Pentru a primi consultații, persoanele care vor apela la Centrul unic de apel vor naviga prin următorul meniu:
Butonul 1 - Consultații în domeniul legislației fiscale. Care va avea următoarele compartimente:
Informații privind impozitul pe venit;
Informații privind taxa pe valoare adăugată și accize;
Informații privind impozite, taxe locale și patenta de întreprinzător;
Alte întrebări.
Butonul 2 - Asistența Tehnică
Butonul 3 - Semnalarea cazurilor de nerespectare a legislației fiscale
Butonul 4 - Semnalarea situațiilor de conflict, corupție din partea funcționarilor fiscali
Butonul 5 - Verificarea timbrelor de acciz
Noutăţi
Reengineering-ul proceselor de afaceri va ridica performanţa Serviciului Fiscal de Stat
05/07/2012
Reengineering-ul proceselor de afaceri va ridica performanţa Serviciului Fiscal de Stat Cu scopul de a analiza situaţia actuală şi de a identifica posibile tendinţe viitoare pe termen scurt şi mediu în procesele de administrare fiscală, în perioada 18 – 22 iunie 2012 la Inspectoratul Fiscal Principal de Stat a fost organizat un atelier de lucru prezentat de Ensight Management Consulting cu suportul proiectului Programului de Dezvoltare a Naţiunilor Unite (PNUD) - Transitional Capacity Support for Public Administration in Moldova (TCS). Atelierul de lucru a cuprins analiza Reengineering-ului proceselor de afaceri (RPA) şi soluţiilor dedicate depăşirii impactelor negative existente în administrarea fiscală. Evidenţierea principalelor caracteristici ale implementarilor RPA în administrarea fiscală şi analiza factorilor critici de succes precum şi a celor mai bune practici va face posibilă stabilirea tendinţelor viitoare în acest domeniu. Totodată, analiza şi definirea unor noi procese de administrare fiscală este doar unul din factorii care asigură succesul proiectelor de reengineering. Primul pas în această direcţie ar fi conştientizarea factorilor de natură umană şi strategică asupra proiectului de reengineering, ulterior - analiza indicilor şi indicatorilor specifici proceselor de administrare fiscală. Pe tot parcursul descrierii şi eficientizării va fi utilizată aplicaţia IT propusă de programul Ensight Management Consulting, prin care se stabilesc căile de optimizare a proceselor de administrare fiscală. Rezultatele scontate în urma cursului se definesc ca fiind: - Dezvoltarea componentelor de bază necesare pentru analiza şi implementarea proceselor de afaceri; - Atingerea eficienţei operaţionale prin stabilirea interdependenţelor între optimizarea proceselor de afaceri, implementarea sistemelor informatice, gestiunea competenţelor angajaţilor; - Elaborarea metodologiei şi instrumentelor pentru analiza proceselor de afaceri care vor fi utilizate în cadrul proiectului de modernizare al SFS. Pe masură ce vor fi implementate tot mai multe solutii complete de reengineering a proceselor de administrare fiscală, rezultatele şi beneficiile vor deveni tot mai vizibile nu numai pentru sistemul fiscal, dar şi în special pentru mediul de afaceri. Aceasta tendinţă este cu atat mai pregnantă, cu cît relaţiile fisc-contribuabil capătă un caracter tehnologic din ce în ce mai pronunţat, serviciile electronice substituind eforturile de administrare fiscală. Reengineering-ul proceselor va diminua esenţial costurile de administrare fiscală a contribuabililor, diminuînd timpul pentru calcularea şi prezentarea rapoartelor fiscale, precum şi achitarea obligaţiilor faţă de buget Acest atelier de lucru a fost posibil numai cu susţinerea proiectului TCS al PNUD. Proiectul TCS a organizat evenimentul la solicitarea IFPS şi a Cancelariei de Stat a RM.
Noutăți asemănătoare
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent