Pentru a primi consultații, persoanele care vor apela la Centrul unic de apel vor naviga prin următorul meniu:
Butonul 1 - Consultații în domeniul legislației fiscale. Care va avea următoarele compartimente:
Informații privind impozitul pe venit;
Informații privind taxa pe valoare adăugată și accize;
Informații privind impozite, taxe locale și patenta de întreprinzător;
Alte întrebări.
Butonul 2 - Asistența Tehnică
Butonul 3 - Semnalarea cazurilor de nerespectare a legislației fiscale
Butonul 4 - Semnalarea situațiilor de conflict, corupție din partea funcționarilor fiscali
Butonul 5 - Verificarea timbrelor de acciz
Noutăţi
Misiunea experților olandezi in domeniul managementului restanțelor la buget
24/03/2014
Consultarea practicii internaționale în diverse domenii ale administrării fiscale oferă beneficii indiscutabile oricărui aspect în activitatea Serviciului Fiscal de Stat. Conducerea Inspectoratului Fiscal Principal de Stat a avut astăzi o întrevedere cu experții misiunii Administraţiei Fiscale şi Vamală a Olandei, Jaap Snaterse, Math Zinken și Marijke Kop, care în perioada 24-26 martie 2014, se află în vizită de lucru la Iinspectoratul Fiscal Principal de Stat. Misiunea respectiva are drept scop obținerea unei viziuni clare despre procesul de management al arieratelor în cadrul Serviciului Fiscal de Stat. La întrevedere au fost discutate posibilitățile de elaborare a programului de asistență tehnică în domeniul arieratelor pentru anii 2014-2015, precum și instruirea grupului de lucru din cadrul IFPS prin organizarea atelierului de lucru cu genericul „Managementul restanțelor”. La acelaşi subiect, Şeful IFPS Ion Prisăcaru a mulţumit Administraţiei Fiscale şi Vamale a Olandei pentru suportul acordat în cadrul programului de cooperare din anii precedenți şi a specificat că, prin asistenţa şi instruirea acordate în implementarea managementului riscurilor de conformare, colaboratorii fiscali au căpătat noi cunoştinţe şi abilităţi în acest domeniu. De asemenea, Ion Prisăcaru a opinat în favoarea aplicării în practică a cunoştinţelor teoretice şi a pledat pentru continuarea raporturilor de cooperare între SFS şi Administraţia Fiscală şi Vamală a Olandei în domeniul managementului restanțelor fiscale. În acelaşi context, interlocutorii au făcut un schimb de opinii despre programul acestei vizite şi despre subiectele specifice ce urmează a fi examinate. Pe parcursul vizitei experții vor lucra cu colegii din cadrul Serviciului Fiscal de Stat responsabili pentru gestionarea managementului arieratelor, cît si șefii de secții si direcții din cadrul Direcției Generale a Marilor Contribuabili în vederea familiarizării cu procesul de colectare a restanțelor la buget, precum şi în identificarea noilor oportunităţi de îmbunătățire a administrării acestui segment de contribuabili, fapt ce ar permite majorarea încasărilor la buget. Dea asemenea, grupul de lucru va împărtăşi experienţa referitoare la managementul restanțelor în Olanda, cadrul legal, procesul de management al restanțelor, planificarea diminuării restanțelor, strategia de colectare a restanțelor, practici naționale și internaționale, sistemul de evidență și recuperare a restanțelor precum și psihologia contribuabilului restanțier - metode de conformare spre achitarea benevolă a obligațiilor la buget. Vizita se va încheia prin formularea de concluzii şi recomandări asupra subiectelor discutate. Pe finalul întrevederii, s-a convenit asupra necesității elaborării programului de colaborare dintre Inspectoratul Fiscal Principal de Stat și Administraţia Fiscală şi Vamală a Olandei pentru anii 2014-2015, care să fie dezbătut şi propus spre aprobare într-o perioadă cât mai scurtă de timp. Galeria foto a noutatii: Foto: fisc.md
Noutăți asemănătoare
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent