Serviciul Fiscal de Stat informează despre sesizările contribuabililor referitor la depunerea declarațiilor prin Sistemul informațional automatizat „Colectarea informațiilor din surse indirecte”.
În context, toate deficiențele raportate în adresa autorității fiscale sunt examinate în regim prioritar în vederea soluționării lor în cel mai scurt timp posibil.
Totodată, reamintim că, în perioada 18-19 februarie 2023, au fost efectuate lucrări de optimizare și modernizare a Sistemului Informațional Automatizat „Declarația electronică - persoană juridică”, fiind extinse resursele acestuia și sporită stabilitatea și buna funcționare a sistemului.
De asemenea, au fost actualizați unii indicatori în următoarele formulare, reieșind din modificările efectuate în legislație, aplicabile din data de 01 ianuarie 2023:
- Formularul IPC21;
- Formularul TAXI18;
- Formularul DAJ17;
- Formularul IU17.
În cazul depistării deficiențelor în activitatea sistemelor informaționale ale SFS, vă rugăm să le raportați la numărele de telefon ale Direcției organizare deservire fiscală din cadrul Direcției generale deservire fiscală: 022 823390, 0298 27834, 0231 52285.
IMPORTANT!
Potrivit prevederilor Codului fiscal (art. 240 lit. d)), procedura de examinare a cazului de încălcare fiscală nu poate fi iniţiată dacă încălcarea ce ţine de utilizarea serviciilor fiscale electronice a fost determinată de o defecţiune tehnică ce nu depinde de voinţa contribuabilului. Astfel, în acest caz, contribuabilul nu este penalizat.
Reamintim că, la data de 25 februarie curent survine termenul limită de prezentare a declarațiilor fiscale. Reieșind din faptul că, data de 25 februarie 2023 este zi de odihnă, conform prevederilor Codului fiscal, ultima zi de depunere a declarațiilor fiscale este prima zi lucrătoare care urmează după ziua de odihnă –
27 februarie 2023. Lista declarațiilor care urmează a fi prezentate către data de 27 februarie 2023, pot fi vizualizate în Calendarul fiscal de pe pagina-web a SFS, care poate fi accesat
aici.