Голбан Ольга
Primirea în audienţă la Serviciul Fiscal de Stat se efectuează în conformitate cu Hotarîrea Guvernului Republicii Moldova nr.250 din 10 aprilie 2024 „pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea audienței”, după cum urmează:
Înscrierea solicitanţilor, pentru audienţă, se efectuează zilnic, la adresa de e-mail: mail@sfs.md sau la numărul de telefon indicat. Totodată, audiența cetățenilor, la solicitare, poate fi realizată și prin intermediul platformelor de comunicare la distanță precum: Skype for business sau zoom.
Vizitatorii Serviciului Fiscal de Stat sunt obligați să se legitimeze prin prezentarea unui act de identitate la intrarea în instituție, iar pe parcursul aflării în cadrul autorității - să poarte ecusonul cu inscripția „Vizitator”, înmânat temporar de către agentul de pază.
Angajații care-i acompaniază sunt obligați să-i înregistreze în Registrul de evidență a vizitatorilor, cu indicarea numărului de ordine a ecusonului.
Avocatul Poporului, cunoscut și ca Ombudsman are rolul de a interveni atunci când anumite decizii, acțiuni sau inacțiuni ale funcționarilor publici afectează drepturile și libertățile omului în Republica Moldova, cetățenilor străini și apatrizilor, indiferent de rasă, etnie, statut social, convingere politică, vârstă, venit, religie, sex, etc.
De asemenea, Avocatul Poporului examinează plângerile privind abuzurile, oferind recomandări pentru repunerea în drepturi. Prin mediere, contribuie la soluționarea amiabilă a conflictelor dintre cetățeni și autorități. În cazuri complexe, poate reprezenta persoane sau grupuri în fața instanțelor și autorităților. Astfel, Avocatul Poporului devine un apărător al drepturilor fundamentale și al justiției în societate.
În cazul presupuselor încălcări ale drepturilor sau libertăților din partea funcționarilor Serviciului Fiscal de Stat, contribuabilul poate depune o petiție în adresa Avocatului Poporului sau se poate programa pentru audiență.
În cazul în care se consideră că prin fapta unui funcționar public au fost încălcate normele de etică și de deontologie, orice persoană poate sesiza Comisia de disciplină a SFS, conform prevederilor Regulamentului cu privire la Comisia de disciplină, aprobat prin anexa nr.7 la Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11.03.2009.
De asemenea, cazurile prin care se consideră încălcarea normelor de etică și de deontologie prin fapta funcționarului public, pot fi anunțate la Centrul unic de apel la numărul de telefon: 080001525 ( apel gratuit pe întreg teritoriul țării).
Integritatea profesională este capacitate a agentului public de a-şi desfăşura activitatea profesională în mod etic, liber de influenţă necorespunzătoare şi manifestări de corupţie, cu respectarea interesului public, a supremaţiei Constituţiei Republicii Moldova şi a legii.
Incidentul de integritate este manifestare de corupţie produsă în împrejurări reale, altă manifestare similară manifestării de corupţie, produsă în cadrul unui test de integritate profesională.
Sesizarea incidentelor de integritate (în continuare - sesizare) este aducerea la cunoștința Serviciului Fiscal de Stat, prin orice formă de comunicare, de către o persoană fizică sau juridică, a unui caz presupus ilegal în vederea cercetării și soluționării acestuia.
Pagina-web oficială a Serviciului Fiscal de Stat constituie o modalitate suplimentară de adresare a sesizărilor incidentelor integritate.
Serviciului Fiscal de Stat va înregistra și soluționa sesizarea recepționată, în conformitate cu legislația Republicii Moldova în vigoare.
Serviciului Fiscal de Stat are dreptul să nu examineze în sesizările care conțin un limbaj necenzurat, ofensator sau amenințări la securitatea națională, la ordinea publică, la viața și sănătatea persoanei oficiale, precum și a membrilor familiei acesteia.
Sesizarea va fi examinată în termen de 30 de zile de la data înregistrării, cu respectarea legislației naționale.
La examinarea sesizărilor este asigurată confidențialitatea datelor cu caracter personal și a altei informații confidențiale comunicate.
După examinarea sesizării în termenii stabiliți de legislație, solicitantul va primi răspuns în scris la adresa electronică, în funcție de cererea indicată în sesizare.
Dacă, după expedierea răspunsului la sesizare, se depune o nouă sesizare de același solicitant, cu același obiect, aceasta nu se examinează și se atașează la dosarul inițial.
Dacă, după expedierea răspunsului la sesizare, se depune o nouă sesizare de același solicitant, cu același obiect, aceasta nu se examinează și se atașează la dosarul inițial.
Татьяна Бундук - Начальник управления №. 3 Главного управления юридической экспертизы
Telefon: (022) 82-32-60