Popularizarea legislației fiscale la ordinea de zi

11/11/2014
În scopul optimizării procesului de administrare fiscală, eficientizării identificării subiecților, obiectelor și bazei impozabile a bunurilor imobiliare, la 5 noiembrie, în incinta Primăriei mun. Bălți a avut loc ședința de lucru a reprezentanților  ÎS Cadastru,  Primăriei mun. Bălți și IFS teritorial, în cadrul căreia au fost discutate problemele ce vizează evidența plenitudinii impozitării terenurilor transmise în folosință de APL către asociațiile de locatari. De asemenea, a fost luat în dezbatere subiectul atingerii unui nivel înalt al încasărilor către sfârșitul anului 2014, problemele ce apar și posibilitățile de rezolvare a lor, a fost solicitată întreprinderea de acțiuni pentru asigurarea conformării fiscale la achitarea impozitelor și taxelor administrate de către acești contribuabili. S-a propus efectuarea inventarierii agenților economici înregistrați în baza SFS cu cea a Camerei de Înregistrare și Primăriei mun. Bălți, întru identificarea bazei  impozabile. Tot în acea zi, în incinta Primăriei mun. Bălți a avut loc ședința de lucru a reprezentanților CTAS, CNAM, ÎM „Asociația piețelor”, Primăriei mun. Bălți și IFS teritorial, în cadrul căreia s-au discutat prevederile Legii cu privire la patenta de întreprinzător și aspecte privind eficientizarea aducerii în cadrul legal a comercianților din piețe.  Joi, 6 noiembrie, în scopul popularizării legislației fiscale, Direcția Administrare Fiscală din cadrul IFS Bălți, a desfășurat un seminar de instruire pentru contribuabilii nou înregistrați din municipiu, la care au fost invitați 34 agenți economici. În cadrul acestei întruniri au fost oferite informații legate de aspecte fiscale și juridice  din legislația muncii, s-a atras atenția asupra respectării legislației în vigoare în contextul onorării obligațiilor fiscale și cu privire la efectele negative ale achitării salariului „în plic”. De asemenea, s-a pus accentul pe eficacitatea serviciilor electronice, precum și necesitatea conectării la cestea și accesarea lor pas cu pas. Contribuabililor nou-înregistrați, li s-a adus la cunoștință despre prevederile ,,Ghidului asistență în lansarea afacerii”, care va fi transmis pentru folosință prin poșta electronică, la solicitare, precum și li s-au înmânat îndrumare de consultare  prealabilă  a Legislației fiscale în vigoare și Certificate de atestare a instruirii antreprenorului. De asemenea, în perioada 03 - 07 noiembrie, de către colaboratorii Direcției control fiscal, au fost  întreprinse un șir de măsuri legate de efectuarea controalelor prin metoda verificării operative, inclusiv la spălătorii auto și comercianții din incinta centrelor comerciale. Verificările s-au soldat cu întocmirea a 11 acte de control și 7 procese contravenționale.Foto: andreeavass.ro

Noutăți asemănătoare

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events