Ordinul SFS nr. 451 din 16-11-2017

  • 6 Taxele locale
  • 6.6 Taxa pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii
  • 6.6.3 Obiectul impunerii şi baza impozabilă
Care suprafață ocupată de unitățile de comerț și/sau de prestări servicii urmează să se ia ca bază impozabilă la calcularea taxei pentru unitățile comerciale și/sau de prestări servicii – suprafața comercială sau suprafața totală a acestora?

       Autoritățile deliberative ale administrației publice locale (consiliile locale) la determinarea bazei impozabile a taxei pentru unitățile comerciale și/sau de prestări servicii sunt în drept să stabilească în deciziile privind aplicarea taxelor locale suprafața, care va fi impozabilă (art. 297 alin. (6) lit. a) din Codul fiscal).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării art. 297 alin. (6) lit. a) din Codul fiscal prin Legea pentru modificarea și completarea unor acte legislative nr. 47 din 27 martie 2014 (publicată în Monitorul Oficial, 2014, nr.99-102/251, în vigoare 25.04.2014).

  • 6 Taxele locale
  • 6.6 Taxa pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii
  • 6.6.3 Obiectul impunerii şi baza impozabilă
Influențează asupra determinării bazei impozabile a taxei pentru unitățile comerciale și/sau de prestări servicii numărul aparatelor de casă de care dispune unul și același agent economic, care se află la aceeași adresă?

       Chiar dacă mașinile de casă și de control cu memorie fiscală ce aparțin agentului economic sunt înregistrate la o singură adresă, baza impozabilă a taxei pentru unitățile comerciale și/sau de prestări servicii nu se determină în funcție de numărul acestora, ci în funcție de genul de activitate desfășurat, tipul de obiecte ale impunerii, locul amplasării, suprafața ocupată, categoria mărfurilor comercializate și a serviciilor prestate, regimul de activitate (art.297 alin. (6) lit. a) din Codul fiscal).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării art. 297 alin. (6) lit. a) din Codul fiscal prin Legea pentru modificarea și completarea unor acte legislative nr. 47 din 27 martie 2014 (publicată în Monitorul Oficial, 2014, nr.99-102/251, în vigoare 25.04.2014).

  • 6 Taxele locale
  • 6.4 Taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei)
  • 6.4.2 Subiecţii impunerii
Cine sunt subiecți ai impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei)?

     Potrivit prevederilor art. 290 lit. c) din Codul fiscal, subiecți ai impunerii cu taxa de plasare a publicității sunt persoanele juridice sau persoanele fizice înregistrate în calitate de întreprinzător care plasează și/sau difuzează informații publicitare (cu excepția publicității exterioare) prin intermediul mijloacelor cinematografice, rețelelor telefonice, telegrafice, telex, mijloacelor de transport, altor mijloace (cu excepția TV, internetului, radioului, presei periodice, tipăriturilor).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării art. 290 lit. c) din Codul fiscal prin Legea pentru modificarea și completarea unor acte legislative nr. 138 din 17 iunie 2016 (publicată în Monitorul Oficial, 2016, nr.184-192/401, în vigoare 01.07.2016)]

news-events