Serviciul Fiscal de Stat a împlinit 24 de ani

02/07/2014
Comunicat de presă  La 1 iulie 2014, Serviciul Fiscal de Stat al Republicii Moldova întoarce a 24-a filă din calendarul biografiei sale.  Aniversarea a 24 de ani de la crearea Serviciului Fiscal de Stat reprezintă un foarte bun prilej de reflecţie asupra eforturilor care ne permit în prezent să vorbim despre succesele obţinute de-a lungul timpului în acest domeniu, dar în acelaşi timp şi o excelentă oportunitate de a examina provocările ce ne aşteaptă în perioada următoare.       Cu această ocazie, a fost organizată o ședință festivă prezidată de către dl Anatol Arapu, ministrul finanțelor și dl Ion Prisăcaru, șeful Inspectoratului Fiscal Principal de Stat. La şedinţă au participat toți funcționari din cadrul Inspectoratului Fiscal Principal de Stat, şefii inspectoratelor fiscale de stat teritoriale, veteranii muncii din cadrul Serviciului Fiscal de Stat.       Dl Ion Prisăcaru a menționat : ”Este evident că procesul de modernizare a SFS se realizează, printr-un efort comun, prin munca devotată a tuturor funcționarilor fiscali, respectînd jurămîntul și deontologia profesională. În contextul procesului de integrare a țării noastre în Uniunea Europeană, Serviciul Fiscal de Stat tinde să devină o instituție publică de o înaltă performanță, caracterizat prin flexibilitate și eficiență, capabil să răspundă provocărilor permanente și dinamicii de dezvoltare a statului, în general.       Serviciul Fiscal de Stat este antrenat, astăzi, într-un amplu și complex proces de reformare a sistemului. Alături de armonizarea cadrului instituțional, organizațional, reformarea urmărește scopul de a aduce funcționarul fiscal în serviciul contribuabilului.  Sloganul „Funcţionarul fiscal – în serviciul contribuabilului”, presupune, în primul rând, servicii şi asistenţă de calitate, bazată pe tehnologii informaţionale inovative, constituită pe respectul şi încrederea contribuabililor, datorate deservirii automatizate performante, reducerii costurilor de îndeplinire a obligaţiilor fiscale, profesionalismului angajaţilor şi standardelor înalte de conduită.       E de menționat faptul că Serviciul Fiscal de Stat intenționează reorientarea eforturilor sale în noua Strategie de dezvoltare pentru anii 2016-2020, avînd ca scop câștigarea încrederii publice, devenind cea mai prietenoasă instituție publică.  Dorim ca angajații noștri să fie mândri de instituția noastră, iar aceasta să devină unul din cei mai buni și mai atractivi angajatori de pe piața locurilor de muncă.”       Ulterior angajații cu funcții de conducere din cadrul SFS au participat la un atelier de lucru avînd ca generic „Comunicarea eficientă – un pas înainte către succes”, obiectivul principal fiind definirea şi conştientizarea rolului comunicării atît pe intern, în cadrul Serviciului       Fiscal de Stat, cît și pe extern cu contribuabilii și instituțiile publice.  Factorii care au impact asupra eficienţei comunicării, au fost discutați în cadrul a trei ateliere de lucru fiind propuse soluţii de îmbunătăţire a comunicării.       Dl Ion Prisăcaru a subliniat că: ”SFS este unica instituţie publică ce are în sarcină colectarea veniturilor la Bugetul Public Naţional. Aceasta impune facilitarea achitării taxelor şi impozitelor prin oferirea contribuabililor a informaţiilor, modalităţilor şi instrumentelor de conformare oportune, eficiente, accesibile și la costuri minime.       Ne-am propus că formarea unei culturi fiscale în rândul contribuabililor din Republica Moldova constituie o prioritate în activitatea Serviciul Fiscal de Stat, însă atingerea acestui obiectiv implică atît factorul timp precum și aplicarea diverselor mecanisme de stimulare a pornirilor de a deveni un contribuabil informat și onest.       În acest sens, comunicarea este primordială, atât pentru diseminarea informațiilor utile, cât și pentru a oferi o interacțiune viabilă atât cu contribuabilii, precum și în interiorul SFS.       Comunicarea corectă, pusă în prim plan, reduce percepţiile negative faţă de Serviciul Fiscal. În sfârșit, platforma de comunicare utilizată trebuie să fie potrivită şi satisfăcătoare necesităților de informaţii a publicului-ţintă şi proporţională cu resursele pe care acesta le poate aloca pentru stimularea/susținerea comunicării.” Galeria foto a noutatii: Foto: www.fisc.md

Noutăți asemănătoare

9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
27/01/2021
9411 contracte de locațiune au fost înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat în nouă luni ale anului curent
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
10/10/2020
Persoanele fizice care au obținut venit impozabil mai mare de 360 000 lei nu vor mai utiliza scutirea personală
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
09/10/2020
Serviciul Fiscal de Stat monitorizează corectitudinea formării prețurilor la produsele social importante
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
06/10/2020
Transportatorii de pasageri, mărfuri și colete, cei naționali și internaționali în vizorul Serviciului Fiscal de Stat
news-events