Astăzi, 31 octombrie 2019, 10 contribuabili mari au vizitat Serviciul Fiscal de Stat în cadrul unei noi ședințe publice vis-à-vis de proiectul SIA „Registrul electronic al angajaților”. Conceptul este relatat mediului de afaceri în cadrul întrunirilor organizate de către Serviciul Fiscal de Stat, pentru a compila și analiza propunerile înaintate de către practicieni și a crea un sistem benefic viitorilor utilizatori.
În cadrul întrunirilor care au avut loc anterior cu contribuabilii din domeniul HoReCa, construcțiilor, transporturilor, cu reprezentanții Confederației Naționale a Sindicatelor, a asociațiilor contabile și companiilor de audit, au fost aduse la cunoștință date și elemente ale Conceptului „Registrul electronic al angajaților”, cum ar fi:
- scopul și necesitatea formării unei resurse informaționale unice privind evidența persoanelor angajate pe teritoriul Republicii Moldova;
- beneficiile implementării sistemului pentru angajați, angajatori și instituțiile statului;
- etapele și modul de creare a Registrului electronic al angajaților, prin completarea automatizată a datelor existente în cadrul sistemelor informaționale ale statului și completarea manuală de către angajatori a unor date aferente raportului de muncă;
- modul de accesare a Registrului electronic al angajaților prin intermediul „Cabinetului personal al contribuabilului”, care este în proces de implementare și va oferi posibilitatea de gestionare online a accesului la serviciile fiscale electronice;
- elemente de bază ale sistemului „Registrul electronic al angajaților” și funcționalități;
- structura și modul de completare a datelor în cadrul sistemului; - legătura „Registrului electronic al angajaților” prin încărcare de fișiere sau API cu alte sisteme interne de evidență a angajaților din cadrul entităților, pentru excluderea dublei evidențe a raporturilor de muncă;
- modul de generare a extraselor individual de către angajat sau de către angajator cu datele conținute în acestea.
Sistemul „Registrul electronic al angajaților”, după elaborare, va fi lansat în regim pilot, cu o perioadă de tranziție și testare a funcționalităților acestuia, pentru a oferi posibilitatea completării datelor necesare și a efectua lucrări de îmbunătățire a sistemului.
Remarcăm faptul că, lucrările de elaborare a sarcinii tehnice și nemijlocit a SIA „Registrul electronic al angajaților” vor fi inițiate din momentul definitivării conceptului acestuia, pentru a ține cont de toate propunerile mediului de afaceri și a autorităților publice. Din acest considerent, așteptările la etapa actuală ale Serviciului Fiscal de Stat sunt de a înregistra o participare activă a angajatorilor și potentaților angajatori, cu înaintarea propunerilor concrete și constructive aferent viitorului sistem la adresa de e-mail: rea@sfs.md.
Prezentarea poate fi accesată aici.Galeria foto a noutatii: