Date de contact ale SFS
MD-2005
mun.Chișinău,
str. Constantin Tănase, 9 
mail@sfs.md
Denumirea direcției
Numele, Prenumele
Funcția
Nr. de tel.
Anticamera
Albu Rozalina
Directoare
(022) 82-33-53
Anticamera
Griciuc Petru
Director adjunct
(022) 82-33-02
Anticamera
Vlas Valeriu
Director adjunct
(022) 82-33-53
Anticamera
Lichii Iuri
Director adjunct
(022) 82-33-02
Direcția Audit Intern
Damian Sergiu 
Şef Direcție
(022) 82-33-61
Direcția Securitate Internă și Anticorupție
Ciubara Ghenadie
Şef interimar Direcţie
(022) 23-80-36
Direcția Management Resurse Umane
Dascaliuc Ina
Şef Direcţie
(022) 82-32-56
Direcția Economie și Finanțe
Buliurcă Cristina
Şef Direcție
(022) 82-32-72
Direcția Generală Expertiză Juridică
Nedelea Valeria
Şef Direcție generală
(022) 82-33-96
Direcția Dezvoltare Informațională
Duca Andrei
Şef Direcție
(022) 82-33-89
Direcția Achiziții Publice și Gestionare Patrimoniu
Curmei Sofia
Şef interimar Direcție
(022) 82-33-93
Direcția Gestionare Documente 
Zalevschi Irina
Şef Direcție
(022) 82-34-09
Direcția Evidență și Informații Fiscale
Griţco Liudmila
Şef Direcție
(022) 82-33-73
Direcția Cooperare și Schimb de Informații
Bolea Victoria
Şef interimar Direcție
(022) 82-33-68
Direcția Generală Metodologia Impozitelor și Taxelor
Lazari Igor
Şef Direcţie generală
(022) 82-33-88
Direcția Generală Metodologie Proceduri Fiscale
Golban Olga
Şef Direcţie generală
(022) 82-33-69
Direcția Generală Conformare
Arhirii Sergiu
Şef Direcţie generală
(022) 82-33-83
Direcția Management Organizațional
Doroș Mihaela
Şef Direcţie
(022) 82-34-51
Direcția Proceduri de Insolvabilitate
Homov Veronica
Şef Direcţie
(022) 82-33-07
Direcția Generală Recuperare Creanțe
Soroceanu Vitalie
Şef Direcţie generală
(022) 82-30-67
Direcția Generală Administrare Contribuabili Mari
Botnari Ludmila
Şef Direcție generală 
(022) 82-34-02
Direcția Contestații
Sîrbu Carolina
Şef Direcție
(022) 82-32-67
Direcția Generală Antifraudă
Belous Victoria
Şef Direcție generală
(022) 82-34-79
Direcția Gestionare Bunuri Confiscate
Borțevici Olga
Şef Direcție 
(022) 82-32-62
Direcția Generală Control
Olteanu Alexandru
Şef interimar Direcție generală
(022) 82-32-00
Direcția Generală Deservire Fiscală
Țurcanu Igor
Şef Direcție generală
(022) 82-33-57
Date de contact Direcții deservire fiscală 
Subdiviziune structurală
Telefon, Fax
E-mail
Adresa
DDF Centru
Tel: (022) 82-31-84
Fax: (022) 82-31-84
centruddf@sfs.md
MD-2012, mun. Chișinău, str. Mitropolit Varlaam, nr. 65-A
DDF Botanica
Tel: (022) 82-32-24
Fax: (022) 76-56-26
botanicaddf@sfs.md
MD-2043, mun. Chișinău, str. Teilor nr. 7/2
DDF Rîșcani
Tel: (022) 82-31-32
Fax: (022) 44-99-85
riscani_chisinauddf@sfs.md
MD 2068, Chișinău,str. Kiev, 3a
DDF Buiucani
Tel: (022) 82-30-21
Fax: (022) 82-30-21
buiucaniddf@sfs.md
MD-2004, mun. Chișinău, str. Mihai Viteazul, nr. 2-A
DDF mun. Bălți
Tel: 0(231) 5-22-96
Tel: 0(231) 5-27-78
baltiddf@sfs.md
MD 3101, Bălți, str. Ștefan cel Mare, 128
DDF Dondușeni
Tel: 0(251) 2-49-00
Fax: 0(251) 2-49-00
donduseniddf@sfs.md
MD 5101, Donduşeni, str. Feroviarilor, 4
DDF Edineț
Tel: 0(246) 2-47-82
Fax: 0(246) 2-47-82
edinetddf@sfs.md
MD 4601, Edineţ, str. Independenței,101
DDF Florești
Tel: 0(250) 2-50-49
Fax: 0(250) 2-50-89
florestiddf@sfs.md
MD 5001, Floreşti, str. Victoriei, 2
DDF Ocnița
Tel: 0(271) 2-11-46
Fax: 0(271) 2-21-24
ocnitaddf@sfs.md
MD-7101,r-nul.Ocnița, str.Mihai Viteazul, nr. 72
DDF Sîngerei
Tel: 0(262) 2-28-87
Fax: 0(262) 2-26-90
singereiddf@sfs.md
MD-6201, r-nul. Sîngerei,str. independenței, nr. 115
DDF Briceni
Tel: 0(247) 2-22-48
Fax: 0(247) 2-24-39
briceniddf@sfs.md
MD 4701, Briceni, str. Independenței, 28
DDF Drochia
Tel: 0(252) 2-22-48
Fax: 0(252) 2-35-95
drochiaddf@sfs.md
MD 5201,Drochia, bul. Independenței,15
DDF Fălești
Tel: 0(259) 2-39-79
Fax: 0(259) 2-36-81
falestiddf@sfs.md
MD-5201, r-nul. Fălești,str. Moldovei, nr. 20
DDF Glodeni
Tel: 0(249) 2-38-73
Fax: 0(249) 2-38-73
glodeniddf@sfs.md
MD 4901, Glodeni, str. Suveranității, 2
DDF Rîșcani
Tel: 0(256) 2-47-52
Fax: 0(256) 2-32-87
riscani_nordddf@sfs.md
MD-5601, r-nul. Rîșcani, str. Independenței, nr. 38
DDF Soroca
Tel: 0(230) 2-30-05
Fax: 0(230) 3-00-06
sorocaddf@sfs.md
MD 3001, Soroca, str. Stan Poetaj, 10
DDF Șoldănești
Tel: 0(272) 2-22-87
Fax: 0(272) 2-22-87
soldanestiddf@sfs.md
MD-7201, r-nul. Șoldănești,str. Boris Glavan, nr. 2-A
DDF Anenii Noi
Tel: 0(265) 2-47-44
Fax: 0(265) 2-47-44
aneniinoiddf@sfs.md
MD-6501, r-nul. Anenii Noi, str. Chișinăului, nr. 6
DDF Căușeni
Tel: 0(243) 2-22-48
Fax: 0(243) 2-22-48
causeniddf@sfs.md
MD 4301, Căuşeni, str. Păcii, 14
DDF Ialoveni
Tel: 0(268) 2-27-62
Fax: 0(268) 2-21-36
ialoveniddf@sfs.md
MD-6801, or. Ialoveni,str. Alexandru cel Bun, nr. 57
DDF Orhei
Tel: 0 235 3-32-30
Fax: 0 235 2-05-22
orheiddf@sfs.md
MD 3501, Orhei, bul. M. Eminescu, 2
DDF Strășeni
Tel: 0(237) 2-36-53
Fax: 0(237) 2-34-72
straseniddf@sfs.md
MD 3701, Străşeni, str. M. Eminescu, 31
DDF Telenești
Tel: 0(258) 2-22-48
Fax: 0(258) 2-22-48
telenestiddf@sfs.md
MD 5801, Teleneşti, str. Renasterii, 69
DDF Călărași
Tel: 0(244) 2-28-48
Fax: 0(244) 2-25-86
calarasiddf@sfs.md
MD 4401, Călărași, str. Alexandru cel Bun, 130
DDF Criuleni
Tel: 0(248) 2-05-97
Fax: 0(248) 2-22-73
criuleniddf@sfs.md
MD 4801, Criuleni, str. 31 August, 108
DDF Hîncești
Tel: 0(269) 2-40-01
Fax: 0(269) 2-35-73
hincestiddf@sfs.md
MD 3401, Hîncesti, str. Mihalcea Hîncu,123
DDF Nisporeni
Tel: 0(264) 2-35-35
Fax: 0(264) 2-35-35
nisporeniddf@sfs.md
MD 6401, Nisporeni, str. Suveranității, 2
DDF Rezina
Tel: 0(254) 2-45-07
Fax: 0(254) 2-45-07
rezinaddf@sfs.md
MD-5401, r-nul. Rezina, str. 27 August, nr. 5
DDF Ștefan Vodă
Tel: 0(242) 9-35-10
Fax: 0(242) 2-23-50
stefanvodaddf@sfs.md
MD-4201, r-nul. Ștefan Vodă, str. Zona Industrială, nr. 8
DDF Ungheni
Tel: 0(236) 2-25-35
Fax: 0(236) 2-25-35
ungheniddf@sfs.md
MD 3601, Ungheni, str. Națională, 17
DDF Cahul
Tel: 0(299) 2-98-13
Fax: 0(299) 3-33-40
cahulddf@sfs.md
MD 3901, Cahul, str. Tolstoi, 2
DDF Cantemir
Tel: 0(273) 2-22-87
Fax: 0(273) 2-22-87
cantemirddf@sfs.md
MD 7301, Cantemir, str. Trandafirilor, 2
DDF Ceadîr-Lunga
Tel: 0(291) 2-14-27
ceadir-lungaddf@sfs.md
MD 6101, Ceadîr-Lunga, str. Lomonosov, 33
DDF Cimișlia
Tel: 0(241) 2-21-74
Fax: 0(241) 2-21-74
cimisliaddf@sfs.md
MD4101, Cimişlia, bul. Stefan cel Mare, 10
DDF Comrat
Tel: 0(298) 2-78-35
Fax: 0(298) 2-31-50
comratddf@sfs.md
MD 3801, Comrat, str. Comsomolului, 24
DDF Leova
Tel: 0(263) 2-36-72
Fax: 0(263) 2-24-37
leovaddf@sfs.md
MD 6301, Leova, str. Dosoftei, 3
DDF Taraclia
Tel: 0(294) 2-01-17
taracliaddf@sfs.md
MD-7401, r-nul. Taraclia, str. Lenin, nr. 143/5
DDF Vulcănești
Tel: 0(293) 2-16-13
Fax: 0(293) 2-37-53
vulcanestiddf@sfs.md
MD 5301, Vulcăneşti, str. Gagarin, 60
Orele de audienţă a cetăţenilor

Primirea în audienţă la Serviciul Fiscal de Stat se efectuează în conformitate cu Hotarîrea Guvernului Republicii Moldova nr.463 din 02 noiembrie 2019 „Cu privire la organizarea audienţei”, după cum urmează:

Numele, prenumele
Funcție
Orele de audienţă a cetăţenilor
Nr. de tel.
Rozalina ALBU
Directoare a Serviciului Fiscal de Stat
în a treia zi de vineri a lunii
orele de primire: 14:00 - 17:00
Anticamera tel: 022823353
Iuri LICHII
Director adjunct
în a treia zi de vineri a lunii
orele de primire: 14:00 - 17:00
Anticamera tel: 022823353
Valeriu VLAS
Director adjunct
în a treia zi de vineri a lunii
orele de primire: 14:00 - 17:00
Anticamera tel: 022823353
Petru GRICIUC
Director adjunct
în a treia zi de vineri a lunii
orele de primire: 14:00 - 17:00
Anticamera tel: 022823302
Alexandru OLTEANU
Șef al Direcției generale control
în a treia zi de vineri a lunii
orele de primire: 14:00 - 17:00
Anticamera tel: 022823200
Igor ȚURCANU
Șef al Direcției generale deservire fiscală
în a treia zi de vineri a lunii
orele de primire: 14:00 - 17:00
Anticamera tel: 022823357
Vitalie SOROCEANU
Șef al Direcției generale recuperare creanțe
în a treia zi de vineri a lunii
orele de primire: 14:00 - 17:00
Anticamera tel: 022823067

Înscrierea solicitanţilor, pentru audienţă, se efectuează zilnic, la adresa de e-mail: mail@sfs.md sau la numărul de telefon indicat. Totodată, audiența cetățenilor, la solicitare, poate fi realizată și prin intermediul platformelor de comunicare la distanță precum: Skype for business sau zoom.

Informația privind depunerea petițiilor
  1. Petiția este orice cerere, sesizare sau propunere adresată Serviciul Fiscal de Stat (în continuare- SFS) de către o persoană fizică sau juridică.
  2. Pagina-web oficială a SFS constituie o modalitate suplimentară de adresare a petițiilor.
  3. Dacă doriți să adresați o petiție, SFS vă recomandă să utilizați formularul-tip pentru petiție, care poate fi accesat aici.
  4. Dacă doriți să adresați o solicitare de informații, SFS vă recomandă să utilizați formularul-tip pentru solicitare, care poate fi accesat aici.
  5. Formularul completat al petiției poate fi:
    a) expediat pe suport de hârtie prin poștă la adresa: Constantin Tănase nr. 9, MD-2005, Chișinău, Republica Moldova;
    b) depus personal pe suport de hârtie la sediul SFS la adresa: Constantin Tănase nr. 9, MD-2005, Chișinău, Republica Moldova;
    c) transmis în formă electronică la adresa electronică mail@sfs.md, sau accesînd Petiție on-line aici.
  6. Pentru a putea fi supusă examinării și soluționării de către Serviciul Fiscal de Stat, petiția în formă scrisă trebuie să conțină, în mod obligatoriu, următoarele elemente:
    a) numele și prenumele sau denumirea petiționarului;
    b) domiciliul sau sediul petiționarului și adresa de poștă electronică, dacă se solicită răspuns pe această cale;
    c) denumirea adresatului – Serviciul Fiscal de Stat;
    d) obiectul petiției și motivarea acesteia, cu indicarea probelor și expunerea faptelor pe care se întemeiază petiția în mod clar, concis și cu bună-credință;
    e) semnătura petiționarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul petiției transmise în formă electronică – semnătura electronică.
  7. Petiția trebuie să conțină, după caz, documentul confirmativ al reprezentantului legal sau procura reprezentantului împuternicit, documente sau dovezi prevăzute de reglementările legale în vigoare sau considerate utile de către petiționar pentru susținerea petiției sale.
  8. Petiția mai poate fi depusă verbal, în cadrul programului de audiență cu publicul a Conducerii SFS, cu consemnarea într-un proces-verbal. Programul de audienţă poate fi accesat aici.
  9. La recepționarea petiției, SFS va examina dacă aceasta corespunde cerințelor enumerate mai sus și, în cazul în care va constata unele neajunsuri, va solicita înlăturarea lor, în limita unui termen rezonabil. Dacă neajunsurile nu vor fi înlăturate în termenul acordat, petiția nu va fi examinată.
  10. SFS va înregistra și soluționa petiția recepționată în conformitate cu legislația Republicii Moldova în vigoare.
  11. Dacă petiția este de competența altei autorități publice, SFS va expedia, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării petiției, originalul petiției autorității publice competente, fapt despre care va informa petiționarul.
  12. Petițiile anonime sau cele depuse fără indicarea adresei poștale sau electronice nu vor fi examinate. SFS are dreptul să nu examineze în fond petițiile care conțin un limbaj necenzurat, ofensator sau amenințări la securitatea națională, la ordinea publică, la viața și sănătatea persoanei oficiale, precum și a membrilor familiei acesteia.
  13. Petiția va fi examinată în termen de 30 de zile de la data înregistrării, cu posibilitatea prelungirii termenului cu 15 zile. Despre prelungirea termenului de examinare și motivele prelungirii, petiționarul va fi informat, în scris, în termen de 30 de zile. În mod excepţional, cînd în procedura administrativă se înregistrează cazuri de complexitate deosebită care necesită timp pentru prelucrarea documentelor, autoritatea publică poate stabili un termen mai mare pentru finalizarea procedurii administrative, care nu va depăşi 90 de zile.
  14. La examinarea petițiilor este asigurată confidențialitatea datelor cu caracter personal și a altei informații confidențiale comunicate.
  15. După examinarea petiției în termenele stabilite de legislație, petiționarul va primi răspuns în scris la adresa poștală sau adresa electronică, în funcție de opțiunea indicată în petiție.
  16. Dacă, după expedierea răspunsului la petiție, se depune o nouă petiție de același petiționar, cu același obiect, aceasta nu se examinează și se atașează la dosarul initial.
  17. Pentru mai multe informații privind modul de depunere și examinare a petițiilor, vă recomandăm să consultați:
    a) Constituția Republicii Moldova (art. 34, 52, 53).
    b) Codul administrativ al Republicii Moldova.
    c) Legea nr. 982 din 11 mai 2000 privind accesul la informație.
    d) Legea nr. 91 din 27 iunie 2014 privind semnătura electronică și documentul electronic.
Depunerea petițiilor prin reprezentanți (intermediari)
Contribuabilul poate acționa în raport cu Serviciul Fiscal de Stat, prin reprezentant, iar pentru confirmarea împuternicirilor urmează a fi prezentată procura.

În conformitate cu art.243 alin.(3) din Codul fiscal, contribuabilul persoană fizică îşi exercită drepturile procedurale personal, printr-un reprezentant sau în comun cu reprezentantul, iar contribuabilul persoană juridică – prin intermediul conducătorului sau al reprezentantului său.

Conform art.244 alin.(3)-(5) din Codul fiscal, împuternicirile reprezentantului altul decît cel legal trebuie să fie confirmate printr-o procură, eliberată în conformitate cu prezentul articol, sau printr-un document ce atestă funcția ori împuternicirile pe care le deţine – în cazul conducătorului persoanei juridice.

Procura dată de o persoană fizică se autentifică, după caz: de notar, de secretarul primăriei satului (comunei), de administrația (conducerea) persoanei la care lucrează sau învață mandantul, de administraţia instituţiei curativ-profilactice staţionare în care mandantul se află pentru tratament, de comandantul (şeful) unităţii militare – dacă mandantul este militar – sau de șeful locului de detenţiune – dacă mandantul se află în detenţiune.

Procura din partea unei persoane juridice se eliberează de conducătorul ei (locţiitorul acestuia).

La fel, în conformitate cu art. 46 alin. (1)-(2) din Codul administrativ, în procedura administrativă participanții pot fi reprezentați de o persoană împuternicită. Împuternicirile reprezentantului se consemnează în procură. La solicitare, reprezentantul împuternicit prezintă procura. Valabilitatea procurii este reglementată de Codul civil.

Astfel, în cazul în care contribuabilul în raport cu Serviciul Fiscal de Stat acționează prin reprezentant, pentru confirmarea împuternicirilor urmează a fi prezentată procura.

Totodată, în cazul în care reprezentantul contribuabilului este avocat și în scopul confirmării împuternicirilor prezintă un mandat, este de menționat că, mandatul eliberat pe formularul aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.158 din 28.02.2013, nu conferă împuterniciri de reprezentare în raport cu Serviciul Fiscal de Stat, întrucît împuternicirile acordate sunt cele prevăzute de art.81 din Codul de procedură civilă (împuterniciri de acționare în raport cu instanța de judecată).

Prin urmare, chiar dacă reprezentantul contribuabilului este avocat, pentru confirmarea corespunzătoare a împuternicirilor, urmează a fi prezentată o procură.

Modul de sesizare a încălcarii normelor de etică și de deontologie de către angajații SFS

În cazul în care se consideră că prin fapta unui funcționar public au fost încălcate normele de etică și de deontologie, orice persoană poate sesiza Comisia de disciplină a SFS, conform prevederilor Regulamentului cu privire la Comisia de disciplină, aprobat prin anexa nr.7 la Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11.03.2009.

Sesizarea poate fi depusă:
  1. în scris, pe suport de hîrtie și expediată la adresa: MD-2005, mun.Chișinău str.Constantin Tănase, 9;
  2. prin mail@sfs.md.

De asemenea, cazurile prin care se consideră încălcarea normelor de etică și de deontologie prin fapta funcționarului public, pot fi anunțate la Centrul unic de apel la numărul de telefon: 080001525 ( apel gratuit pe întreg teritoriul țării).

Sesizarea trebuie să cuprindă:
  1. numele, prenumele şi datele de contact ale persoanei care a formulat sesizarea;
  2. descrierea faptei care constituie obiectul sesizării;
  3. expunerea argumentelor care stau la baza sesizării;
  4. data;
  5. semnătura.
Sesizarea va fi însoțită atunci cînd e posibil de înscrisurile probatorii.
Modul de raportare de către contribuabili a incidentelor de integritate din partea angajaților SFS

Integritatea profesională este capacitate a agentului public de a-şi desfăşura activitatea profesională în mod etic, liber de influenţă necorespunzătoare şi manifestări de corupţie, cu respectarea interesului public, a supremaţiei Constituţiei Republicii Moldova şi a legii.

Incidentul de integritate este manifestare de corupţie produsă în împrejurări reale, altă manifestare similară manifestării de corupţie, produsă în cadrul unui test de integritate profesională.

Sesizarea incidentelor de integritate (în continuare - sesizare) este aducerea la cunoștința Serviciului Fiscal de Stat, prin orice formă de comunicare, de către o persoană fizică sau juridică, a unui caz presupus ilegal în vederea cercetării și soluționării acestuia.

Pagina-web oficială a Serviciului Fiscal de Stat constituie o modalitate suplimentară de adresare a sesizărilor incidentelor integritate.

Pentru a putea fi supusă examinării și soluționării de către Serviciul Fiscal de Stat, sesizarea trebuie să conțină, după caz, următoarele elemente:
  1. numele și prenumele/denumirea solicitantului;
  2. domiciliul sau sediul solicitantului și adresa de poștă electronică, dacă se cere răspuns pe această cale;
  3. obiectul nemijlocit al sesizării incidentului de integritate;
  4. semnătura electronică a solicitantului. (doar în cazul solicitării unui răspuns cu privire la examinarea solicitării).

Serviciului Fiscal de Stat va înregistra și soluționa sesizarea recepționată, în conformitate cu legislația Republicii Moldova în vigoare.

Serviciului Fiscal de Stat are dreptul să nu examineze în sesizările care conțin un limbaj necenzurat, ofensator sau amenințări la securitatea națională, la ordinea publică, la viața și sănătatea persoanei oficiale, precum și a membrilor familiei acesteia.

Sesizarea va fi examinată în termen de 30 de zile de la data înregistrării, cu respectarea legislației naționale.

La examinarea sesizărilor este asigurată confidențialitatea datelor cu caracter personal și a altei informații confidențiale comunicate.

După examinarea sesizării în termenii stabiliți de legislație, solicitantul va primi răspuns în scris la adresa electronică, în funcție de cererea indicată în sesizare.

Dacă, după expedierea răspunsului la sesizare, se depune o nouă sesizare de același solicitant, cu același obiect, aceasta nu se examinează și se atașează la dosarul inițial.

Dacă, după expedierea răspunsului la sesizare, se depune o nouă sesizare de același solicitant, cu același obiect, aceasta nu se examinează și se atașează la dosarul inițial.

Pentru mai multe informații privind modul de depunere și examinare a solicitărilor, vă recomandăm să consultați:
  1. Constituția Republicii Moldova;
  2. Codul administrativ al Republicii Moldova;
  3. Legea integrității nr. 82 din 25.05.2017.
news-events