DAF Buiucani – susținerea antreprenorilor nou-înregistrați

21/10/2016
    Popularizarea legislației fiscale și a conformării benevole sunt măsurile de bază pe care le întreprinde organul fiscal în scopul convingerii posibililor evazioniști să-și onoreze obligațiile fiscale față de bugetul public național. În acest sens, DAF Buiucani în perioada 10-13 octombrie 2016 a organizat o serie de seminare cu persoanele fizice și deținătorii de patente, cu deplasarea în piețele din teritoriul administrat cum ar fi: piața „Negustorii”, piața „Belșugul țării”, piața „Agroeuromarket”.
    Agenda seminarelor de instruire a fost una complexă, ceea ce a permis abordarea unui șir de tematici, precum: genurile de activitate ce pot fi practicate în baza patentei de întreprinzător, luându-se în calcul ultimele modificări operate la legislație; prevederile Legii nr.179 din 21.07.2016 cu privire la întreprinderile mici și mijlocii, care va intra în vigoare începând cu 16 decembrie 2016, precum și rolul și aportul contribuabililor la viața socială și economică.
   Cei prezenți la întrevederi au fost informați despre cadrul legal de activitate al întreprinderilor micro, mici, și mijlocii, precum și măsurile de suport din partea statului pentru crearea și dezvoltarea lor. S-a menționat faptul că, criteriul definitoriu constant folosit la clasificarea întreprinderilor mici și mijlocii în scopuri statistice este numărul mediu anual de salariați. Raportorii au atras atenția auditoriului că, potrivit acestei legi, controlul de stat al întreprinderilor mici și mijlocii, pe parcursul a 3 ani de la înregistrarea de stat, va purta caracter consultativ, cu excepția infracțiunilor penale, iar termenul de 3 ani urmează a fi calculat de la data începerii activității întreprinderii. Astfel, la întreprinderile mici și mijlocii, controlul financiar-fiscal de fond se va efectua o singură dată într-o perioadă de 3 ani. Conform prevederilor art.15 din Legea menționată, întreprinderile debutante vor beneficia de facilități fiscale sporite, de asistență financiară nerambursabilă și de suport informațional, logistic și consultativ pe o perioadă de 3 ani de la data înregistrării de stat.   
   Un aspect discutat aparte s-a referit la rolul și aportul contribuabililor în viața socială și economică, drepturile și obligațiunile lor, cât și la consecințele cu care se vor confrunta în caz de nerespectare a legislației în vigoare.
    De asemenea, în cadrul seminarelor, participanții au avut posibilitatea să pună în discuție mai multe aspecte stringente ce țin de activitatea zilnică a acestora, în contextul tematicii abordate.
    Formatorii reiterat importanța educării civismului fiscal al populației, fiind subliniat faptul că organul fiscal va stimula contribuabilii de bună-credință și va veni în susținerea antreprenorilor nou-înregistrați.

Galeria foto a noutății:

Noutăți asemănătoare

Comunicat privind emiterea bonului fiscal
27/10/2016
Comunicat privind emiterea bonului fiscal
Comunicat „Privind corectitudinea reflectării în factura fiscală a prețului pentru mărfurile social-importante, a adaosului comercial limitat, potrivit Hotărârii Guvernului nr.774 din 20 iunie 2016”
27/10/2016
Comunicat „Privind corectitudinea reflectării în factura fiscală a prețului pentru mărfurile social-importante, a adaosului comercial limitat, potrivit Hotărârii Guvernului nr.774 din 20 iunie 2016”
<span class="important">Important !!!</span> Comunicat cu privire la declararea numerarului în valută străină și monedă națională la organele vamale de către persoanele juridice rezidente
27/10/2016
<span class="important">Important !!!</span> Comunicat cu privire la declararea numerarului în valută străină și monedă națională la organele vamale de către persoanele juridice rezidente
Veniturile încasate la buget de către SFS se înscriu pe un trend ascendent
27/10/2016
Veniturile încasate la buget de către SFS se înscriu pe un trend ascendent
news-events