În conformitate cu art. 291 alin. (1) lit. q) din Codul fiscal, obiect al impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare este suprafața feței (fețelor) dispozitivului publicitar destinată (destinate) amplasării publicității proprii.
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării art. 291 alin. (1) lit. q) din Codul fiscal, prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală și vamală) nr. 214 din 31.07.2024 (publicată în Monitorul Oficial, 2024, nr. 355-357, în vigoare 15.08.2024)]
Ordin SFS nr. 161, din 16.06.2017
În conformitate cu art. 291 alin. (1) lit. q) din Codul fiscal, obiect al impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare este suprafața feței (fețelor) dispozitivului publicitar pe care se amplasează publicitatea exterioară.
Data arhivării răspunsului - 18.09.2024 Baza impozabilă a taxei pentru dispozitivele publicitare, conform lit. q) col. 2 a anexei la titlul VII din Codul fiscal, constituie suprafața feței (fețelor) dispozitivului publicitar pe care se amplasează publicitatea exterioară proprie.
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării lit. q) col. 2 din anexa la titlul VII din Codul fiscal, prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală și vamală) nr. 214 din 31.07.2024 (publicată în Monitorul Oficial, 2024, nr. 355-357, în vigoare 15.08.2024)]
Ordin nr. 161, din 16.06.2017
Baza impozabilă a taxei pentru dispozitivele publicitare o constituie suprafața feței (fețelor) dispozitivului publicitar stabilită în anexa la titlul VII din Codul fiscal.
Data arhivării răspunsului - 27.03.2024Ordin SFS nr. 115, din 25.03.2024
Apare obligația de calculare și achitare a taxei pentru dispozitivele publicitare, în cazul în care dispozitivul publicitar conține emblema firmei și/sau marca comercială?
În cazul în care pe dispozitivul publicitar se amplasează publicitatea exterioară proprie, subiectul impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare are obligația de a o calcula și achita (cu excepția situațiilor în care acesta, conform art. 30 alin. (1) din Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”, nu constituie publicitate exterioară şi nu necesită autorizaţie pentru dispozitiv publicitar).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării art. 291 alin. (1) lit. q) din Codul fiscal, prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală și vamală) nr. 214 din 31.07.2024 (publicată în Monitorul Oficial, 2024, nr. 355-357, în vigoare 15.08.2024)]
Ordin nr. 588, din 31.10.2018
Conform art. 17 din Legea cu privire la publicitate nr. 1227-XIII din 27.06.1997, în locurile de comerţ şi de prestări de servicii, folosirea de către agenţii activităţii de întreprinzător în interior şi exterior a elementelor de design şi amenajat artistic şi arhitectural ce conţin emblema firmei, marca comercială ce corespunde profilului întreprinderii nu se consideră publicitate şi se efectuează fără autorizarea autorităţilor administraţiei publice locale.Ordin SFS nr. 115, din 25.03.2024
În cazul în care dispozitivul este destinat amplasării publicității exterioare pentru promovarea propriilor produse şi servicii, inclusiv a mărcii comerciale, subiectul impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare are obligația de a o calcula și achita (cu excepția situațiilor în care acesta, conform art. 30 alin. (1) din Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”, nu constituie publicitate exterioară şi nu necesită autorizaţie pentru dispozitiv publicitar).
Data arhivării răspunsului - 18.09.2024 În cazul în care pe dispozitivul publicitar amplasat în exteriorul locurilor de comerț şi/sau de prestări servicii se amplasează publicitate exterioară proprie, obligația de calculare și achitare a taxei pentru dispozitivele publicitare apare în toate cazurile (cu excepția celor în care acesta, conform art. 30 alin. (1) din Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”, nu constituie publicitate exterioară şi nu necesită autorizaţie pentru dispozitiv publicitar).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării art. 291 alin. (1) lit. q) din Codul fiscal, prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală și vamală) nr. 214 din 31.07.2024 (publicată în Monitorul Oficial, 2024, nr. 355-357, în vigoare 15.08.2024)]
Ordin nr. 588, din 31.10.2018
În cazul în care dispozitivul publicitar amplasat în exteriorul locurilor de comerţ şi/sau de prestări servicii este utilizat pentru amplasarea atît a emblemei firmei şi/sau mărcii comerciale ce corespunde profilului întreprinderii, cît şi publicităţii exterioare, contribuabilul va avea obligaţia de calculare și achitare a taxei pentru dispozitivele publicitare proporţional suprafeţei publicitare utilizate pentru amplasarea publicităţii exterioare şi/sau oricărei altei informaţii aferente activităţii de întreprinzător.
Data arhivării răspunsului - 27.03.2024Ordin SFS nr. 115, din 25.03.2024
În cazul în care dispozitivul publicitar amplasat în exteriorul locurilor de comerț şi/sau de prestări servicii este utilizat pentru promovarea propriilor produse şi servicii, inclusiv a mărcii comerciale, obligația de calculare și achitare a taxei pentru dispozitivele publicitare apare în toate cazurile, cu excepția celor în care acesta, conform art. 30 alin. (1) din Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”, nu constituie publicitate exterioară şi nu necesită autorizaţie pentru dispozitiv publicitar.
Data arhivării răspunsului - 18.09.2024În care cazuri publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport este obiect al impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare?
Baza impozabilă a taxei pentru dispozitivele publicitare, conform lit. q) col. 2) al anexei la titlul VII din Codul fiscal, constituie suprafaţa feţei (feţelor) dispozitivului publicitar pe care se amplasează publicitatea exterioară proprie.
Publicitatea exterioară (outdoor), potrivit art. 3 al Legii nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate” (în continuare - Lege), include şi publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport.
Taxa pentru dispozitivele publicitare se calculează, conform art. 293 alin. (5) din Codul fiscal, din ziua indicată de către autoritatea administraţiei publice locale în autorizaţiile eliberate de către aceasta şi pînă în ziua în care termenul de valabilitate a acestora a expirat sau acestea au fost suspendate, anulate, retrase în modul stabilit de legislaţia în vigoare.
Subsecvent, reieșind din prevederile art. 40 alin. (1) și alin. (2) al Legii, se autorizează de către autoritatea administraţiei publice locale afișarea imaginilor publicitare:
- pe/în vehicule aflate în trafic interraional sau internaţional, de pasageri sau de mărfuri;
- pe taximetre;
- pe vehicule destinate publicităţii.
Astfel, aferent mijloacelor de transport, taxa pentru dispozitivele publicitare se aplică doar în cazurile categoriilor de vehicule, specificate la art. 40 alin. (1) și alin. (2) al Legii, pe/în care se amplasează publicitate exterioară proprie.
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării lit. q) col. 2 din anexa la titlul VII din Codul fiscal, prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală și vamală) nr. 214 din 31.07.2024 (publicată în Monitorul Oficial, 2024, nr. 355-357, în vigoare 15.08.2024)]
Ordin SFS nr. 115, din 25.03.2024