Obținerea Certificatului de înregistrare în calitate de centru de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale.
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Gratuit
N/A
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Nu sunt necesare documente pe care beneficiarul să le furnizeze la solicitarea serviciului
Certificatul de atestare în calitate de plătitor TVA se eliberează contribuabililor subiecți ai impunerii cu TVA, în scopul asigurării aplicării prevederilor cu caracter fiscal ale tratatelor internaționale în partea ce ține de rambursarea taxei pe valoare adăugată.
Portalul Guvernamental al Cetățeanului şi al Unităţilor de Drept
Emiterea Certificatului este efectuată în regim online, serviciul fiind disponibil 7/24.
Serviciul se prestează gratuit.
Nu sunt necesare documente pe care beneficiarul să le furnizeze la solicitarea serviciului
Emiterea facturii fiscale prin circuitul electronic în vederea documentării tranzacției efectuate.
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Pentru a beneficia de serviciu se necesită inițial parcurgerea pașilor conform serviciului „Oferirea accesului la serviciile fiscale electronice și interacțiunea cu contribuabilii în mediul online”
Obținerea formularelor tipizate de documente primare cu regim special
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Pentru ridicarea formularelor solicitantul prezintă:
Obținerea de serie și diapazon de numere pentru documentele primare.
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Pentru a beneficia de serviciu se necesită inițial parcurgerea pașilor conform serviciului „Oferirea accesului la serviciile fiscale electronice și interacțiunea cu contribuabilii în mediul online”
Determinarea și onorarea obligațiilor aferente impozitelor și taxelor.
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Contribuabilii beneficiază de acces la serviciile fiscale electronice prin intermediul SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” cu titlu gratuit, accesibil pe portalul www.sfs.md sau „Ghişeului unic de raportare”, accesibil pe portalul www.raportare.gov.md.
Completarea dărilor de seamă cu generarea barcod-urilor.
N/A
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Luni - Vineri, 8:00-17:00. Pauză 12:00-13:00
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Nu sunt necesare documente pe care beneficiarul să le furnizeze la solicitarea serviciului
Neincluderea în valoarea în vamă a mărfurilor de import a serviciilor de import, aferent cărora TVA a fost achitat la buget pînă la momentul operațiunii de import.
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Luni - Vineri, 8:00-17:00. Pauză 12:00-13:00
Gratuit
3 zile lucrătoare din ziua depunerii solicitării
Depunerea cererii și a documentelor aferente: copia de pe contractul/invoice-lui în baza căruia se efectuează achiziția de servicii de la nerezident.
Verificarea agentului economic dacă corespunde tuturor cerințelor de beneficiere de scutirea de accize a distilatelor obținute pe bază de vin prevăzute la pct.3 al Regulamentului privind procedura de beneficiere de scutirea de accize a distilatelor obținute pe bază de vin (distilatul pentru divin, distilatul de vin, distilatul de tescovină de struguri, distilatul de drojdie de vin, alcoolul etilic de origine vitivinicolă) și modul de evidență a acestor distilate expediate (transportate) din antrepozitul fiscal pentru utilizare în calitate de materie primă la producerea altor mărfuri aprobat prin HG nr. 874 din 21 octombrie 2014, și eliberarea autorizației de utilizator final în termen de 7 zile lucrătoare de la data expirării termenului indicat în pct.5 al Regulamentului menționat.
Luni - Vineri, 8:00-17:00
Pauză 12:00-13:00
Gratuit
5 zile lucrătoare
Atestarea rezidenței în Republica Moldova
Luni - Vineri, 8:00-17:00.
Pauză 12:00-13:00
Gratuit
3 zile lucrătoare
Confirmarea ca deținătorul certificatului nu a beneficiat de restituirea TVA aferentă exportului de mărfuri efectuat în baza declarației vamale
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Luni - Vineri, 8:00-17:00.
Pauză 12:00-13:00
Gratuit
5 zile lucrătoare
• solicitare de eliberare a Certificatului privind sumele TVA nerestituite pentru mărfurile exportate (anexa nr.2 la ordinul SFS nr.131 din 29.05.2017);
• copia declarației vamale de export;
• certificatul privind înregistrarea contribuabilului ca plătitor de TVA.
Eliberarea confirmării cu excluderea ulterioară a beneficiarului din lista persoanelor juridice pasive prezentat de SFS și ținut de ASP.
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Luni - Vineri, 8:00-17:00.
Pauză 12:00-13:00
Gratuit
1 zi lucrătoare
Includerea modelelor echipamentelor de casă și de control în Registrul unic al echipamentelor de casă și de control
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Direcția generală metodologia impozitelor și taxelor
Centrul de certificare ECC din cadrul I.P. „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”
e-mail: certificareecc@ctif.gov.md
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Conform Nomenclatorului serviciilor și tarifelor privind certificarea echipamentelor de casă și de control, aprobat prin Decizia Comisiei interdepartamentală pentru echipamente de casă și de control nr. 26-11/1-19/01-2021 din 10.06.2021
Serviciul presupune obținerea accesului la serviciile fiscale electronice la distanță. Simplificarea procesului de raportare fiscală și asigurarea accesului direct la servicii de informare din domeniul fiscal. Centralizarea sistemelor, opțiunilor, modulelor, funcționalităților din mediul online destinate interacțiunii reciproce a contribuabililor cu SFS și prestării serviciilor de către autoritatea publică, în special celor de acordare/ modificare/ anulare a accesului la serviciile fiscale electronice.
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Nu sunt necesare documente pe care beneficiarul să le furnizeze la solicitarea serviciului
Oferirea informațiilor despre contribuabili
-
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Nu sunt necesare documente pe care beneficiarul să le furnizeze la solicitarea serviciului
Serviciul „Contul curent al contribuabilului” reprezintă un serviciu orientat spre îmbunătățirea actului de administrare a impozitelor și de control al restanțelor fiscale și permite accesarea on-line a informațiilor despre obligațiile fiscale ale contribuabilului, precum și verificarea statutului curent al tuturor restanțelor sau supraplăților la Bugetul Public Național. Serviciul asigură comoditatea contribuabililor și optimizează interacțiunea lor cu Serviciul Fiscal de Stat.
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Pentru a beneficia de serviciu se necesită inițial parcurgerea pașilor conform serviciului „Oferirea accesului la serviciile fiscale electronice și interacțiunea cu contribuabilii în mediul online”
Serviciul „Colectarea Informațiilor din Surse Indirecte” este o componentă informațională, menită să asigure circulația rapidă și securizată a informației de la sursele indirecte de informație către Serviciul Fiscal de Stat și compararea datelor depuse de către persoanele fizice cu cele prestate de către sursele indirecte de informație.
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an.
Gratuit
Pentru a utiliza serviciul este necesară parcurgerea pașilor conform serviciului „Oferirea accesului la serviciile fiscale electronice și interacțiunea cu contribuabilii în mediul online”
Verificarea bonului de casă la ECC
-
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Nu sunt necesare documente pe care beneficiarul să le furnizeze la solicitarea serviciului
Verificarea facturii fiscale
-
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Nu sunt necesare documente pe care beneficiarul să le furnizeze la solicitarea serviciului
Verificarea timbrului de acciz (alcool)
-
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Nu sunt necesare documente pe care beneficiarul să le furnizeze la solicitarea serviciului
Serviciul presupune înregistrarea mașinilor de casă și de control (MCC)/imprimantelor fiscale (IF)/dispozitivelor electronice (DE) (terminal de plată în numerar/aparat de schimb valutar) la subdiviziunile Serviciului Fiscal de Stat
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Luni - Vineri, 8:00-17:00. Pauză 12:00-13:00
Gratuit
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Luni - Vineri, 8:00-17:00. Pauză 12:00-13:00
E-serviciu: Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Obținerea Certificatului de atribuire a codului fiscal/Confirmării privind luarea la evidență fiscală
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
Cererea de atribuire a codului fiscal, cu anexarea documentelor confirmative pentru persoanele juridice constituite în baza actelor normative:
b) copia actului prin care se aprobă regulamentul sau statutul persoanei juridice;
c) copia extrasului din Registrul unităţilor de drept prin care se confirmă că persoana juridică este luată la evidenţa de stat;
d) copia documentului prin care se confirmă numirea în funcţie a persoanei care prezintă documentele.
Cererea de atribuire a codului fiscal, cu anexarea documentelor confirmative pentru persoanele străine constituite în baza tratatelor internaționale ratificate de Republica Moldova:
a) copia acordului sau a tratatului, publicat în ediția oficială specială a Monitorului Oficial al Republicii Moldova;
b) certificatul de confirmare a sediului, eliberat de Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene reprezentanțelor (oficiilor) sau filialelor instituțiilor internaționale care sunt acreditate de organul respectiv;
c) certificatul de confirmare a sediului eliberat de Ministerul Economiei și Infrastructurii reprezentanțelor companiilor străine implementatoare a proiectelor de asistență tehnică;
d) copia pașaportului persoanei cu statut diplomatic din țara de origine;
e) copia extrasului din contractul de prestare a serviciilor şi/sau a lucrărilor;
f) copia acordului de parteneriat şi a contractului de grant (pentru proiectele/programele transfrontaliere şi transnaţionale);
g) copia documentului (procura) prin care persoana este împuternicită să prezinte actele;
h) copia actului de identitate a persoanei împuternicite.
Cererea de atribuire a codului fiscal, cu anexarea documentelor confirmative pentru persoanele juridice sau organizații cu statut de persoană fizică nerezidentă care dețin obiecte impozabile pe teritoriul Republicii Moldova sau care au obligații fiscale:
a) extrasul din registrul comerţului naţional din ţara de origine ce confirmă că conform legislaţiei sale naţionale nerezidentul este persoană juridică;
b) copia certificatului de înregistrare a persoanei juridice nerezidente în țara de reședință;
c) copiile de pe documentele de identificare a nerezidentului (copia certificatului de atribuire a codului fiscal sau a altui document recunoscut ca atare);
d) copiile contractelor perfectate de către notar privind obţinerea dreptului de proprietate asupra bunului imobil;
e) copia documentului ce confirmă statutul legal al reprezentanţei permanente eliberat de către persoana juridică nerezidentă;
f) copia actului de identitate al persoanei împuternicite de către nerezident de a reprezenta interesele acestuia în activitatea desfăşurată pe teritoriul Republicii Moldova;
g) copia documentului (procura sau alt document confirmativ) prin care persoana este împuternicită să reprezinte interesele nerezidentului în Republica Moldova.
Cererea de atribuire a codului fiscal, cu anexarea documentelor confirmative pentru persoanele fizice cetăţeni străini şi apatrizi care deţin obiecte impozabile pe teritoriul Republicii Moldova sau care au obligaţii fiscale:
-copia paşaportului persoanei nerezidente;-copiile contractelor perfectate de către notar privind obţinerea dreptului de proprietate asupra bunului imobil;
-copia documentului (procura sau alt document confirmativ) prin care persoana este împuternicită să reprezinte interesele nerezidentului în Republica Moldova, după caz;
-copia actului de identitate a persoanei împuternicite.
Cererea de atribuire a codului fiscal, cu anexarea documentelor confirmative pentru birourile asociate de avocați, birourile asociate ale executorilor judecătorești, birourile asociate ale notarilor:
a) copia dispoziției Ministerului Justiției;
b) copia extrasului din:
- registrul cabinetelor avocaţilor şi birourilor asociate de avocaţi – în cazul biroului asociat de avocaţi;
- registrul executorilor judecătoreşti – în cazul biroului asociat al executorilor judecătoreşti;
- registrul de stat al notarilor – în cazul biroului asociat al notarilor;
c) copia contractului de societate civilă.
Gospodăriile ţărăneşti (de fermier):
- prezentarea fișei de înregistrare a gospodăriei țărănești (de fermier).
Cererea de atribuire a codului fiscal, cu anexarea documentelor confirmative pentru persoanele fizice ce practică activitate profesională în sectorul justiţiei:
a) copia licenţei de desfăşurare a activităţii profesionale sau documentul ce atestă desfăşurarea activităţii profesionale;
b) extrasul din:
- registrul de stat al notarilor – pentru notar;
- registrul Cabinetelor avocaţilor şi Birourilor asociate de avocaţi – pentru avocaţi;
- registrul executorilor judecătoreşti – pentru executori judecătoreşti;
- registrul privind evidenţa înregistrării birourilor mediatorilor – pentru mediatori;
- registrul administratorilor autorizaţi;
c) actul care confirmă dislocarea sediului;
d) copia legitimaţiei de avocat stagiar;
e) copia contractului privind efectuarea stagiului profesional în avocatură.
Cererea privind luarea la evidență fiscală cu anexarea documentelor confirmative pentru nerezidenţii care desfăşoară activitate de întreprinzător fără deţinerea formei organizatorico-juridice în Republica Moldova şi care prestează servicii prin intermediul reţelelor electronice în adresa persoanelor fizice rezidente ale Republicii Moldova care nu desfăşoară activitate de întreprinzător:
- copia documentului din țara de origine care confirmă înregistrarea și statutul juridic al nerezidentului
• Eliberarea certificatului ce atestă statutul de plătitor de TVA;
• Modificarea datelor din certificatul deja existent;
• Anularea certificatului ce atestă statutul de plătitor de TVA.
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
15 zile lucrătoare
Înregistrarea subdiviziunii și/sau a obiectului impozabil
Centrul unic de apel al SFS 080001525
Serviciul este disponibil 24/24 ore, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an
Gratuit
3 zile lucrătoare
Cererea tipizată a contribuabilului