Vineri, 29 ianuarie, în scopul popularizării legislaţiei fiscale, Direcția Administrare Fiscală a IFS Bălți a desfăşurat un seminar de instruire pentru contribuabilii nou-înregistraţi din municipiu, la care au fost invitaţi 32 de agenţi economici. În cadrul acestei întruniri, s-au oferit informaţii ce ţin de inițierea şi gestionarea afacerii, de aspecte fiscale şi juridice din legislaţia muncii, s-a atenţionat asupra respectării legislăţiei în vigoare în contextul onorării obligaţiilor fiscale şi despre efectele negative ale achitării salariului „în plic” şi „muncii la negru”. La fel, s-a pus accentul pe eficacitatea serviciilor electronice, precum conectarea acestora și accesarea lor pas cu pas. De asemenea, contribuabililor nou-înregistraţi li s-a adus la cunoştinţă ”Ghidul asistenţă în lansarea afacerii”, aprobat prin Ordinul IFPS nr. 868 din 06.06.2014, şi “Carta contribuabililor”, aprobată prin Ordinul IFPS nr. 514, din 29.06.2011, care vor fi transmise pentru folosinţă prin poşta electronică, la solicitare. Totodată, acestor agenţi economici li s-au înmânat îndrumare de consultare prealabilă a Legislaţiei fiscale în vigoare şi Certificate de atestare a instruirii antreprenorului. La data de 05 februarie, în scopul popularizării legislaţiei fiscale, Direcția Administrare Fiscală din cadrul IFS Bălți a desfăşurat un seminar informativ pentru contribuabili din municipiu, la care au participat 410 agenţi economici. În cadrul seminarului au fost discutate următoarele subiecte: • Informaţia MF nr. 14/3-07/7 din 14.01.2016, privind aplicarea corectă a unor prevederi din Codul fiscal aferente modificărilor operate prin Legea nr.71 din 12.04.2015; • Modalitatea completării Darii de seamă privind impozitul pe venitul din activitatea operaţională fiscală (Forma IVAO15) conform Capitolului 7 (prim) din Codul Fiscal ”Regimul fiscal al agenţilor economici subiecţi al sectorului întreprinderilor mici si mijlocii”; • Modalitatea completării Declaraţiei (Dării de seamă fiscală unificată (Forma UNIF14); • Serviciul electronic ”Abonează-te la notificări prin e-mail”; • Circulara MF nr.14/3-07/243, din 23.07.2015, privind aplicarea corectă a taxei pentru dispozitivele publicitare; • Ordinul IFPS Nr. 8, din 02.02.2016, privind sistarea controalelor la faţa locului efectuate de către Serviciul Fiscal de Stat; • Indicațiile metodologice instructive ale MF, IFPS. Totodată, la seminarul dat au fost invitaţi colaboratorii Primăriei mun. Bălti, care au explicat aplicarea corectă a taxei pentru dispozitivele publicitare şi obligaţia deţinerii autorizaţiei (coordonării) autorităţii administrației publice locale. De asemenea, contribuabilii au fost informaţi despre Modulul ,,Gestionarea on-line a subdiviziunilor”, care permite contribuabilului să depună (înregistreze) online cererea privind înregistrarea, suspendarea, reluarea activității și închiderea subdiviziunilor și să vizualizeze certificatul prezentat de inspector. Foto: www.fisc.md