IFS Briceni – acțiuni de eficientizare a administrării fiscale

13/07/2016
    IFS Briceni a continuat în perioada mai recentă organizarea activității în sectoarele de administrare fiscală repartizate, reieșind din obiectivele de popularizare a legislației fiscale, promovare a conformării fiscale benevole, contracarare a cazurilor de evaziune fiscală și activității ilicite. În cadrul activităților menționate, persoanele au fost informate cu privire la obligația înregistrării activității, conform prevederilor legislației în vigoare. De asemenea, au fost organizate seminare de popularizare a legislației cu contribuabilii din sector, cu Serviciul de colectare a impozitelor din Administrația Publică Locală la tema: impozitele pe proprietate și administrarea taxelor locale.
    Pentru sporirea încasărilor și reducerea restanțelor au fost întreprinse măsuri de asigurare a obligației fiscale. În același timp, aplicând prevederile art. 229 al Codului Fiscal, au fost realizate 31 de cazuri de suspendare a conturilor bancare ale 24 agenții economici restanțieri. Totodată, au fost eliberate și prelungite 302 de patente de întreprinzător. Inspectoratul Fiscal de Stat pe raionul Briceni a mai realizat și alte acțiuni, unele dintre ele vizând intensificarea conformării benevole a contribuabililor, în special neplătitori TVA, în baza analizei economice și financiare a activității agenților economici. În acest sens au fost desfășurate ședințe individuale la care au participat agenți economici neplătitori TVA. În cadrul ședințelor de conformare, contribuabilii sunt informați cu referire la oportunitatea desfășurării activității de întreprinzător în conformitate cu prevederile cadrului legal, fiind îndemnați să-și revadă poziția cu privire la corectitudinea declarării benevole și achitarea obligațiilor fiscale. 
    De asemenea, sunt aduse explicații referitoare la impactul negativ al fenomenului achitării salariului ,,în plic” și ,,munca la negru”, este adus la cunoștință cadrul legal aferent salarizării și anume, prevederile Hotărârii Guvernului nr.165  din 09.03.2010 „Cu privire la cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real”, modificate prin Hotărârea Guvernului nr.488 din 20.04.2016, conform căreia din 01.05.2016 cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real a fost stabilit în mărime de 2100 lei pe lună.  
    Tuturor participanților la ședințe le sunt înmânate scrisori de conformare.
    În vederea asigurării unei administrări fiscale eficiente, a mai fost organizat un seminar de instruire cu privire la obligativitatea instalării terminalelor POS. Acțiunile întreprinse au drept scop asigurarea acumulării de venituri la bugetul public național și creșterea nivelului de conformare voluntară a contribuabililor.  

Similar news

Dările de seama fiscale – obligatoriu electronic!
27/10/2016
Dările de seama fiscale – obligatoriu electronic!
Comunicat „Privind corectitudinea reflectării în factura fiscală a prețului pentru mărfurile social-importante, a adaosului comercial limitat, potrivit Hotărârii Guvernului nr.774 din 20 iunie 2016”
27/10/2016
Comunicat „Privind corectitudinea reflectării în factura fiscală a prețului pentru mărfurile social-importante, a adaosului comercial limitat, potrivit Hotărârii Guvernului nr.774 din 20 iunie 2016”
<span class="important">Important !!!</span> Comunicat cu privire la declararea numerarului în valută străină și monedă națională la organele vamale de către persoanele juridice rezidente
27/10/2016
<span class="important">Important !!!</span> Comunicat cu privire la declararea numerarului în valută străină și monedă națională la organele vamale de către persoanele juridice rezidente
Neprezentarea dărilor de seamă fiscale – sancțiuni contravenționale!
08/07/2016
Neprezentarea dărilor de seamă fiscale – sancțiuni contravenționale!
news-events