„Poziția oficială a Serviciului Fiscal de Stat referitoare la învinuirile aduse de către Preşedintele Adunării Populare din Găgăuzia”

27/02/2013
Misiunea Inspectoratului Fiscal Principal de Stat este promovarea continuă a spiritului de contribuţie şi responsabilitate fiscală, îmbunătăţirea civismului fiscal prin instituirea unui cadru unitar al relaţiilor de parteneriat in raport cu mediul de afaceri bazat pe încrederea şi susţinerea reciprocă. În baza riscurilor identificate de Serviciul Fiscal de Stat au fost iniţiate controalele fiscale la SRL Comvincom şi SRL Moldiugvin. Referitor la SRL Comvincom menţionăm, că controlul fiscal a fost iniţiat la data de 10.09.2012, iar ca urmare a neprezentării documentelor contabile la control, solicitate în baza citaţiei conform art.226 din Codul fiscal, agentului economic la data de 17.09.2012 i-au fost suspendate operaţiunile la conturile bancare în conformitate cu art.229 din Codul fiscal. Acţiunile de suspendare nu au fost contestate de către agentul economic. Din motivul neprezentării documentelor la control organul fiscal a estimat obligaţiunile fiscale prin metode şi surse indirecte conform art.225 din Codul fiscal. La momentul înmînării actului de control, agentul economic bazîndu-se pe prevederile art. 189 alin.(2) din Codul fiscal, a depus cerere pentru a fi efectuat controlul documentar pentru perioada 2009-2012, pentru a fi recalculată suma obligaţiunilor estimată prin surse indirecte. Documentele contabile pentru perioada dată au fost ridicate de către Serviciul Fiscal pentru a fi efectuat controlul documentar întru aprecierea obligaţiunilor reale ale agentului economic. Referitor la SRL Moldiugvin, menţionăm că la data de 11.09.2012 a fost iniţiată procedura de efectuare a controlului fiscal, fără aplicarea măsurilor de sigilare a depozitelor, suspendarea operaţiunilor la conturile bancare sau împedicarea activităţii, precum s-a expus dnul Constantinov D. în cadrul conferinţei de presă. La data de 19.10.2012 a fost întocmit actul de control, în baza căruia a fost adoptată decizia asupra cazului de încălcare a legislaţiei comisă de către contribuabil, prin care s-au calculat suplimentar la buget impozite, taxe, majorări de întîrziere şi aplicate sancţiunile corespunzătoare. În legătură cu faptul expirării termenului de executare benevolă a deciziei, organul fiscal la data de 21.12.2012 a suspendat operaţiunile la conturile bancare ale contribuabilului, conform art.229 din Codul fiscal. Ca urmare a Deciziei Judecătoriei Rîşcani nr.3е/а-1348/2013 din 25.01.2013, la data de 11.02.2013 agentului economic i-au fost retrase dipoziţiile de suspendare a operaţiunilor la conturile bancare. La moment operaţiunile la conturile bancare a agentului economic nu sunt suspendate. Totodată, la data de 20 decembrie 2012 IFPS a primit contestaţia SRL Moldiugvin pe marginea Deciziei IFPS din 20.11.2012. Pentru examinarea contestaţiei contribuabilul a fost citat de IFPS prin citaţia din 11.01.2013 pentru a se prezenta la data de 18.01.2013. La data de 18.01.2013 directorul SRL Moldiugvin s-a prezentat la IFPS şi în procesul de examinare a contestaţiei a solicitat amînarea acesteia pentru a se prezenta ulterior cu avocatul şi cu documentele care ar dovedi nevinovăţia sa, din care motiv a fost prelungit termenul de examinare a contestaţiei prin decizia IFPS. Ulterior, atît directorul cît şi avocatul nu s-au prezentat şi nici nu au prezentat careva documente care ar dovedi nevinovăţia contribuabilului. Astfel, la data de 8 februarie 2013 IFPS a emis Decizie pe marginea contestaţiei prin care a menţinut decizia contestată, deoarece contribuabilul nu a prezentat probe care ar dovedi  ilegalitatea  deciziei contestate. Contribuabilul a atacat deciziile IFPS în judecată, iar la data de 26 februarie 2013 la Judecătoria Rîşcani (judecător Oleg Melniciuc) a avut loc prima şedinţă pe cauza civilă SRL Moldiugvin către IFPS. În acest context, reiterăm poziţia fermă a Serviciului Fiscal de Stat privind importanţa strategică ca agenţii economici să achite impozitele, în această ordine de idei nu vom accepta nici o deraiere de la respectarea legislaţiei fiscale şi vom continua să identificăm şi să combatem fenomenul de evaziune fiscală. Or, impozitele achitate reprezintă garanţiile sociale pentru cetăţenii Republicii Moldova. Foto: city.kharkov.ua

Noutăți asemănătoare

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events