Primele rapoarte expediate electronic de toţi plătitorii T.V.A.

12/02/2013
Implementarea tehnologiilor informaţionale în activitatea Serviciului Fiscal de Stat contribuie esenţial la optimizarea, dezvoltarea şi simplificarea procesului de administrare fiscală din Republica Moldova. Utilizarea pe scară largă a serviciilor electronice fiscale, atît cele în materie de informare, cît şi de raportare, asigură desfăşurarea eficientă a activităţii pe principii de echitate şi transparenţă. O dată cu lansarea serviciului „Declaraţie electronică”, raportarea contribuabililor a devenit mai simplă, asigurîndu-le o parte din comoditatea şi confortul personal. Agenţii economici care prestează o anumită activitate sînt obligaţi prin lege să prezinte inspectoratului fiscal anumite rapoarte. Pînă în anul 2011, fiecare contribuabil depunea aceste dări de seamă pe suport de hîrtie. Începînd însă cu data 1 ianuarie 2012, modalitatea respectivă de prezentare a fost substituită cu serviciul „Declaraţie electronică”. Iniţial, pentru agenţii economici plătitori ai T.V.A. din municipiul Chişinău, Bălţi şi Comrat (în număr de 15 000, care au fost conectaţi la serviciul „Declaraţie electronică” pe parcursul anului 2011), iar cu începere de la 1 ianuarie 2013 şi pentru restul plătitorilor T.V.A. din republică, care au fost conectaţi la serviciul „Declaraţie electronică” cu începere din luna septembrie 2012. La momentul actual, toţi subiecţii impunerii cu T.V.A. din ţară sînt conectaţi la serviciul „Declaraţie electronică” iar rapoartele fiscale pe care le prezintă Serviciului Fiscal de Stat sînt depuse în mod obligatoriu doar în format electronic. De la 1 ianuarie 2013 nici o dare de seamă a subiecţilor impunerii cu T.V.A. nu mai este acceptată pe suport de hîrtie! Conform datelor din „Registrul Programărilor Agenţilor Economici”, în perioada 05.09.2011-31.01.2013, la serviciul „Declaraţie electronică” au fost conectaţi 23 526 contribuabili (inclusiv agenţi economici neplătitori ai T.V.A., care nu sunt obligaţi prin lege să expedieze rapoartele prin intermediul serviciului nominalizat). Procesul de depunere a rapoartelor fiscale de către aceşti agenţi economici s-a desfăşurat în condiţii eficiente iar rezultatele, inclusiv detaliate pe ultimele 3 zile ale lunii ianuarie 2013 sînt prezentate în următorul tabel: Declaraţie electronică Data prezentării dărilor de seamă fiscale 29 ianuarie 30 ianuarie 31 ianuarie A/E Rapoarte A/E Rapoarte A/E Rapoarte A/E Rapoarte Total, inclusiv municipii 22923 163626 4145 19371 5931 29269 9135 50053 mun. Chişinău 13914 96358 2252 10601 3465 17520 6100 34265 mun. Bălţi 1180 8210 204 987 333 1652 395 2040 mun. Comrat 347 2656 59 248 94 508 145 907 alte IFS 7484 56402 1630 7535 2039 9589 2495 12841 Notă: Analiza a fost efectuată în baza „Listei agenţilor economici ce au  prezentat declaraţii în formă electronică” pentru perioada 01-31 ianuarie 2013. Datele din tabel atestă o creştere a numărului de utilizatori, în special în ultimele zile ale lunii. Din acest considerent, Î.S.”Fiscservinform” vine cu un mesaj către contribuabili, îndemnîndu-i să nu transfere activitatea de expediere a rapoartelor fiscale pentru ultima zi, deoarece pot fi expuşi riscului unui trafic aglomerat a fluxului de informaţie pe portalul servicii.fisc.md. Contribuabilii care au întîmpinat anumite dificultăţi în procesul de depunere a dărilor de seamă prin intermediul serviciului de raportare “Declaraţie electronică” au avut posibilitatea să contacteze Secţia de Asistenţă a Clienţilor la numărul de telefon (022) 822-222, unde au primit explicaţiile necesare din partea operatorilor. În scopul asigurării comodităţii tuturor agenţilor economici, secţia nominalizată a activat şi în zilele de week-end iar în zilele de lucru – după un program de muncă extins. Astfel, în perioada 1-31 ianuarie 2013, de către Secţia de Asistenţă a Clienţilor au fost preluate 8602 apeluri telefonice, dintre care 4368 au fost unice. Tehnologia aplicată în procesul de activitate a acestei secţii permite conectarea simultană a mai multor operatori şi direcţionarea automată pe mai multe linii, astfel încît contribuabilului să i se răspundă cît mai curînd posibil, evitîndu-se timpul de aşteptare prea mare. O dată cu utilizarea serviciului “Declaraţie electronică”, agenţii economici obţin o serie de avantaje, printre care menţionăm: timpul scurt de procesare a documentelor, accesul rapid la informaţie, obţinerea posibilităţii de accesare a tuturor serviciilor prestate de Î.S.”Fiscservinform” , excluderea cheltuielilor suplimentare de timp, cheltuieli pentru transport, lipsa necesităţii de deplasare la organul fiscal, excluderea necesităţii de imprimare a formularelor pe suport de hîrtie, disponibilitatea de prezentare a declaraţiei 24/24 ore, 7 zile pe săptămînă în condiţii de maximă comoditate. Pentru informaţii suplimentare cu privire la modalitatea de conectare la serviciul „Declaraţie electronică”, ne puteţi contacta la numărul de telefon (022) 822-222. TABLE #tabel1 TD TR { BORDER-COLLAPSE: collapse } Foto: andreeavass.ro

Noutăți asemănătoare

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events