Perceptorii fiscali – verigă de legătură între sistemul fiscal şi administraţia locală

07/05/2015
Administrarea eficientă a impozitului  funciar  şi pe bunurile imobiliare constituie preocupări principiale ale Inspectoratului Fiscal de Stat pe raionul Anenii Noi. În acest scop, dar şi întru asigurarea în termen a persoanelor fizice –cetăţeni şi gospodării ţărăneşti cu avize de plată conform prevederilor art.286 din Codul Fiscal, precum  și  în scopul  instruirii și implicării perceptorilor fiscali  în procesul urmăririi restanțelor,  IFS Anenii Noi a organizat o şedinţă de lucru cu perceptorii fiscali din cadrul serviciilor de colectare a impozitelor  şi taxelor locale  din cadrul primăriilor raionului Anenii Noi. În cadrul şedinţei au fost discutate următoarele subiecte: particularităţile administrării de către SCITL din cadrul primăriilor a impozitului pe bunurile imobiliare prin intermediul SIA “Cadastrul Fiscal”; îtreprinderea  în termene proxime a acţiunilor în vederea identificării subiecţilor impunerii la care, în SIA „Cadastrul fiscal”, bunurile imobiliare au statut de obiecte invalide (lipseşte proprietarul) şi introducerea proprietarului prin intermediul operaţiunii  „Relaţii  temporare”; îparticularităţile calculării integrale şi în termen a impozitului funciar şi pe bunurile imobiliare la cetăţeni și gospodării ţărăneşti de către SCITL din cadrul primăriilor . îacordarea scutirilor contribuabililor care beneficiază de aceastea, în conformitate cu prevederile art.283 şi 284 ale Codului fiscal; particularităţile calculării corecte şi în termen a impozitului funciar pentru   terenurile destinate fîneţelor şi păşunilor; îintensificarea lucrului  de calculare a impozitelor și de înmânare a avizelor de plată în termen cel târziu cu 60 de zile până la expirarea primului termen de plată a impozitului şi acordarea posibilităţii contribuabililor de a beneficia de reducerea în mărime de 15%.  De asemenea, perceptorii fiscali  au  fost familiarizați cu modificările  de ultima  oră operate în  legislaţia fiscală, a fost  abordată problema responsabilității față de activitatea pe care o desfășoară, accentul fiind pus pe reducerea restanțelor faţă de bugetul public naţional. Un aspect important în contextul cooperării dintre Serviciul Fiscal şi administraţia locală o constituie planurile comune de acţiuni, elaborate de comun acord în vederea aprofundării colaborării între aceste ramuri ale administraţiei publice, dar şi întru sporirea bazei impozabile şi asigurării conformării benevole a contribuabililor din teritoriu. Foto: fisc.md

Noutăți asemănătoare

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events