Baza impozabilă la taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) este venitul din vânzări ale serviciilor de plasare și/sau difuzare a publicității prin intermediul mijloacelor cinematografice, video, prin rețelele telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepția TV, a internetului, a radioului, a presei periodice, a tipăriturilor).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării lit. c) col. 2 din anexa la Titlul VII din Codul fiscal, prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală și vamală) nr. 214 din 31.07.2024 (publicată în Monitorul Oficial, 2024, nr. 355-357, în vigoare 15.08.2024)]
Ordin SFS nr. 115, din 25.03.2024
Baza impozabilă la taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) este venitul din vânzări ale serviciilor de plasare şi/sau difuzare a anunţurilor publicitare prin intermediul serviciilor cinematografice, video, prin reţelele telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepţia TV, internetului, radioului, presei periodice, tipăriturilor), cu excepţia amplasării publicităţii exterioare.
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării în Anexa la titlul VII din Codul fiscal lit. c) col. 2) prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212 din 20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]
În conformitate cu art. 291 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, obiect al impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) sunt serviciile de plasare și/sau difuzare a publicității prin intermediul mijloacelor cinematografice, video, al rețelelor telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepția TV, a internetului, a radioului, a presei periodice, a tipăriturilor).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării art. 291 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală și vamală) nr. 214 din 31.07.2024 (publicată în Monitorul Oficial, 2024, nr. 355-357, în vigoare 15.08.2024)]
Ordin SFS nr. 115, din 25.03.2024
În conformitate cu art. 291 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, obiect al impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) sunt serviciile de plasare şi/sau difuzare a anunţurilor publicitare prin intermediul serviciilor cinematografice, video, prin reţelele telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepţia TV, internetului, radioului, presei periodice, tipăriturilor).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării art.291 alin.(1) lit. c) din Codul fiscal prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212 din 20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]
.
Data adăugării răspunsului - 16.08.2017.
Data adăugării răspunsului - 16.08.2017.
Data adăugării răspunsului - 16.08.2017 Obiectul impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) îl constituie serviciile de plasare și/sau difuzare a publicității prin intermediul mijloacelor cinematografice, video, al rețelelor telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepția TV, a internetului, a radioului, a presei periodice, a tipăriturilor).
Astfel, obligația de calculare și achitare a taxei de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) apare doar în condițiile în care agentul economic prestează, prin intermediul bannerelor amplasate în interiorul magazinului, servicii de plasare și/sau difuzare a publicității.
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării art. 291 alibn. (1) lit. c) din Codul fiscal, prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală și vamală) nr. 214 din 31.07.2024 (publicată în Monitorul Oficial, 2024, nr. 355-357, în vigoare 15.08.2024)]
Ordin SFS nr. 115, din 25.03.2024
Obiectul impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) îl constituie serviciile de plasare şi/sau difuzare a anunţurilor publicitare prin intermediul serviciilor cinematografice, video, prin reţelele telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepţia TV, internetului, radioului, presei periodice, tipăriturilor).
Astfel, obligația de calculare și achitare a taxei de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) apare doar în condițiile în care agentul economic prestează, prin intermediul bannerelor amplasate în interiorul magazinului, servicii de plasare și/sau difuzare a anunțurilor publicitare.
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării în Anexa la titlul VII din Codul fiscal lit. c) col. 2) prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212 din 20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024].
Constituie publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport obiect al impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei)?
În conformitate cu art. 291 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, obiect al impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) sunt serviciile de plasare și/sau difuzare a publicității prin intermediul mijloacelor cinematografice, video, al rețelelor telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepția TV, a internetului, a radioului, a presei periodice, a tipăriturilor).
Publicitatea exterioară (outdoor), potrivit art. 3 din Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”, este publicitatea difuzată pe dispozitive publicitare amplasate în spaţiile publice din exteriorul imobilelor şi care este vizibilă în exteriorul imobilelor. Aceasta include şi publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport.
Respectiv, serviciile de difuzare a publicității prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport constituie obiect al impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării art. 291 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală și vamală) nr. 214 din 31.07.2024 (publicată în Monitorul Oficial, 2024, nr. 355-357, în vigoare 15.08.2024)]
Ordin SFS nr. 115, din 25.03.2024
În conformitate cu art. 291 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, obiect al impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) sunt serviciile de plasare şi/sau difuzare a anunţurilor publicitare prin intermediul serviciilor cinematografice, video, prin reţelele telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepţia TV, internetului, radioului, presei periodice, tipăriturilor).
Publicitatea exterioară (outdoor), potrivit art. 3 din Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”, este publicitatea difuzată pe dispozitive publicitare amplasate în spaţiile publice din exteriorul imobilelor şi care este vizibilă în exteriorul imobilelor. Aceasta include şi publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport.
Respectiv, serviciile de difuzare a publicității prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport constituie obiect al impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării în Anexa la titlul VII din Codul fiscal lit. c) col. 2) prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212 din 20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024].