În vizorul IFS pe raionul Orhei - respectarea legislației fiscale în vigoare

25/03/2015
Pe 17 martie curent IFS pe raionul Orhei a desfășurat un seminar cu contribuabilii, în cadrul căruia au fost aduse la cunoștință completările și modificările legislației fiscale, modalitatea completării Declarației cu privire la impozitul pe venit pentru anul 2014, conformarea benevolă la declararea și achitarea obligațiilor fiscale, contracararea activității ilicite, impactul negativ la achitarea salariului ,,în plic” și avantajele înregistrării persoanelor fizice și juridice la modulul ,,Abonare la diseminare mesaje” care este disponibil pe portalul www.fisc.md, utilizarea serviciilor electronice puse la dispoziție de către ÎS Fiscservinform. De asemenea, a fost organizată o ședință cu titularii de patentă ce comercializează produse ușor alterabile. În cadrul ei a fost pusă în discuție importanța respectării prevederilor art. 18 al.(4) din Legea cu privire la patenta de întreprinzător, combaterea fenomenului de activitate ilicită și altele. S-a decis de comun acord să fie organizată o întrunire suplimentară pe parcursul a două-trei luni cu reprezentanții ÎM achiziții, piețe și comerț, SRL Vudumar (administratorul halei), Primăriei Orhei și Agenției naționale pentru siguranța alimentelor, întru soluționarea problemelor survenite. În data de 19 martie a avut loc un seminar cu contribuabilii din sectorul agrar cu privire la modalitatea completării Declarației cu privire la impozitul pe venit pentru anul 2014, ținerea evidenței contabile a tuturor operațiunilor economice, legalitatea angajării în câmpul muncii a personalului și combaterea muncii la ,,negru”.  În scopul prevenirii evaziunii fiscale, contracarării activității ilicite de întreprinzător și respectarea legislației fiscale în vigoare în perioada 02- 20.03.2015 au fost efectuate un șir de controale, între care: 15 controale  fiscale prin metoda verificării operative la persoanele fizice care activează în domeniul comerțului cu amănuntul a florilor, fructelor, mărfurilor de uz casnic, cărnii și servicii de reparație auto. Drept rezultat, s-au întocmit 13 procese verbale cu aplicarea sancțiunilor în baza art. 263, al.1 (activitate ilicită) din Codul Contravențional, inclusiv 2 controale de comun cu reprezentanții inspectoratului de poliție la persoanele fizice ce practicau activitate ilicită în domeniul transportului auto de călători în regim taxi, în urma cărora au fost întocmite 2 procese verbale contravenționale cu aplicarea art. 263, pct.1 și art. 197; 3 controale operative, în cadrul cărora s-a depistat lipsa documentelor de proveniență a mărfurilor social importante ce se comercializau contrar art. 8(2), lit. f) din Codul Fiscal; 14 controale fiscale prin metoda verificării operative la entitățile economice, inclusiv:   3 controale la entități ce practică activitate în domeniul transportului auto de călători în regim suburban – în urma cărora s-a constatat încălcarea prevederilor art. 8(2), lit.c) din Codul Fiscal prin neeliberarea biletelor de călătorie; 8 controale la entitățile cu genul de activitate comerț cu amănuntul în magazine alimentare, în urma cărora s-a stabilit încălcarea art. 8(2), lit.c) din CF prin neaplicarea MCC, neajuns de bani în casierie, activitate în lipsa autorizației de funcționare, necompletarea succesivă a RMCC, excedent de mijloace bănești în casieria MCC, inclusiv la 2 entități s-a constatat încălcarea prevederilor HG nr. 547 din 04.08.1995, depășirea adaosului comercial la mărfurile social importante; 3 controale la entități cu genul de activitate servicii poligrafice și xerocopiere -  în urma cărora s-a constatat încălcarea art. 8(2), lit.c) din Codul Fiscal – prin excedent de mijloace bănești în casieria MCC, necompletarea succesivă a RMCC, lipsa autorizației de funcționare. în cadrul a 7 controale fiscale încălcări nu s-au stabilit. Controalele s-au soldat cu aplicarea sancțiunilor corespunzătoare. Întru prevenirea și recuperarea restanțelor la bugetul public național, în perioada de referință au fost remise 60 scrisori potențialilor restanțieri, s-au încasat bani din casierii, au fost înaintate ordine incaso și suspendate conturile bancare ale contribuabililor ce au admis restanțe, au fost desfășurate 2 ședințe de lucru la care au fost invitați 20 restanțieri. În rezultatul măsurilor întreprinse din suma restanței existente la bugetul publica național s-a încasat 648,9 mii lei. În scopul monitorizării activității contribuabililor au fost efectuate 6 vizite fiscale la plătitorii TVA, inclusiv: anularea înregistrării  – 1; modificarea fondatorilor și/sau conducătorilor – 3; schimbarea adresei juridice  – 2. La situația din 22.03.2015 au fost recepționate în total 4311declaraţii pe venit de la persoanele fizice – cetățeni, inclusiv: la plată – 2634; la restituire – 945; creștere de capital – 732. Comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent numărul declarațiilor depuse a crescut considerabil, cu 3024 (în anul 2013 au fost depuse 1287 declarații), ceea ce denotă o informare eficientă în masă a populației și atitudinea conștiincioasă a cetățenilor.Foto: fisc.md

Noutăți asemănătoare

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events