Agenții economici din Chișinău beneficiază de instruire din partea Fiscului

28/05/2014
Inspectoratul Fiscal de Stat mun. Chişinău a continuat să-și exercite activitățile de administrare fiscală,   în perioada 19 – 23 mai 2014 fiind desfășurate mai multe activități: Pe adresa a 84 de agenţi economici au fost remise scrisori privind achitarea restanţei la impozitul pe venit din activitatea de întreprinzător, precum şi achitarea acestuia în rate conform prevederilor art. 84 din Codul fiscal. De asemenea, la 20 de persoane fizice au fost înmînate înştiinţări privind achitarea datoriei la capitolul impozitul pe venit; Au fost organizate şi desfăşurate 4 seminare cu contribuabilii cu privire la conformarea benevolă, în cadrul cărora au fost puse în discuţie respectarea legislaţiei  cu privire la desfăşurarea  activităţii de întreprinzător, regulile de comerţ, utilizarea maşinilor de casă şi control la decontările în numerar; Responsabilitatea entităţii şi a persoanelor cu funcţii de răspundere pentru încălcarea legislaţiei, Consecinţele achitării salariului în plic; Principiile şi particularităţile de apreciere a regimului fiscal privind TVA, Legea nr.93-XIV din 15.07.1998 cu privire la patenta de întreprinzător, cu modificările şi completările ulterioare şi oportunitatea patentarilor de a fonda întreprindere individuală sau societate cu răspundere limitată; Procedura de înregistrare şi anulare a contribuabililor TVA; Registrul general electronic al facturilor fiscale; Defalcările din profitul net al întreprinderilor de stat şi municipale; Achitarea dividendelor de către societăţile pe acţiuni care deţin cota parte a statului; Posibilitatea aplicării produselor informaţionale „Contul curent al contribuabilului”, “E-factura”, necesitatea conlucrării Serviciului fiscal şi a contribuabililor în scopul acumulării surselor la bugetul public naţional; Monitoringul noutăţilor actelor legislative şi normative; Completări în baza generalizată a practicii fiscale; Au fost organizate şi desfăşurate 2 seminare consultative cu agenţii economici nou-înregistraţi privind Drepturile şi obligaţiunile contribuabilului, Modalitatea de calculare şi achitare a impozitului pe venit din activitatea operaţională, Principiile de determinare a obligaţiilor fiscale; Modalitatea prezentării dărilor de seamă, Aspectele fiscale, juridice, precum şi aspecte din legislaţia muncii; Aspecte ce ţin de conformarea voluntară cu legislaţia fiscală, Ulitizarea serviciilor electronice fiscale în procesul de raportare fiscală; Aplicarea sancţiunilor pentru încălcările admise; Conţinutului ultimei ediţii a revistei Monitorul fiscal FISC.md, Buletinului Informativ, completările în Baza generalizată a practicii fiscale; Au fost organizate şi desfăşurate 3 şedinţe cu reprezentanţii entităţilor care au depus cereri de înregistrare în calitate de contribuabili-plătitori ai TVA, la fel şi cu administratorii entităţilor care nu întrunesc condiţiile pentru a păstra statutul de contribuabil cu TVA, în cadrul cărora s-a reiterar necesitatea conlucrării Serviciului fiscal şi a contribuabililor cu scopul acumulării surselor la BPN, informând audienţa că inspectorii SFS sunt disponibili să acorde suportul informaţional necesar. S-a accentuat problema eradicării flagelului fenomenului plăţii salariului achitat „în plic” şi consecinţele acestuia asupra  BPN, cât şi asupra angajatorului şi angajatului; Asigurarea aplicării MCC în cazul efectuării tranzacţiilor în numerar; Sancţiunile sacţiunile prevăzute în cazul neutilizării MCC pentru  tranzacţiile în numerar;    A fost organizată şi desfăşurată o şedinţă de lucru, la care au fost invitaţi 8  agenţi economici,  cu genericul „Procedura de ordonanţă (specială); Executarea silită a documentelor executorii de către executorii judecătoreşti”; A fost organizată şi desfăşurată o şedinţă de lucru cu perceptorii Serviciilor de Colectare a Impozitelor şi Taxelor Locale din cadrul Primăriilor din teritoriul adminstrat cu tematica “Asigurarea procesului înmînării avizelor de plată pentru impozitul funciar şi pe bunurile imobiliare pentru anul 2014”. La şedinţă s-a discutat şi despre evidenţa contribuabililor şi încasărilor, despre construcţiile nefinisate/neevaluate, care urmează a fi impozitate conform prevederilor Codului fiscal; Au fost organizate şi desfăşurate 7 seminare  de instruire internă a funcţionarilor fiscali, în cadrul cărora au fost abordate diferite teme: Codul etic al funcţionarului fiscal, Regulamentul cu privire la prevenirea fraudelor si corupţiei în cadrul Serviciului Fiscal de Stat, aprobat prin Ordinul IFPS nr.2578 din 10.12.2013” în scopul contracarării corupţiei, conflictului de interese şi a majorării gradului de transparenţă decizională, asigurării permanente a funcţionalităţii calitative; Modul de determinare şi verificarea obligaţiilor fiscale aferente impozitului pe venit a persoanelor fizice şi juridice; Legea nr.1100-XIV din 30.06.2000 cu privire la  fabricarea şi comercializarea alcoolului etilic şi a producţiei alcoolice; Particularităţile aplicării metodelor indirecte de estimare a venitului impozabil al persoanelor fizice; unele prevederi ale Codului Penal şi Codului de Procedură Penală; Contractul de eşalonare – amînare a obligaţiei fiscale; Modalitatea transmiterii dosarelor îna alte DAF-uri în legătură cu modificarea adresei juridice de către agenţii economici; Monitoringul noutăţilor actelor legislative şi normative; Completări în baza generalizată a practicii fiscale; Studierea recomandărilor metodologice, instructive, scrisorilor Ministerului Finanţelor, IFPS; Au fost organizate şi desfăşurate 2 şedinţe privind audierea restanţierilor de comun cu CNAS, CNAM, Preturile din sector cu participarea a 16 agenţi economici restanţieri, în urma cărora, de către 10 agenţi economici, au fost achitate la buget 273,4 mii lei; Au fost organizate 3 raiduri în pieţele comerciale, în scopul depistării persoanelor care desfăşoară activitate de antreprenoriat fără înregistrare de stat. S-a discutat cu un şir de persoane fizice pentru a se conforma benevol privitor la genurile de activitate ce pot fi desfăşurate  în baza patentei de întreprinzător şi despre categoriile de mărfuri permise de a fi comercializate în baza acesteia. S-au întocmit 3 procese-verbale cu privire la contravenţie în temeiul art.263 alin.(1) din Codul Contravenţional al RM şi s-a calculat amendă în sumă de 1,8 mii lei; Au fost efectuate 130 de vizite fiscale, inclusiv 75 de vizite fiscale consultative la agenţii economici nou-înregistraţi, în cadrul cărora li s-au adus la cunoştinţă prevederile actelelor normative, termenele de prezentare a dărilor de seamă fiscale şi termenele de achitare a impozitelor şi taxelor, tipurile de încălcări fiscale şi mărimea sancţiunilor fiscale, declararea subdiviziunilor, aplicarea MCC, luarea la evidenţă a conturilor bancare, înregistrarea contribuabililor în calitate de plătitor a TVA ş.a.; Au fost întreprinse un şir de măsuri legate de efectuarea controalelor prin metoda verificării operative, inclusiv la comercianţii din incinta centrelor comerciale, pieţelor, la agenţii economici care prestează servicii în domeniul jocurilor de noroc, transportului de pasageri (maxi-taxi), servicii de parcare a unităţilor de transport auto. Astfel, au fost efectuate 74 controale fiscale, încălcări fiind stabilite în cadrul a 58 controale, respectiv, vor fi aplicate sancţiuni fiscale în sumă de 215,0 mii lei şi sancţiuni contravenţionale în sumă de 30,8  mii lei, inclusiv: 5 controale la comercianţii din incinta centrelor comerciale, din care la un control s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni fiscale în sumă de 5,0 mii lei şi sancţiuni contravenţionale în sumă de 1,0 mii lei; 7 controale la agenţii economici care prestează servicii în domeniul jocurilor de noroc, din care la 3 controale s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni fiscale în sumă de 15,0 mii lei şi sancţiuni contravenţionale în sumă de 2,0 mii lei; 41 controale la agenţii economici care activează în pieţile din mun.Chişinău, din care la 38 controale s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni fiscale în sumă de 105,0 mii lei şi sancţiuni contravenţionale în sumă de 21,6 mii lei; 3 controale la agenţii economici care prestează servicii în domeniul transportului de pasageri (maxi-taxi), la care s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni contravenţionale în sumă de 2,1 mii lei; 9 controale la agenţii economici care prestează servicii de parcare a unităţilor de transport auto, din care la 6 controale s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni fiscale în sumă de 5,0 mii lei şi sancţiuni contravenţionale în sumă de 1,7 mii lei; 9 controale efectuate în baza petiţiilor parvenite în adresa Serviciului Fiscal de Stat, din care la 7 controale s-au stabilit încălcări şi urmează a fi aplicate sancţiuni fiscale în sumă de 85,0 mii lei şi sancţiuni contravenţionale în sumă de 2,4 mii lei. foto: matchist.com

Noutăți asemănătoare

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events