În scopul conlucrării cu APL și ca acțiune de popularizare în cadrul desfășurării campaniei de informare a contribuabililor privind termenele de achitare a impozitului pe bunurile imobiliare IFS Edineț a desfășurat seminare de instruire cu perceptorii SCITL din cadrul primăriilor raionului. De asemenea, pentru a asigura eficiență la capitolul: familiarizarea tuturor categoriilor de contribuabili - subiecți ai impunerii cu impozitul pe bunurile imobiliare - prin intermediul rețelei de televiziune prin cablu au fost date publicității avize privind termenele de achitare a impozitului pe bunurile imobiliare și de beneficiere a reducerii de 15 la sută la plata acestuia. Pentru același scop, de popularizare a legislației fiscale și de asigurare a unei interacțiuni eficiente între Serviciul Fiscal de Stat și contribuabili prin canale diverse de comunicare a avut loc un seminar cu tema: „Particularitățile și termenele de achitare a impozitului pe venit în rate”. În cadrul seminarului un accent aparte s-a pus pe conformarea voluntară a contribuabililor la sarcinile fiscale pe care le au, precum și nemijlocit pe conștientizarea importanței declarării corecte și a plății impozitelor, taxelor și altor plăți la buget.
Conform produselor informaționale ale SFS au fost selectați contribuabilii cu obligațiuni de achitare a impozitului pe venit în rate, care au fost atenționați prin intermediul scrisorilor–înștiințări despre necesitatea respectării termenelor de achitare a impozitului pe venit în rate.
De asemenea, a fost desfășurat un seminar cu contribuabilii nou-înregistrați, aceștia fiind familiarizați cu aspectele fiscale din Ghidul Contribuabilului începător, atrăgându-li-se atenția la obligațiile fiscale a oricărui contribuabil: calcularea impozitelor și taxelor; raportare ( prezentare) a dărilor de seamă; achitarea în termen a impozitelor și taxelor.
În vederea popularizării legislației fiscale, în presa locală a fost publicat un articol privind instalarea de către unele categorii de contribuabili a terminalelor POS pentru asigurarea posibilității de achitare a plăților prin intermediul acestora. Pentru asigurarea conformării la prevederile legislației au fost efectuate vizite fiscale la 42 de agenți economici selectați cu obligațiuni de instalare a terminalelor POS și cărora anterior li s-au expediat scrisori de conformare.
Drept rezultat al analizei și generalizării informației privind volumul livrărilor efectuate în 2016 au fost selectați 21 de agenți economici drept contribuabili pentru care, în conformitate cu prevederile stipulate la art. 112 (1) Codul Fiscal, este posibilă apariția eventualei obligațiuni de înregistrare în calitate de subiecți ai TVA. Ca măsură de tratament echidistant față de contribuabili, au fost elaborate și expediate pe adresa subiecților selectați scrisori de conformare la cadrul legal.
Toate acțiunile desfășurate sunt direcționate spre realizarea obiectivelor generale de deservire a contribuabililor, bazate pe principiile egalității, legalității, accesibilității și respectului față de contribuabili.
Foto: www.fisc.md