Precizările Serviciului Fiscal de Stat privind anularea sumelor plătite în plus cu termen de prescripție expirat

09/12/2024

În contextul apariției unor interpretări eronate în spațiul public aferent subiectului anulării sumelor plătite în plus cu termen de prescripție expirat, comunicăm următoarele.

În vederea respectării cerințelor stabilite la pct. 131 sbp. 2) din Regulamentul privind modul de stingere a obligației fiscale şi anulare a sumelor plătite în plus prin prescripție aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 221 din 11 aprilie 2017, Serviciul Fiscal de Stat a publicat pe pagina-web listele persoanelor fizice care au sume plătite în plus cu termen de prescripție expirat mai mare de 6 ani care nu depășesc 1 000 de lei, pasibile anulării.

În conformitate cu prevederile art. 266 din Codul fiscal, sumele plătite în plus şi sumele care urmează a fi restituite, după expirarea termenului de 6 ani din data apariției lor, se anulează de către Serviciul Fiscal de Stat, dacă contribuabilul NU prezintă dovezi privind imposibilitatea respectării termenului de prescripție.

Astfel, în cazul în care vă regăsiți în vreuna din listele publicate, ați fost în imposibilitate de a respecta termenul de prescripție pentru compensarea și/sau restituirea sumelor plătite în plus și aveți dovezi concludente în acest sens, vă recomandăm să prezentați dovezile respective către Direcția deservire fiscală, la adresa electronică indicată în listă în dreptul numelui Dumneavoastră.

Repunerea în termen și acceptarea cererii de compensare și/sau de restituire a sumelor plătite în plus sau a sumelor care, conform legislației fiscale, urmează a fi restituite, are loc doar în cazul în care dovezile prezentate confirmă imposibilitatea respectării termenului de prescripție.

Dacă probele menționate nu vor fi prezentate în termen de 30 zile de la data publicării acestei notificări (09 decembrie 2024) sau dacă argumentele de repunere în termen nu vor fi întemeiate, Serviciul Fiscal de Stat va anula sumele plătite în plus pentru care a expirat termenul de prescripție, în modul stabilit de Regulamentul menționat.

Serviciul Fiscal de Stat recomandă contribuabililor să monitorizeze permanent situația fiscală, având la bază informația disponibilă din Sistemul informațional automatizat Contul curent al contribuabilului sau să se adreseze, după caz, la subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat în a cărei rază de activitate se află sediul (domiciliul) acestora, pentru a obține informații relevante sau pentru a solicita în termenul legal compensarea ori restituirea sumelor plătite în plus, în vederea evitării survenirii termenului de prescripție, având drept consecință, anularea sumelor plătite în plus, în baza cadrului de reglementare în vigoare.

Informația pentru fiecare raion, poate fi descărcată în format Excel conform listei de mai jos.

Similar news

Cum să activați notificările în timp real aferent mesajelor recepționate de la Serviciul Fiscal de Stat
09/12/2024
Cum să activați notificările în timp real aferent mesajelor recepționate de la Serviciul Fiscal de Stat
Funcțional nou în cadrul SIA „Monitorizarea electronică a vânzărilor”
06/12/2024
Funcțional nou în cadrul SIA „Monitorizarea electronică a vânzărilor”
În atenția agenților economici subiecți ai sectorului întreprinderilor mici și mijlocii
05/12/2024
În atenția agenților economici subiecți ai sectorului întreprinderilor mici și mijlocii
Lucrări de mentenanță în cadrul SIA „Declarația electronică – persoane juridice” și SIA „Colectarea informațiilor din surse indirecte”
05/12/2024
Lucrări de mentenanță în cadrul SIA „Declarația electronică – persoane juridice” și SIA „Colectarea informațiilor din surse indirecte”
news-events