identificarea acțiunilor concrete ce ar asigura lansarea în termenele planificate. Ziua s-a finalizat cu programul de audienţe a agenţilor economici, în cadrul cărora au fost discutate problemele financiar-fiscale întâlnite în practică de agenţii economici. Miercuri, 11 septembrie 2013, Șeful IFPS a convocat  ședința de lucru cu funcționarii fiscali de conducere la care au fost discutate unele aspecte metodologice din domeniul administrării fiscale. Apoi Dl Ion Prisăcaru a avut o întrevedere cu consilierul regional al Fondului Monetar Internațional în administrare fiscală, dl Norman Gillanders, la care s-au discutat problemele ce  vizează  actualizarea proiectelor MRC. Agenda zilei a continuat cu întrevederea redactorului  șef  al publicației “Komersant”. A urmat  ședința de lucru cu funcționarii fiscali de conducere, privitor la rezultatele acțiunilor operative efectuate în raionul Nisporeni, ce vizează combaterea evaziunii fiscale, prevenirea indisciplinei fiscale şi creşterea gradului de conformare benevolă. Ziua s-a finalizat cu audierea agenților în vederea prevenirii indisciplinei fiscale şi creşterii gradului de conformare voluntară la declararea şi plata obligațiilor fiscale. Joi, 12 septembrie 2013, Șeful IFPS a avut o întrevedere cu redactorul  șef  al publicației “PANORAMA”. A urmat întrevederea cu grupul de lucru responsabil de implementarea Serviciului Informațional Contul Curent, cu participarea reprezentanților Proiectului BRITE, pentru depășirea situației create la elaborarea acestuia și elaborarea de acțiuni concrete ce ar asigura lansarea în termenele planificate. A continuat ședința de lucru cu reprezentanții companiei METRO Cash & Carry Moldova, la care au fost discutate aspecte metodologice privind cheltuielile deductibile şi calcularea venitului impozabilprin prisma conţinutului lor economic şi în contextul în care au fost suportate Ziua de vineri, 13 septembrie 2013 dl Ion PRISĂCARU a participat la ceremonia de depunere a jurământului de investire de către noi funcţionari publici, care activează în Serviciul Fiscal de Stat. Șeful IFPS a adresat, în cadrul ceremoniei, cuvinte de felicitare funcționarilor publici, dorindu-le succese și realizări în munca pe care o vor desfășura. După depunerea jurământului începe o nouă etapă în cariera funcţionarilor publici, a menţionat Ion Prisăcaru, care i-a îndemnat pe proaspeţii funcţionari publici să rămână în continuare la fel de responsabili şi să-şi îndeplinească atribuţiile de serviciu cu multă dăruire şi devotament, să se conducă în activitatea lor de sloganul „Funcționarul fiscal - în serviciul contribuabilului”, ceea ce presupune că accentele se pun pe metode de educare și instruire atât a cetățenilor, cât și a colaboratorilor fiscali. În cadrul dialogului deschis “La o ceaşcă de cafea cu Şeful Fiscului”dl Ion PRISĂCARU a avut o întrevedere cu deputatul în Parlamentul Republicii Moldova, Valeriu Ghileţchi, Secretar al Comisiei pentru Politică Externă şi Integrare Europeană. În cadrul întrevederii părţile au discutat subiecte ce ţin de diverse aspecte de administrare fiscală a organizațiilor necomerciale, inclusiv a organizațiilor religioase. La acest subiect, Ion Prisăcaru a menţionat că este important ca responsabilii organizaţiilor necomerciale să cunoască specificul documentării şi ducerii contabilităţii, deoarece decizia privind aplicarea art. 52 al Codului Fiscal survine doar după studierea complexă a întregii activităţi desfăşurate. În aceiași zi Şeful IFPS a avut o întrevedere cu Ambasadorul Suediei în Republica Moldova, Doamna Ingrid Tersman, și Ambasadorul Germaniei la Chişinău, Matthias Meyer. În cadrul întrevederii părţile au discutat subiecte ce ţin de implementarea cu succes a reformelor fiscale, identificarea şi înlăturarea barierelor în activitatea investitorilor străini, cât şi asigurarea unor condiţii de activitate propice atragerii de investiţii în economia naţională a Republicii Moldova.  Ziua de vineri s-a finalizat cu ședința Comisiei de audiere a IFS teritoriale: Cantemir, Dondușeni, Sîngerei, Rezina și Nisporeni privind raportarea despre executarea planurilor de încasări, eficienţa activităţii de administrare fiscală cu acumularea veniturilor la BPN, precum și în relaţia cu contribuabilii, cât şi în activitatea internă, transparenţa şi respectul faţă de contribuabili și audierea agenţilor economici pe probleme din domeniul administrării fiscale.Foto: business24.ro

Similar news

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events